Web Analytics Made Easy - Statcounter

لزوم تبادل دوسویه دستگاه‌ها و سازمان مالیات در ارائه اطلاعات، افزایش ترخیص کالا از گمرکات کشور، کنترل نقدینگی و مهار تورم مهمترین قدم در اصلاح کلان اقتصادی، عدالت مالیاتی مطالبه مردم برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز پنجشنبه ۳ مهرماه شبستان به شرح زیر است:

لزوم تبادل دوسویه دستگاه‌ها و سازمان مالیات در ارائه اطلاعات

محمدرضا جعفریان در خصوص دلایل ارائه ندادن اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی اظهار کرد:  اگر قرار است مودیان را  به سازمان مالیات معرفی کنیم و داده های اطلاعاتی را در اختیار این سازمان قرار دهیم باید تبادل اطلاعات دو طرفه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی امور مالیاتی اتاق اصناف ادامه داد: اگر ما از سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی بخواهیم که چقدر در استان‌ها مالیات می‌گیرد و بخواهیم اطلاعات بستانکاری را داشته باشیم به ما اطلاعاتی داده نمی‌شود.

 

عدالت مالیاتی مطالبه مردم است

هادی خانی در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان این که ما بار‌ها با دستگاه‌ها مکاتبه کردیم و جلسه گذاشتیم افزود: این اقدامات نتیجه بخش نبود و ما در چند ماه اخیر رویکردمان را از درخواست به مطالبه جدی بردیم و با ۶۲ دستگاه مستقیما مکاتبه کردیم و اعلام کردیم که اگر همکاری نکنید برخورد قضایی می‌کنیم.

مدیرکل مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: از جمع ۸۸ دستگاه که اولویت ما بودند ۴۴ دستگاه همکاری کردند و ۱۲ دستگاه همکاری نکردند و ۳۲ دستگاه هم اعلام کرده اند که همکاری می‌کنند که اگر نکنند ما هم از طریق قضایی اقدام خواهیم کرد.

خانی گفت: اتاق اصناف دیتا‌هایی به ما دادند که ایراداتی داشت و ما درخواست کردیم که دیتا‌های اصلاح شده و کامل‌تر بدهند.

او ادامه داد: دستگاه های مختلف در خصوص ارائه مابقی داده های مورد نیاز سازمان مالیات ، بهانه‌های مختلفی از جمله موضوع قوانین و مقررات داخلی خود را برای عدم همکاری با سازمان مالیاتی مطرح می کنند.

 

 

افزایش ترخیص کالا از گمرکات کشور

روح الله لطیفی در استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما گفت: در ۶ ماه نخست امسال حجم ترخیص کالا از گمرکات کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل با نیم درصد افزایش همراه بوده است.

سخنگوی گمرک کشور با اعلام میزان ۱۱ میلیون و صد هزار تن کالای ترخیصی در این مدت افزود: در حال حاضر حدود ۸ میلیون تن کالا در انبار‌های گمرک کشور متوقف است و عمده‌ترین مشکل ترخیص این میزان کالا، صادر نشدن کد ترخیص و رهگیری کالا می‌باشد که این موضوع هم با رسیدگی و پیگیری‌های مستمر در ماه‌های اخیر رو به مرتفع شدن است.

 

کنترل نقدینگی و مهار تورم مهمترین قدم در اصلاح کلان اقتصادی

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی چند نکته در خصوص شبکه بانکی کشور،مهار تورم، کنترل پایه پولی و کنترل رشد ترازنامه بانک ها و ترخیص کالاهای ضروری از گمرک  متذکر شد و نوشت: شبکه بانکی کشور در کنار خدمات ارزنده به اقتصاد کشور در بخش‌های تولید و خدمات، دارای اشکالات و ضعف‌هایی است که در روند بهبود تعامل با مشتریان در رصد بانک مرکزی قرار دارد. همزمان با اینکه در نقد عملکرد بانک‌ها بایستی انصاف را رعایت کرد. باید به بانک‌ها هم کمک کرد که این مسیر را بهتر و با سرعت بیشتر طی کنند. بانک مرکزی در دو سال اخیر برای اصلاح نظام بانکی، خصوصاً نحوه امهال محاسبه سود بر اساسی مبانی شرعی اقدامات بنیانی انجام داده است و به طور جدی دنبال اصلاحات بیشتر است.

