Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، به دنبال ادامه تقویت دلار و در حالی که سرمایه گذاران چندان از ارائه بسته‌های محرک مالی جدید به منظور تقویت روند ترمیم اقتصاد آمریکا مطمئن نیستند، قیمت طلا روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۸۵۵ دلار و ۳۸ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز زرد در اوایل امروز تا رقم ۱۸۴۷ دلار و ۹۹ سنت پایین آمده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با نیم درصد کاهش به ۱۸۵۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۸ هفته اخیر باقی ماند، زیرا نشانه‌هایی از کند شدن رشد اقتصادی در امریکا و اروپا بار دیگر نگرانی‌ها از تبعات موج دوم شیوع کرونا را برانگیخت و سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری امن در بازار دلار شد. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شده که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «طلا نمی‌تواند از زیر سلطه دلار بیرون بیاید و این مسئله در مورد تمام دارایی‌های صادق است.»

در همین حال مقامات فدرال رزرو در تلاش اند سرمایه گذاران را قانع کنند که تا سال‌ها و به منظور کاستن از نرخ بیکاری قصد دارند سیاست پولی را انبساطی نگه دارند.

مویا گفت: «به نظر می‌رسد که فدرال رزرو خیلی تمایلی به انجام اقدامات فوری ندارد... بنابراین بعید است در کوتاه مدت اقدام محرک مالی خاصی صورت گیرد.»

پس از آنکه آمار‌های جدید نشان داد که میزان فعالیت‌های تجاری در آمریکا و اروپا طی ماه سپتامبر کند شده است، خوش بینی‌ها نسبت به ترمیم اقتصادی به یاس مبدل شده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۷/۰۳|برنت ۴۱ دلار و ۵۱ سنت شد

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی‌ها در مورد کند شدن روند ترمیم اقتصاد آمریکا همزمان با تداوم شیوع کرونا و در حالی که موج جدید کرونا در اروپا موجب وضع محدودیت‌های مسافرتی جدید در چند کشور شده است، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۶ سنت معادل ۰.۶۲ درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۷۸ درصد افت به ۳۹ دلار و ۶۲ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به دارایی‌های امن روی آورده اند، نگرانی‌ها در مورد میزان تقاضا و چشم انداز اقتصادی در سایه بحران کرونا سبب شده تا ارزش دلار افزایش یابد و همین مسئله به افت قیمت نفت دامن زده است. تقویت ارزش دلار سبب کاهش جذابیت خرید نفت برای سرمایه گذاران می‌شود.

پس از آنکه آمار‌های دولتی نشان داد میزان ذخایر نفت خام و سوخت در امریکا طی هفته گذشته کاهش یافته است، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد اندکی افزایش بود. میزان ذخایر بزنین آمریکا با کاهشی بیش از حد انتظار مواجه بوده و ۴ میلیون بشکه افت کرده است. میزان ذخایر میعانات نیز ۳.۴ میلیون بشکه افت کرده که رقمی غیرمنتظره بوده است.

با این حال، تقاضا برای سوخت در آمریکا به دلیل شیوع کرونا و محدود شدن مسافرت‌ها همچنان پایین است.

قیمت‌ها پس از آن کاهش یافته که میزان فعالیت‌های تجاری در آمریکا طی ماه سپتامبر کاهش یافته، مقامات فدرال رزرو نگرانی‌هایی را در مورد متوقف شدن روند ترمیم اقتصادی مطرح کرده اند و آلمان و انگلیس محدودیت‌هایی را جهت مقابله با موج جدید شیوع کرونا در نظر گرفته اند. همه این عوامل موجب تضعیف چشم انداز تقاضا برای انرژی شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت طلا بازار های جهانی سرمایه گذاران شیوع کرونا نگرانی ها ارزش دلار سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.

این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