Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار حیدری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: از دکتر نوبخت می خواهیم که مطالبه به حق منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به پاس رشادت مردم استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت، حاشیه نشینی درد بی درمان مناطق مختلف استان کرمانشاه است که دارای پیامدهای نامبارکی است و از دولت می خواهیم در این خصوص چاره اندیشی کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: میانگین نرخ بیکاری کرمانشاه بالاتر از کشوری است و این استان رتبه اول بیکاری در کشور را دارد که نیازمند تزریق اعتبارات است.

حیدری گفت: استان کرمانشاه در مدیریت کلان کشور سهمی ندارد و این استان مدیرانی دارد که می توانند در بخش های مدیریتی کشور در قالب معاونین وزارتخانه ها نقش آفرینی کنند و از این رو انتظار داریم در یکسال باقی مانده از عمر دولت استان کرمانشاه در وزارتخانه ها سهمی داشته باشد.

او اظهار داشت: تلاش استاندار برای این استان قابل تقدیر است اما استان ما مشکلات زیادی دارد که نیازمند توجه برای رفع آن ها و تزریق اعتبارات و اجرای طرح های زیربنایی است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: آزاد راه همدان به کرمانشاه نیازمند توجه است و همچنین راه آهن راهبردی کرمانشاه به خسروی که باعث اتصال خطوط ریلی کشورمان به عراق و سوریه می شود نیز متاسفانه فاقد اعتبار است این در حالی است که راه آهن شمال ۴۵۰ میلیارد تومان و راه آهن جنوب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است ولی استان ما از این حیث تخصیص بودجه نداشته است.

حیدری گفت: ما هشت سال جنگ را تحمل کردیم و مردم ما متحمل آسیب های فراوان از دوران جنگ شدند که متاسفانه هنوز هم آثار آن وجود دارد و اکنون انتظار داریم به پاس خدمات کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس به این استان توجه شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار داریم با توجه به مشکلات عدیده زلزله زدگان امهال وام ها به مدت حداقل یکسال که به امضای نمایندگان رسیده و توسط رییس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده محقق شود چون چندین ماه است ما پیگیر این موضوع هستیم و بحث را به فردا موکول می کنند.

وی همچنین خواستار تزریق اعتبارات برای راه های مواصلاتی استان کرمانشاه به خصوص غرب کرمانشاه شهرستان های گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور، سرپل ذهاب و قصرشیرین با توجه به وجود مرزهای خسروی، پرویزخان و تیله کوه و سومار شد.

او گفت: متاسفانه راه های گیلانغرب به قتلگاه تبدیل شده و همچنین راه های مواصلاتی قصرشیرین و سرپل ذهاب با توجه به اینکه ۵۲ درصد صادرات به عراق از پرویزخان انجام می شود و سومار با توجه به اینکه از بازارچه به حالت رسمی تبدیل شده اما راه مناسب ندارد.

 وی خواستار تزریق اعتبار به سامانه گرمسیری برای جبران کاهش تخحصیص آب و شبکه های استان کرمانشاه از ۱۰۰ هزار اولیه به ۳۵ هزار شد و افزود: این طرح را رییس جمهوری در ویدیو کنفرانس افتتاح کرد و به جهاد کشاورزی و استاندار تاکید کرد تا مشکلات موجود آن برطرف شودچون منطقی نیست آب و زمین داریم ولی طرح اجرا نشود.

 او همچنین درخواست تخصیص اعتبار برای سد هواسان را داشت که ۲ سال پیش افتتاح شده و چهار هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی را تحت پوشش قرار می دهد که متاسفانه پیشرفت خوبی ندارد.

 حیدری در ادامه به وضعیت دانشگاه ها و بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: پذیرفتنی نیست دانشگاه رازی و علوم پزشکی کرمانشاه که چند سال پیش قطب بوده اکنون دچار افت شود و همچنین استانی که محل مراجعه بیماران استان های کردستان کرمانشاه و لرستان است اینگونه بیمارستان هایش از کمبود امکانات و تجهیزات درمانی رنج ببرد

معاون رییس‌ جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، در ادامه سفرهای‌ استانی خود چهارشنبه شب وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه شد.

به گزارش‌ خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند استاندار و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی با حضور در فرودگاه از معاون رییس جمهوری استقبال کردند.

رییس سازمان برنامه و بودجه بعد از بازدید از سرسرای ورزشی ۶ هزار نفری، تصفیه خانه آب کرمانشاه و محل احداث باغ موزه دفاع مقدس به شهر هرسین رفت و ۲ هزار و ۴۱ واحد مسکونی بازسازی شده از سیل را در این شهرستان افتتاح کرد.

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در ادامه این سفر بعدازظهر پنجشنبه به غرب کرمانشاه سفر می کند و بعد از بازدید از پایانه مرزی پرویزخان قصرشیرین و یادمان شهدا و مرکز فرهنگی گیلانغرب در مراسم کلنگ‌زنی مسکن خانوارهای نیازمند و فاقد سرپناه روستای گورسفید هم شرکت می کند. 

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین مرزنشینان محمدباقر نوبخت نماینده مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین مرزنشینان محمدباقر نوبخت نماینده مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری مرز پرویز خان قصرشیرین مرزنشینان محمدباقر نوبخت نماینده مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری اخبار کنکور رییس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تزریق اعتبار رییس جمهوری معاون رییس سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال

علی سلاجقه در نخستین "همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در ایران" که به میزبانی شهرکرد در حال برگزاری است با تاکید بر اینکه بین محیط‌زیست و فرایند توسعه باید توازن ایجاد شود، اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید محیط‌زیست کشور ارزش‌گذاری شود که این موضوع امسال به جد در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست پیوند بین دانش بومی و دانش نوین را از ضروریات حفظ محیط زیست عنوان کرد و گفت: دانش بومی باید احیا شود و مکمل دانش نوین قرار گیرد.

سلاجقه ادامه داد: فرهنگ غنی و ریشه‌های عمیق فرهنگی برای حفظ محیط‌زیست ضروری است و همایش دانش سنتی محیط‌زیست آغازی برای احیای دانش بومی است و اگر با همین روحیه جلو برویم به توفیقات خوبی در این خصوص دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به چرایی انتخاب چهارمحال و بختیاری برای همایش ملی دانش سنتی محیط زیست، بیان داشت: این استان گل سر سبد دانش‌های بومی در حوزه محیط زیست است و می‌تواند الگویی برای استان‌های دیگر شود و در کنار حفظ محیط زیست، اشتغال و کارآفرینی هم مدنظر قرار گیرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: سیاه چادر عشایری، گویش، ییلاق و قشلاق و زندگی مردم این استان همه دانش بومی به شمار می‌آید و در واقع هویت ما محسوب می‌شود.

سلاجقه با تاکید بر اینکه ریشه ناپایداری توسعه به علت بی‌توجهی به دانش بومی است، اطهار داشت: ما در تلاشیم تا بین دانش بومی و دانش نوین پیوند برقرار کنیم.

وی در ادامه از تشکیل کمیته‌ای در این سازمان برای تحقق شعار سال تا هفته آینده خبر داد و گفت: تحقق شعار سال برای ما یک حکم است و از آنجاکه رهبر معظم انقلاب چندین سال است که مسائل اقتصادی را با نگاهی همه‌جانبه مورد تاکید قرار می‌دهند ما نیز وظیفه داریم نقش‌آفرینی کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: برای مشارکت‌دهی مردم برای تحقق شعار سال ایجاد خانه‌های محیط زیست را در دستور کار قرار داده‌ایم و در حال حاضر ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال است.

سلاجقه تاکید کرد: اعتقاد بر محروم کردن مردم از مواهب طبیعی نداریم، اما باید استفاده از این ظرفیت قانون‌مدارانه و منطقی باشد چرا که ما می‌خواهیم برای دنیا الگو باشیم و بر این عقیده هستیم محیط زیست اگر بر اساس اهداف استعمارگرانه باشد تخریب می‌شود.

وی افزود: در جهش تولید باید نهایت دقت شود تا شاخص‌ها، ضوابط، قوانین و آیین‌نامه‌ها مدنظر قرار گیرد و باید گفت در محیط‌زیست بن‌بستی وجود ندارد، اما شروط دارد و باید مولفه‌ها رعایت شود.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: ما به توسعه نیاز داریم و برای تحقق شعار سال کارگروهی تشکیل داده شده و سازوکار مشارکت مردم را تا هفته آینده تدوین و به هیات دولت ارائه می‌دهیم.

سلاجقه به روز کردن ضوابط و آیین‌نامه‌های حوزه محیط‌زیست را از عملکرد دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ضوابط و مقررات باید متناسب با نیاز روز به روزرسانی شود.

وی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی دولت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این در حالی است که کشور‌هایی نظیر روسیه رشد سه درصدی و عربستان شاخص منفی را تجربه کردند.

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه به پاسخ قاطع و اقدام تنبیهی ایران علیه جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل اشاره کرد و گفت: سال‌هاست که محیط‌زیست دنیا تحت تاثیر مزبله رها شده استکبار در منطقه خاورمیانه است و این موضوع همه امور منطقه را به هم ریخته و از جمله محیط زیست را نیز تحت تأثیر منافع استکباری خود قرار داده است.

سلاجقه افزود: این فرزند ناخلف استکبار از سوی ایران سیلی تنبیهی خورد و دل همه انسان‌های آزاده از این موضوع شاد شد.

وی ادامه داد: این اقدام تنبیهی به خوبی انجام گرفت و اگرچه در روز‌های آینده دستاورد‌های این مهم تبیین می‌شود، اما باید گفت که هدف نهایی موشک‌ها و توان دانش بنیان کشور میدان تست بود و به هدف‌های مورد نظر اصابت کرد.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست اقدام تنبیهی کشور علیه اسرائیل را هماهنگی مطلوب بین دیپلماسی و میدان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در داخل کشور برخی خودباخته‌ها اعتماد نداشتند، اما با توکل بر خدا و زیر نظر فرمانده کل قوا انجام شد و واقعیت‌ها در روز‌های آینده تبیین خواهد شد.

سلاجقه یادآور شد: مردم ایران پای هویت خود ایستاده‌اند و این پیش درآمدی برای ظهور است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • توجه به تعاونی ها و تولید آزاد راهکار تحقق شعار سال است
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تامین آب آشامیدنی مهمترین خواسته مردم میامی است
  • جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه ویژه دستگاه قضایی است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • تنوع خوراک‌های بهاری در کرمانشاه
  • نیمی از غذاهای ثبت ملی شده کرمانشاه بهاری است/ تدوین پرونده ۸ خوراک بهاری دیگر