Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت‌الله جمالی‌پور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این کارگروه، عملکرد آن امید بخش بوده اما اعضای آن ماموریت‌های محوله را باید به طور جدی پیگیری کرده و با برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون به دنبال اهداف از پیش تعیین شده باشند.

وی با اشاره به اهمیت نقش جوانان در توسعه یک کشور، افزود: حوزه جوانان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار است و به همین خاطر برخی موضوعات مانند کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج باید به طور جدی مورد ارزیابی‌های دقیق قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش رغبت جوانان به ازدواج و ریشه‌یابی این مساله باید از سوی دستگاه های فرهنگی کشور مورد توجه و پیگیری قرار گیرد، تصریح کرد: علت کاهش ازدواج تنها به مسایل اقتصادی مربوط نیست و باید آنچه که میل و رغیت جوانان را به این سنت حسنه کاهش می‌دهد، در این کارگروه مورد بررسی و ریشه یابی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با اشاره به مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تاکید کرد: برخی از مشکلات ازدواج به دغدغه‌های اقتصادی در خانواده‌ها و جوانان مربوط  است و مسوولان باید تدابیر لازم برای تسهیل در این حوزه را  فراهم کنند.

وی، بهره‌مندی از حوزه جوانان را به عنوان یک فرصت بزرگ و طلایی برای کشور یاد کرد و با بیان اینکه این موضوع در طول تاریخ به ویژه در دهه‌های اخیر نیز به اثبات رسیده، افزود: باید برای حل مسایل و مشکلات مختلف جامعه از جمله در حوزه های اجتماعی از ظرفیت و توانمندی این قشر بیشتر بهره بگیریم.

به گفته جمالی‌پور، فضای مجازی نقش بسیار مهمی در رفتار جوانان جامعه اسلامی ما دارد اما تاکنون نتوانسته‌ایم از این ظرفیت در بحث همبستگی اجتماعی و اموری که برای مردم مهم است، استفاده درستی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در موضوع اوقات فراغت جوانانمان نیز هیچ برنامه‌ای نداشتیم و لازم است تا متولیان امور دانش‌آموزی و جوانان برنامه‌های متنوعی را برای این قشر رقم بزنند و دستگاه‌های متولی نیز به ‌صورت جدی وارد عمل شوند.

این مسوول با اشاره به اینکه امروز جامعه ما را سالمندی و کاهش میل به ازدواج و فرزند آوری تهدید می‌کند، تصریح کرد: موضوعات یاد شده متاسفانه جمعیت امروزی کشور و استان را تحت تاثیر خود قرار داده، در حالی که مسایل یاد شده ارتباط مستقیمی با شرایط اقتصادی و رفاه اجتماعی دارند اما این مدلی که امروز در جامعه شکل گرفته نامتعارف بوده و باید اقدامات لازم را به انجام برسانیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه حوزه‌های اجتماعی با توجه به ظرفیت موجود باید در شرایط کنونی به کمک دولت بیایند، افزود: این نوع حمایت‌های اجتماعی باید موجب کاهش بار دولت شود و در حوزه سالمندی نیز مراکز جامع نگهداری سالمندان در استان شکل بگیرد تا در ۱۰ سال آینده به مشکل برنخوریم.

برچسب‌ها استان قزوین هدایت الله جمالی پور استانداری قزوین آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین استانداری قزوین آسیب ها استان قزوین استانداری قزوین آسیب ها اخبار کنکور جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان همدان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت افزود: افزایش جمعیت در کنار جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سال‌های اخیر بوده که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و علاوه بر وظایف قانونی ادارات دولتی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دهیاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت استفاده شود.

او تصریح کرد: اولویت و محوریت همه فعالیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت باید اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد که بعد از تصویب در مجلس توسط دولت به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و برای همه لازم الاجراست و کارگروه، عملکرد دستگاه‌ها را باید در این حوزه ارزیابی کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: ترویج ازدواج آسان، تفهیم چالش‌های تک فرزندی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، و اجرای طرح‌های محله محور به عنوان اقدامات فوری در اولویت فعالیت‌های جوانی جمعیت پیشنهاد می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر افزود: واگذاری زمین یکی دیگر از امتیازات حوزه فرزندآوری است که در همدان تاکنون به ۴۵۰ خانواده زمین واگذار شده است.

در شهرستان همدان ۱۸۲۶ خانواده ۳ فرزندی، ۶۶۰ خانواده ۴ فرزندی، ۸۳ خانواده ۵ فرزندی، ۶ خانواده ۶ فرزندی و یک خانواده ۷ فرزندی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • افزایش قیمت مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت
  • افزایش بهای مسکن به دلیل توقف یک دهه‌ای ساخت مسکن
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان