Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با تاکید برآنکه در شرایط سخت اقتصادی این صنعتگران و معدنگران هستند که با چالش‌ها، مشکلات، قوانین و ضوابط دست و پنجه نرم می‌کنند، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم در بحث ارز به کمک صنعتگران و معدنکاران بیایند زیرا ما درگیر نوسانات ارزی هستیم و نوسانات نرخ ارز فرآیندهای مربوط به تولید را دچار چالش جدی می کند ضمن آنکه انتظار داریم برای تامین مواد اولیه تولید نیز تخصیص سهمیه‌هایی به صنایع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سیدمهدی حسینی نژاد" ظهر امروز سوم مهرماه در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در کرمان گفت:با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در سنوات اخیر در این استان، استان کرمان در حال تبدیل شدن به یک استان صنعتی است.

وی با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، در حوزه چالش های اقتصادی به دو بخش درونی و بیرونی پرداخته شده است که سوء مدیریت ها، وابستگی به نفت، عدم توجه به نیروهای متخصص و ... از جمله چالش های درونی اقتصاد کشور که در گام دوم انقلاب اسلامی راهکارهای برای رفع این مشکلات مطرح شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در بخشی دیگری از صحبت های خود به پتانسیل ها و ظرفیت های استان کرمان در حوزه صنعت و معدن اشاره و بیان کرد: سهم ناخالص دولتی استان کرمان از GDP کشور ۳.۴ درصد است ضمن آنکه سهم این استان از بخش تجاری ۲.۱ درصد، از بخش صنعت ۳.۵ درصد و در بخش معدن ۴۳.۱ درصد از کل اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در راستای اجرای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان گفت: در سال ۹۹ در حوزه اقتصاد مقاوتی ۳۱ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان را دنبال می کنیم.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه برای افق ۱۴۰۴ در کشور تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: ۱۰ میلیون تن سهم استان کرمان از این برنامه ریزی است و خوشبختانه با سرمایه گذاری های صورت گرفته در سال های اخیر در استان، شاهد تکمیل زنجیره فولاد در استان کرمان هستیم.

رییس سازمان صمت شمال استان کرمان تکمیل زنجیره تولید فولاد در استان کرمان را یکی از اقدامات موثر استان در سال های گذشته بر شمرد و عنوان کرد: افزود: 73 میلیون تن گندله در افق 1404 در کشور برنامه‌ریزی شده که ۴۰ درصد تولید گندله در استان کرمان خواهد بود ضمن آنکه ۲۵ درصد آهن اسنفجی کشور در این استان تولید می‌شود که ظرفیت جدیدی را در این حوزه در استان ایجاد کرده و باعث ایجاد فرصت‌هایی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از کنسانتره کشور در استان کرمان تولید می شود اظهار کرد: بیش از ۲۸ ابر کارخانه در کرمان در سنوات اخیر راه اندازی شده است که ظرفیت جدیدی در حوزه ارزش ‌افزوده مواد معدنی در استان کرمان ایجاد کرده است.

حسینی نژاد با تاکید برآنکه در شرایط سخت اقتصادی این صنعتگران و معدنگران هستند که با چالش‌ها، مشکلات، قوانین و ضوابط دست و پنجه نرم می‌کنند، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم در بحث ارز به کمک صنعتگران و معدنکاران بیایند زیرا ما درگیر نوسانات ارزی هستیم و نوسانات نرخ ارز فرآیندهای مربوط به تولید را دچار چالش جدی می کند ضمن آنکه انتظار داریم برای تامین مواد اولیه تولید نیز تخصیص سهمیه‌هایی به صنایع داشته باشند.

وی نوسانات نرخ ارز،  عدم تحقق منابع مالی مورد نیاز طرح‌ها، سرمایه در گردش واحدها، مشکلات ناشی از مبادلات بانکی جهانی، عدم هماهنگی دستگاه‌های متولی جهت بهبود محیط کسب و کار، عدم تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های صنعت و معدن و ... را از مهمترین موانع تولید برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی نوسانات نرخ ارز روز صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی نوسانات نرخ ارز استان کرمان سرمایه گذاری ضمن آنکه چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر این اساس ۱۰۰ خدمت این سازمان به شکل الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود. یکی از اهداف مهم سند تحول قضایی، غیرحضوری شدن حداکثری فرآیند‌های قضائی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از شوک داریوش مهرجویی تا داغ کرمان
  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • الکترونیکی شدن فرآیندهای ثبتی
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است