Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از  ۴۲۲ طرح شامل ۳۳۵ طرح در حوزه ورزش و ‌جوانان و ۸۷ طرح در حوزه گردشگری گفت: هر گردشگری که به قطب‌های گردشگری ما در اصفهان، شیراز، یزد، تبریز و سایر شهرها سر می‌زند واقعا مسحور تمدن ایران عزیز و بزرگ ما می شود و جهانیان می‌بینند که این ملت، ملتی است که بیش از 7هزار سال سابقه تاریخی دارد و آثار تمدنی آن در سرزمین ما آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تاکید کرد که دولت تدبیر و امید طی 7 سال گذشته حرکت بسیار گسترده ای را برای ثبت آثار تاریخی، بازگرداندن اشیاء تاریخی از کشورهای مختلف در پی موفقیت های بزرگ حقوقی در دادگاه‌های بین‌المللی و همچنین آماده کردن زمینه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی انجام داده است.

روحانی با اشاره به بخش هایی از گزارش وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اینکه طی 7 سال گذشته در زمینه ساخت هتل رشد 50 درصدی و در زمینه تخت های هتل ها و مراکز جذب گردشگر خارجی و داخلی رشد 46درصدی داشته ایم و در زمینه جذب گردشگر از 4 میلیون گردشگر به 8 میلیون گردشگر رسیدیم، بسیار آمار ارزشمندی است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با پایان دوران بیماری کرونا، شاهد توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور باشیم.

دکتر روحانی تقویت ورزش عمومی و ورزش قهرمانی در کشور را نیز از دیگر اولویت های دولت تدبیر و امید طی 7 سال گذشته برشمرد و گفت: ساخت استادیوم‌ها، هتل‌های ورزشی، پیست‌های مورد نیاز، امکانات و تجهیزات لازم برای ارتقاء ورزش کشور، اهتزاز پرچم ایران در مسابقات بین المللی و بردن نام ایران و نشان دادن توان و تکنیک ورزشکاران ما و از اینها مهم‌تر سلامت جوانان و مردم ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور به گسترش ورزش بانوان در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: من به گسترش ورزش بانوان کشور بسیار افتخار می‌کنم. ورزش بانوان ما نشان می‌دهد تبلیغاتی که علیه ایران در طول سالهای گذشته انجام دادند، تبلیغات ناروا، ناصحیح و نادرستی بوده است.

دکتر روحانی تصریح کرد: اسلام دین آزادی و دینی است که صحنه فعالیت اجتماعی را در چارچوب اخلاق اسلامی برای همه آماده کرده و خانم‌های ما همه جا می‌توانند در علم، در دانش، در فعالیت سیاسی و در فعالیت اجتماعی حضور فعال داشته باشند که نمونه آن در صحنه انتخابات کشور است.

رئیس جمهور گفت: زنان ما در مسابقات بین‌المللی با عفت و حجاب اسلامی خود شرکت می‌کنند، پرچمدار هستند و قهرمان می‌شوند و این برای ما بسیار افتخار است. خانم‌های ما همه جا بحمدالله دوشادوش مردان برای آبادانی کشور تلاش و فعالیت می‌کنند.

در این مراسم دوازده هتل، 17 مجتمع گردشگری و اقامتی، 23 واحد پذیرایی و سفره‌خانه سنتی، 5 طرح تفریحی و سرگرمی و 30 اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری 1068 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 1746 نفر از جمله طرح‌های حوزه گردشگری بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، فارس، کرمانشاه، مازندران، گیلان، یزد و تهران با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

همچنین در این مراسم سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان، 4 استادیوم ورزشی در شهرستان‌های سبز‌وار، نیشابور، کازرون و ملایر و همچنین 108 زمین ورزشی و 220 خانه ورزش روستایی در سطح کشور افتتاح شد.

برای اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه وزارت ورزش و جوانان، 345 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین خبر خوش برای پرسپولیسی‌ها در آستانه بازی مهم حریف بعدی استقلال تغییر کرد ۳ بازیکن استقلال در خطر محرومیت الهلال از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد چه خبر از واگذاری سرخابی‌ها در بازار سرمایه؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رییس جمهور گردشگری ورزش و جوانان سلامت جامعه قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری

تین نیوز

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ایرج حشمتی در همایش مدیران محیط زیست کشور با اشاره به مسئولیت محیط زیست در حوزه های پایش آب، هوا و خاک گفت: به روزرسانی سیاهه انتشار آلاینده های هوا و تدوین برنامه عملیاتی کاهش آلودگی هوای کلان شهرها در دستور کار سال ۱۴۰۳ سازمان قرار گرفته است، همچنین با همکاری وزارت صمت، وزارت کشور، پلیس راهور و راه و شهرسازی برنامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده با اولویت حمل و نقل عمومی و موتورسیکلت در سال جدید اجرا خواهد شد.

حشمتی ادامه داد: در اجرای ماده الحاقی قانون برنامه هفتم توسعه، با هدف تقویت سازگاری و کاهش آسیب پذیری کشور در مقابل تغییر اقلیم، برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور توسط سازمان و با همکاری سازمان های ذیربط تهیه خواهد شد.

وی با تشریح اقدامات سیاست گذاری و نظارتی در بخش آب و خاک، یادآور شد: قانون حفاظت از خاک قانون تخصصی است که بعد از انقلاب اسلامی ایران تصویب و ابلاغ شده است و در همین راستا آئین نامه اجرایی قانون حفاظت از خاک در سال گذشته در هیات وزیران و نیز خط مشی های مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار از خاک کشور تصویب و ابلاغ شد که مطابق خط مشی های مذکور، بهینه سازی روش های استفاده از آب های نامتعارف در خاک در تطابق با شاخص های کمی و کیفی و استانداردهای مرتبط باید صورت گیرد.

حشمتی ادامه داد: در همین راستا و نیز کمک به حل بحران فعلی آب کشور تدوین و ابلاغ معیار مشمولیت واحدها در اجرای طرح پایش خوداظهاری برای بخش پساب و پارامترهای مشمولیت واحدها به تفکیک کد آیسیک دراجرای قانون حفاظت از خاک و آئین نامه جلوگیری از آلودگی آب تدوین و ابلاغ شده است.

معاون محیط زیست استانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در سال گذشته، ۱۴۳ رودخانه با ۶۸۴ ایستگاه به صورت فصلی پارامترهای عمومی و سمی مورد پایش قرار گرفته که نتایج ۱۸۷۶ پایش نشان از این دارد که در ۷۰ درصد پایش های انجام شده کیفیت رودخانه متوسط تا بسیار خوب بوده است، همچنین ۵ گزارش ملی در راستای نظارت بر مدیریت زیست محیطی تنظیم و به نهادهای متولی قانونی آن جهت اقدام وفق تکالیف قانونی ابلاغ شده است.

حشمتی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کیفیت آب زیر زمینی نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت نیرو در کارگروه های برنامه ایمنی آب کشور در حال پایش است، افزود: رفع آلودگی با شناسایی انواع ریسک های آلودگی اولویت بندی و تدوین پایش آب زیرزمینی کشور صورت می گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مدیریت پسماند و تغییر اقلیم از اولویت های پیش رو در سال جاری است که با جدیت دنبال می شود، گفت: رسیدگی به ١٠ هزار درخواست و تایید بیش از سه هزار نقل و انتقال پسماند در کشور بیانگر جدیت کار در این حوزه است، نظارت های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هدفمند و هوشمند می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود