Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، آیین بیست‌وپنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی امروز پنجشنبه (۳ مهرماه)، چندین طرح گردشگری در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان و تهران و همچنین ۲۶ طرح در استان گیلان و ۵ طرح در استان یزد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، ۵ طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای ۱۷۴۶ نفر در کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل میر اث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران در این خصوص به گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان استانی امروز در هتل آپارتمان ستیا انجام شد.

پرهام جانفشان بیان کرد: در این مراسم ۳ هتل ستیا، ورنوس و بوتیک، ۹۷ آژانس گردشگری و ۲۳ سفره خانه سنتی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران این تاسیسات گردشگری به صورت میانگین در بازه زمانی ۲ساله و با ارزش مالی ۵۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

جانفشان تصریح کرد: این تاسیسات گردشگری اشتغال یک هزار و ۱۶۸ نفر را به صورت دائم به همراه دارد.

وی همچنین به برنامه های هفته گردشگری(۵ تا ۱۲ مهرماه) نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا برنامه های این نهاد استانی به صورت متمرکز و مجازی با همکاری مشترک وزارت میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: آغاز برنامه هفته گردشگری به صورت متمرکز صبح یکشنبه(6 مهرماه)، با رونمایی از برندگردشگری، لوگو، پوستر و برنامه ها مجازی با حضور وزیر میراث فرهنگی در هتل ارم تهران انجام می شود.

هم اینک در سطح استان تهران ۱۲۳ هتل و هتل آپارتمان و بیش از ۲۲۰۰ دفاتر گردشگری فعالیت دارند.

همچنین امروز نیز در حوزه ورزشی، ۱۰۸ طرح ورزشی و ۲۰۰ خانه ورزش روستایی  و چهار استادیوم ورزشی در سبزوار، نیشابور، خِشت کازرون و ملایر، سالن ورزشی سنندج، هتل ورزش گرگان در مجموع با سرمایه‌گذاری ۶۹۰میلیارد تومان با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران شهر تهران جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران جهانگردی شهر تهران جهانگردی اخبار کنکور میراث فرهنگی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان در نشست هماهنگی خدمات سفر که امروز در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد گفت: ۶ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگر ورودی به کشور در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم. در سال ۱۴۰۱ این آمار حدود ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده که ۵۸ درصد افزایش داشته است. همچنین گردشگران انفرادی بیشتر شده‌اند سیاست وزارتخانه مبتنی بر حمایت از گردشگران است.

وی همچنین درباره افزایش عوارض خروج از کشور هم گفت: درخواست ما این هست که اگر عوارضی وضع می‌شود به حوزه تقویت زیرساختهای گردشگری اختصاص پیدا کند در این راستا تصمیماتی گرفته می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: در مجموع آمار اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب بود که ۱۳ میلیون و ۹۵۱ هزار نفر مرتبط با اقامت‌های رسمی است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۵۳۹ شکایت مربوط به نرخ نامه مراکز گردشگری بود که با ۹۲۳ مورد به دلیل گران فروشی برخورد شد و ۲۲ میلیارد ریال عودت داده شد.

معاون گردشگری کشور مدیریت پسماند و زباله را یکی از موضوعات مهم عنوان و تصریح کرد: با پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی مصوبه مدیریت پسماند و زباله تصویب و از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شد و در حال حاضر با همکاری دستگاه‌ها در حال انجام است و باید این موضوع به دلیل اهمیت محیط زیست در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6078828 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • چند میلیون گردشگر خارجی سال گذشته به ایران آمدند؟
  • ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت