Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس دادگستری استان مرکزی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی از یک سو با دشمنان بیرونی و از سوی دیگر با دشمنان داخلی درگیر بوده و بیشتر دشمنان داخلی منافقین بوده‌اند که از صدر اسلام تاکنون آسیب‌های زیادی وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نقش امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مدیریت جنگ بسیار راهگشا بود و امروز جمهوری اسلامی پس از گذشت چهل سال از دفاع مقدس، از هر زمانی سرافرازتر و مقتدرتر است و قدرت آن زبان زد خاص و عام است.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروز با مجاهدتها و تلاش‌های شبانه روزی در بیش از ۹۰ درصد موارد روی پای خود ایستاده‌ایم و باید اراده‌های جمعی را به کارگیری کنیم تا آن ۱۰ درصد نیز به تحقق برسد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: متاسفانه بعد از گذشت چهل سال از انقلاب در بعد اقتصادی ضعیف عمل شده و شرایط بسیار سختی حاکم شده است که یکی از راهکارهای موجود کاهش هزینه‌های دولت از جمله هزینه‌های جاری است که نامتعارف است و باید تدبیر صحیح برای کاهش هزینه ها انجام شود.

وی گفت: دامن زدن به اقتصاد نفتی و اضافه کردن به هزینه‌ها اشتباه است و همه باید به دنبال کاهش هزینه‌ها باشند و اگر این مهم مدیریت نشود به طور قطع شرایط بدتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: راه علاج اقتصاد کشور تولید و جهش تولید است که می‌تواند کمر تورم و مشکلات را بشکند و امروز همه باید بر روی تولید سرمایه‌گذاری کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اظهار داشت: برخی از کارخانجات کشور مشکلاتی برای تامین مواد اولیه دارند و باید تدبیرهای صحیح برای تامین این مواد اندیشیده شود تا هرچه سریعتر این واحدها از وابستگی رهایی یابند.

وی عنوان کرد: پالایشگاه شازند یکی از بهترین پالایشگاه‌های منطقه است و یک گنج عظیم در استان مرکزی محسوب می‌شود که البته این واحد نیز در شرایطی است که مقداری بدهی به بانک دارد که باید برای رفع آن تلاش کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: پارسال تنها سود پالایشگاه شازند ۶ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که یک سرمایه عظیم است و باید از آن به خوبی استفاده کرد.

آیت الله دری‌نجف‌آبادی گفت: واگذاری‌های غلط کمر اقتصاد کشور را شکسته و در مورد پالایشگاه شازند رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند که با نظر نماینده ولی فقیه هرگونه اقدامی انجام شود.

وی اظهار داشت: دولت با واگذاری‌ها به دنبال رفع مشکلات جاری خود است و این اشتباه است چرا که نباید داشته‌های اصلی به فروش رود،  نباید با حقوق و منافع ملت و آرمان‌های شهدا سیاسی بازی کرد و در نظر گرفتن منافع شخصی، انتخاباتی و حزبی در امور کشور خیانت به خون شهداست.

امام جمعه اراک افزود: کشور امروز در حوزه جمعیت و خانواده وضعیت خوبی ندارد و این وضعیت در استان مرکزی بدتر است چرا که نرخ باروری ۹ دهم درصد است و باید به ۲ و سه دهم درصد برسد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: جمعیت کشور و استان مرکزی در حال رفتن به سمت پیری است و این می‌تواند مشکلات زیادی را در آینده ایجاد کند.

دانشگاه دفاع مقدس پرتوی از کربلا و حماسه عظیم حسینی را رقم زد

رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این آیین گفت: دانشگاه دفاع مقدس پرتوی از کربلا و حماسه عظیم حسینی را رقم زد و در این دانشگاه انسان‌های بزرگی تربیت شدند.

حجت‌الاسلام «عبدالمهدی موسوی» افزود: امروز واکاوی، بررسی، نقل خاطرات و تبیین درست دفاع مقدس نیاز مبرم جامعه، مسئولان و مردم است و باید به آن بیش از پیش توجه شود.

وی بیان کرد: اگر امروز ما از قداست دفاع مقدس سخن می گوییم این قداست باید به خوبی به نسل جوان منتقل شود چرا که دنیای استکبار با همه توان، برای رساندن آسیب به این سرزمین کمر همت بسته است، اما به طور قطع با اراده الهی دشمنان به هیچکدام از اهدافشان دست پیدا نمی‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: اگر دفاع مقدس به درستی تبیین شود و آرمان‌ها و اهداف عالی خالقان آن ترسیم شود، با عنایات خاصه خداوند دشمنان آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: محور خلق‌کنندگان دفاع مقدس تشخیص حق بود و با پشت پا زدن به همه مسائل مادی و آرزوها، در راه حق با تمام توان ایستادگی کردند و امروز باید این مسئله درس مهمی برای همه باشد.

وی عنوان کرد: مشعل فروزان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دست ولایت فقیه بود و امروز به شایستگی پرچم ولایت به دستان با کفایت رهبر معظم انقلاب، مقام معظم رهبری است و همه باید در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر گوش به فرمان معظم‌له باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی عمر خود را در راه مجاهدت و فداکاری در راه اسلام سپری کرد که در نهایت با عاقبت بخیری به شهادت رسید و امروز باید مکتب شهید سلیمانی برای نسل جوان تبیین شود.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: سیره و شناخت حاج قاسم سلیمانی کار بسیار سختی است و هنوز به واقع این شهید بزرگوار به خوبی شناخته نشده است اما حاج قاسم را می‌توان با اطرافیان او شناخت و رهبر معظم انقلاب یکی از دوستان حاج قاسم است که ایشان چندین بار خود را رفیق حاج قاسم خواندند و آیت الله جوادی آملی حاج قاسم را برادر دیرینه خود می‌داند.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس امروز یعنی ادامه راه روشن همراه با ولایت فقیه است و خروجی دانشگاه دفاع مقدس باید تربیت انسان تراز انقلاب و حاج قاسم سلیمانی‌ها باشد.

وی افزود: امروز نباید تنها به گذاشتن تمثال امام، حاج قاسم و رهبر معظم انقلاب در اتاق‌ها و مرزهایمان اکتفا کرد و  باید منویات و بیانات رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کرد و به سیره و مکتب شهید سلیمانی بیشتر توجه شود.

در پایان این آیین از پیشکسوتان دفاع مقدس دادگستری استان مرکزی تقدیر شد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

برچسب‌ها دادگستری دفاع مقدس استان مرکزی امام جمعه اراک پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دفاع مقدس استان مرکزی امام جمعه اراک دادگستری دفاع مقدس استان مرکزی امام جمعه اراک اخبار کنکور آیت الله دری نجف آبادی دادگستری استان مرکزی رهبر معظم انقلاب امام جمعه اراک دفاع مقدس حاج قاسم هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد

به گزارش قدس خراسان، جانباز سرافراز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس «حاج ابوالفضل لطیف زاده» پس از تحمل سال‌ها رنج و درد دوران مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

مراسم تشییع این شهید جانباز از مهدیه مشهد مقدس واقع در خیابان امام رضا (علیه السلام)، به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از طواف و اقامه نماز در حرم مطهر رضوی، به گلزار شهدای بهشت رضا (علیه السلام) مشهد مقدس منتقل و در جوار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • هدیه نوروزی امام رضا (ع) برای رزمندگان
  • پیکر شهید جانباز ۷۰ درصد در مشهد تشییع شد
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی
  • همایش پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک برگزار می‌شود