او ادامه داد: بانک مرکزی برای کنترل ترازنامه خود و مهار تورم چاره‌ای جز مقاومت در برابر خواسته‌هایی که در جای خود شاید ضروری باشد، ندارد. اجتناب از تسعیر ریالی، تخصیص‌های ارزی صندوق توسعه ملی نیز در این راستا است. بی تردید کنترل نقدینگی در مهار تورم مهمترین قدم در بهبود و اصلاح کلان اقتصادی است.

همتی گفت: در کنار کنترل پایه پولی، اعمال سیاست‌های کلان احتیاطی در دستور کار بانک مرکزی است. یکی از ابزار‌های مهم این سیاست، اعمال محدودیت و کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها است که در کنار مجموعه دیگری از سیاست‌های کلان احتیاطی اعمال خواهد شد تا ثبات سیستم مالی و پولی استحکام بیشتری پیدا کند.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان/دلار در آستانه ورود به کانال ۲۸ هزار تومان

امروز (پنجشنبه 3 مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 246 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 661 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1855 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 600 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 189 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 7 میلیون تومان، ربع سکه بهار آزادی 4 میلیون و تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 100 هزار تومان است.

 

امروز (پنجشنبه 3 مهر) در بازار ارز دلار 27 هزار و 798 هزار تومان، یورو 32 هزار و 448 تومان، پوند 35 هزار و 897 تومان، درهم امارات 7659 تومان، یوان چین 4143 تومان و لیر ترکیه 3668 تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه 2 مهر) هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 235 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1896 دلار و هر گرم طلای 24 عیار یک میلیون و 647 هزار تومان ارزشگذاری شده بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم 12 میلیون و 570 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 13 میلیون و 209 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 6 میلیون و 950 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 3 میلیون و 950 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 70 هزار تومان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار ترخیص کالا از گمرکات کشور اصلاح کلان اقتصادی سکه بهار آزادی طرح عیار یک میلیون سازمان مالیات کنترل نقدینگی امور مالیاتی مهار تورم گرم طلای بانک مرکزی هزار تومان دستگاه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

خالد جنگجو ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات استان، گفت: از مجموع این میزان صادرات یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار آن مربوط به گمرکات خود استان و ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز مربوط به صادرات سایر گمرکات کشور از گمرکات استان بوده است.

وی با بیان اینکه در استان ۹ گمرک بعنوان مبادی تجاری صادرات و واردات کالا فعالیت می‌کنند، افزود: ارزش این مقدار صادرات در مقایسه به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کشور‌های ترکیه، آذربایجان و عراق و تعدادی از کشور‌های اروپایی را مقصد صادرات کالا‌های ایرانی از گمرکات استان اعلام کرد.

جنگجو در ادامه به روند ترانزیت کالا از استان هم اشاره و اضافه کرد: در طول پارسال در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از استان ترانزیت زمینی و ریلی شده که ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن مربوط به ترانزیت از گمرکات خود استان و بقیه ترانزیت عبوری سایر گمرکات بوده است.

وی همچنین از توافقات رؤسای گمرکات ایران و ترکیه در راستای توافق ۲ کشور برای تحقق سقف تجارت مشترک دو طرف تا ۳۰ میلیارد دلار هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۱۲ بند از ۱۹ بند توافقنامه دو طرف برای تسهیل در روانسازی تجارت بزودی عملیاتی شود.

ناظر گمرکات استان تصریح کرد: تجاری‌سازی مرز رازی از مهمترین این توافقات بود که با تکمیل زیرساخت‌ها این رویه امسال عملیاتی می‌شود.

جنگجو در ادامه به تردد مسافر در مرز‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: در شش روز اول امسال ۵۵ هزارو ۵۰۰ نفر مسافر و سه‌هزار و ۹۰۰ دستگاه سواری از مرز‌های بازرگان، رازی و سرو تردد کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به برخی از محدویت‌ها در مرز بازرگان بعلت برخی تعمیرات در گمرک و پایانه طرف ترک از مسافران خواست تا مرز‌های رازی و سرو را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • نقش مردم در بهبود وضعیت اقتصادی مهم و اثرگذار است
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • مومنی، اقتصاددان: خدا رحم کرده قیمت ارز را کنترل کردید!
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی
  • مشکل اقتصاد ایران در ۱۴۰۲ چه بود و ۱۴۰۳ دولت چه باید کند؟