Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی طی مراسمی همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، ۳۷ خانه هلال در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امروز پنج شنبه سوم مهرماه در مراسم افتتاح خانه هلال گزیک به نمایندگی از ۳۷ خانه هلال در سطح استان اظهار کرد: با توجه به گستردگی استان، پراکندگی جمعیت و فاصله زیاد بین مراکز جمعیت هلال احمر در شهرها، راه‌اندازی خانه‌های هلال و استفاده از توان داخلی دهستان‌ها نقش بسزایی در کاهش خسارت در حوادث طبیعی و غیرمترقبه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها، تعداد خانه‌های هلال فعال در استان به ۸۰ مورد افزایش می‌یابد، افزود: از مجموع خانه‌های هلال فعال، ۱۵ مورد شهری و ۶۵ مورد روستایی است.

رضایی بیان کرد: همچنین چهار خانه هلال در فردوس، چهار خانه در خوسف، سه خانه در بشرویه، پنج خانه در زیرکوه، ۲۲ مورد در طبس و شش خانه در سربیشه فعال است.

وی ادامه داد: همچنین سه خانه هلال در بیرجند، ۱۲ خانه در قاین، هشت مورد در درمیان، ۹ مورد در نهبندان و چهار خانه در سرایان فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: این خانه‌ها با همکاری دهیاران، بخشداران و سایر دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و امکانات اولیه در اختیار آن ها قرار گرفته است.

رضایی بیان کرد: این پروژه ها در راستای افزایش تاب آوری جامعه و مشارکت هر چه بیشتر مردم در امدادرسانی های زمان حوادث اجرا شده است.

وی، ارائه آموزش‌های امدادی را از جمله فعالیت های این خانه‌ها عنوان کرد و افزود: هر فرد می‌تواند با فراگیری بایدها و نبایدهای امدادی در صحنه حوادث، نقش بسزایی در نجات جان آسیب دیدگان ایفا کند.

رضایی بیان کرد: امید است بتوانیم از طریق ایجاد خانه های هلال حجم آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی را کاهش دهیم.

حسینعلی بخشی، فرماندار درمیان نیز در این مراسم با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: خراسان جنوبی با تقدیم دو هزار شهید طی عمر با برکت انقلاب به خوبی درخشیده است‌.

وی با اشاره به حضور امدادگران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروهای هلال احمر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز حضور داشته و عده زیادی در امدادرسانی‌ها به مجروحین به درجه شهادت رسیده‌اند.

بخشی خاطرنشان کرد: امروز هم داوطلبان هلال احمر به عنوان اولین نیروها در صحنه‌های حوادث حضور داشته که این امر بر اهمیت نقش و رسالت آن‌ها در کاهش آلام بشری می‌افزاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر خانه های هلال خراسان جنوبی خانه هلال هلال احمر خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و ۶ شعبه هلال‌احمر استان به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف در آماده باش هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی کاوسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، اظهار داشت: 6 شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

وی گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف بیشتر است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

کاوسی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر 4 نفر در جاده خوسف- معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • شکسته شدن دو سد خاکی در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت