Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت صنعت، با توجه به اینکه بازار سیمان و تایر خودرو در زمره کالاهای اولویت‌دار نظارتی قرار گرفته است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ابلاغیه ضرورت رصد و پایش مستمر توزیع، قیمت و رسیدگی به شکایات احتمالی آن به نهادهای نظارتی و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها را ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت استان‌ها موظفند در خصوص تخلفات احتمالی بنگاه‌های تولیدی یا توزیعی بدون کوچکترین اغماضی برخورد کنند.

طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ از آنجا که در شرایط حساس کنونی با وجود فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور، تخلفاتی در حوزه مشاهده می‌شود که برای تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، تشدید نظارت بر بازار دو محصول سیمان و تایر خودرو برای اجرا به نهادهای نظارتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شده است.

در همین خصوص رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: ضرورت دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری و همراهی سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌های صنفی، بسیج اصناف و تشکل‌های مردم نهاد و دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمتها با اهتمام جدی در اولویت کاری دستگاه‌ها قرار گیرد.

«عباس تابش» افزود: همچنین انجمن‌های مربوطه نیز موظف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانجات در رابطه با تولید و تحویل به هنگام و رعایت قیمت‌های اعلامی هستند.

وی تاکید کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، تمام دستگاه‌های نظارتی مکلف به رعایت و اجرای مسئولیت‌ها و ضوابط تعیین شده بوده و در حوزه اصناف، اتحادیه‌های مربوطه، واحدهای تولیدی و توزیعی باید اقدامات نظارتی خود را تشدید و از پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق و کاهش اطاله دادرسی ضروری غافل نشوند.

تابش ادامه داد: در روندی خارج از این چارچوب، حسب مشاهده هرگونه تخطی از آن با متخلفان بدون اغماض و قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی اشاره کرد: این برخورد تنها شامل بخش غیر دولتی نبوده و در صورت هرگونه کم کاری و کوتاهی همکاران صنعت، معدن و تجارت استان ها با آنها نیز برخورد قانونی خواهد شد. انتظار می رود اقدامات موثر و به موقع سازمان‌های نظارتی فرصت هرگونه سوءاستفاده را از محتکرین و گرانفروشان گرفته و موجبات آرامش بازار را فراهم آورد.

برچسب‌ها لاستیک سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت لاستیک سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صنعت معدن و تجارت اخبار کنکور سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معدن و تجارت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یکشنبه در نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: این حمایت‌ها شامل بازدیدهای مسوولان، تبلیغات رسانه‌ای و برخورداری از مزایای تبصره ۱۸ قانون بودجه است.   امیررضا رجبی افزود:در دولت سیزدهم سهم مالیات تولیدکننده کاهش یافته است؛ به طوریکه در حال حاضر سهم تولیدکنندگان در حوزه مالیات ۱۸ درصد است؛ اما در گذشته این رقم ۲۵ تا ۳۰ درصد بود، اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز اعلام کرده که شناسایی مودیان مالیاتی در استان رشد خوبی داشته است.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:در خصوص جرایم واحدهای صنعتی نیز بدون بررسی و کارشناسی‌های لازم، اعمال جرایم امکان‌پذیر نیست و این اداره کل از تولیدکنندگان در این زمینه حمایت می‌کند.   رجبی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی و نهادها نمی‌توانند هر ثبت سفارشی را برای واردات انجام دهند؛ به طور مثال، در صورت وجود کالای تولید داخل مشابه، امکان واردات وجود ندارد مگر در موارد خاص که بررسی فنی انجام گیرد.   مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اگر واحد تولیدی افزایش تولید بیش از ۲۰ درصد داشته باشد، می‌تواند درخواست خود مبنی بر افزایش سهمیه تخصیص ارز را به اداره کل صنعت استان منعکس کند تا پیگیری لازم انجام شود، در این زمینه ابتدا باید میزان تولید قبلی واحد صنعتی در سامانه‌ها ثبت شود تا تقاضا برای تخصیص ارز اضافه انجام ‌گیرد.      

دیگر خبرها

  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | روز سیمانی‌ها
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی