Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ​بانک صادرات ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی سهامداران حقیقی شرکت‌های «لیزینگ آریا دانا» با نماد «ولانا»، «بهمن دیزل» با نماد «خدیزل» و «صنایع تجهیزات نفت» با نماد «فنفت» می‌توانند برای دریافت سود سهام شرکت به شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در این اطلاعیه‌ها از سهامداران حقیقی این شرکت‌ها خواسته شده ضمن مراجعه حضوری به شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور، با ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه و کد سهامداری (کد بورسی) نسبت به دریافت نقدی یا واریز آن به حساب‌های سپهری خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سهامداران حقیقی شرکت «لیزینگ آریا دانا» با نماد «ولانا» می‌توانند از روز سه‌شنبه یکم مهرماه ٩٩ به مدت یک سال برای دریافت سود سهام این شرکت در سال مالی منتهی به ٣٠ آذرماه ٩٨ به شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.
سهامداران حقیقی شرکت‌های «بهمن دیزل» و «صنایع تجهیزات نفت» نیز می‌توانند از روز سه‌شنبه یکم مهرماه ٩٩ به مدت یک سال، سود سهام شرکت در سال مالی منتهی به ٢٩ اسفندماه ٩٨ را از طریق شعب بانک صادرات ایران دریافت کنند.
بر اساس این اطلاعیه، پرداخت سود سهام افراد کمتر از ١٨ سال، پس از احراز هویت کامل و دریافت کپی شناسنامه، صرفاً به ولی(پدر) بلامانع خواهد بود.
پرداخت سود سهام به نماینده قانونی سهامدار تنها با ارائه وکالت‌نامه رسمی معتبر به همراه اصل کارت ملی یا شناسنامه، گواهی نقل و انتقال سپرده سهام سازمان بورس و یا اعلام شفاهی کد بورسی سهامدار امکان‌پذیر است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شعب بانک صادرات ایران سهامداران حقیقی سود سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد

​همزمان با همایش سالانه ارزیابی عملکرد سال 1402 و تبیین اهداف سال 1403 این بانک که با حضور دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در برج سپهر بانک صادرات ایران برگزار شد، ضمن تشریح دستاوردهای سال گذشته و تبیین اهداف سال جاری، پلتفرم بانکداری دیجیتال این بانک با عنوان «سپینو» رونمایی شد.

محسن سیفی کفشگری، مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم که با حضور مقامات و مشاوران وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین اعضای هیئت‌مدیره، هیئت‌عامل، معاونان، مدیران امور، مدیران شعب استان‌ها و مناطق تهران و سایر مدیران ارشد بانک صادرات ایران برگزار شد، گفت: بانک صادرات ایران با وجود مشکلات و برخی تنگناهای اقتصادی از جمله سیاست‌های انقباضی حاکم بر بازار پول، توانست در سال 1402 عملکرد قابل ملاحظه‌ای را ثبت کند و موفقیت‌های به دست آمده در سال جاری بدون حمایت وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سهامداران و اعتماد مشتریان امکان‌پذیر نبوده است.

سیفی با اشاره به برخی شاخص‌های عملکردی بانک در سال 1402، گفت: هدف بانک صادرات ایران رسیدن به جمع سه بانک برتر کشور با محوریت بهبود تجربه مشتریان، بهره‌وری، افزایش سودآوری و سود عملیاتی، کاهش بهای تمام‌شده پول و افزایش سهم از بازار بوده و همچنان در همین مسیر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او افزود: در سال 1402 بر مبنای تکالیف قانونی، کاهش تعداد شعب و تغییر رویکرد بانک از بانکداری سنتی به سوی بانکداری مدرن در دستور کار قرار گرفته و بر این اساس طی سال گذشته 161 شعبه بانک در راستای چابک‌سازی و عملیاتی کردن طرح اندازه بهینه بانک کاهش یافته و در سال جاری نیز کاهش 150 شعبه دیگر در دستور کار است. با این حال بانک صادرات ایران همچنان با حدود دو هزار شعبه و باجه در پوشش جغرافیایی گسترده در نقاط مختلف کشور حضور داشته و خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در بیان برخی شاخص‌های عملکردی بانک، رشد 28 درصدی منابع بانک و عبور از مرز 7000 هزار میلیارد ریالی را یکی از موفقیت‌های بانک در سال گذشته عنوان کرد و گفت: این موضوع در حالی محقق شده که نرخ رشد منابع در شبکه بانکی حدود 24 درصد بوده است.

وی افزود: منابع بانک صادرات ایران در سال گذشته در دو مرحله در مهرماه و پایان اسفندماه، به ترتیب از مرز 6000 هزار میلیارد ریال و 7000 هزار میلیارد ریال عبور کرد و در حال حاضر به 7070 هزار میلیارد ریال رسیده است.

سیفی با بیان اینکه بانک صادرات ایران پس از 22 سال با حمایت وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‎سازی، بانک مرکزی، سازمان بورس، سهامداران و سایر دستگاه‌های قانونی ذی‌ربط، موفق به افزایش سرمایه از محل آورده نقدی به روش سلب حق تقدم شده است، افزود: افزایش سرمایه نقدی به منظور بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با اضافه کردن بخشی از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، نسبت کفایت سرمایه بانک بهبود خواهد یافت.

او افزود: افزایش سرمایه 23 درصدی بانک در مرحله اول اتفاق بسیار مثبتی برای بانک صادرات ایران بود که هم سرمایه نظارتی و هم کفایت سرمایه بانک را مثبت کرد و این اجازه را داد که افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی به طور مؤثرتری در مسیر اجرا قرار گیرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه در پایان خردادماه مجمع بانک را برگزار خواهیم کرد، گفت: سرمایه بانک به 120 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که جایگاه بانک را به بزرگترین بانک بورسی کشور خواهد رساند و منجر به بهبود کفایت سرمایه تا حدود 5 درصد خواهد شد. ضمن اینکه درتلاشیم تا سود انباشته بانک را نیز به میزان قابل توجهی بهبود ببخشیم تا در سال‌های آتی از این محل نیز افزایش سرمایه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بانک صادرات ایران در میان بانک‌های بزرگ کشور رتبه اول را در جذب منابع داشته است، افزود: موفقیت‌های بانک در حالی در سال گذشته محقق شده است که با خروج منابع دستگاه‌های دولتی از بانک‌های خصوصی، سیاست‌های انقباضی و افزایش میزان سپرده‌های قانونی ارزی بانک مرکزی مواجه بودیم.

او با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران همواره نسبت به رعایت ضوابط و مقررات و به ویژه رعایت نرخ سود پایبند بوده است، افزود: بیش از 93 هزار میلیارد تومان از منابع جدید جذب شده در بانک صادرات ایران، در قالب پنج طرح و محصول برتر بانک از جمله طرح سپاس برای سپرده‌های قرض‌الحسنه، سنای ویژه کسب و کار، تیمچه، جاری طلایی2 و... در سال گذشته جذب شده و منابع سالمی در قالب این طرح‌ها برای ارائه خدمات و تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی، تولید و نیازهای مردم مناطق کشور جذب شده و از اعمال نرخ‌های غیرقانونی اجتناب شده است به نحوی که کاهش بهای تمام شده پول و نرخ مؤثر تسهیلات نیز مورد توجه بوده است.

سیفی در تشریح دستاوردهای بانک صادرات ایران در سال 1402 گفت: بانک صادرات ایران در سال گذشته موفق به رشد 300 درصدی وصول مطالبات شعب خارج از کشور به میزان 266 میلیون درهم شد. همچنین این بانک در زمینه بهبود وضعیت باز ارزی نسبت به پایان سال قبل موفق به افزایش 48 هزار میلیارد تومانی در این بخش شد.

توسعه بانکداری شرکتی و مذاکره با اشخاص حقوقی و افزایش منابع 100 درصدی بیش از 87 شرکت مهم کشور و همچنین افزایش 28 درصدی مبلغ واریزی حقوق‌بگیران بانک در سال 1402 و افزایش ماندگاری منابع آنها از 8 روز در سال 1401 به 13 روز در سال 1402 از دیگر دستاوردهایی بود که در سخنان مدیرعامل بانک مورد اشاره قرار گرفت.

سیفی همچنین صدور برات الکترونیک برای تأمین مالی زنجیره تأمین واحدهای تولیدی در محیط سندباکس به عنوان نخستین بانک در کشور، ایجاد مرکز ویژه رسیدگی به امور بازنشستگان و اقدامات مؤثر در زمینه تسهیلات رفاهی آنها و همچنین حمایت اثربخش از زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان کشور را از دیگر دستاوردهای بانک در سال گذشته عنوان کرد و با ارائه گزارشی از وضعیت فروش املاک مازاد از برنامه برای رسیدن به هدف 30 درصدی در این بخش تا سال 1404 خبر داد.

سیفی همچنین در این همایش با اشاره به موفقیت‌های سامانه‌های بانکداری باز، بانکداری شرکتی و بانکداری جامع بازاریابی بانک صادرات ایران در ارائه خدمات مطلوب به مشتریان بانک، از عملیاتی شدن اپلیکیشن جدید و قابل توسعه «سپینو» و ارائه انواع خدمات غیرحضوری به مشتریان بانک از جمله اعطای افتتاح حساب، احراز هویت، تسهیلات  و پرداخت‌های غیرحضوری توسط این اپلیکیشن خبر داد.

در این مراسم همزمان با معرفی موفق‌ترین مدیران شعب مناطق و استانی بانک، از اپلیکیشن سپینو، افزایش سرمایه و عبور تعداد چکنوهای صادره بانک صادرات ایران از مرز 4 میلیون چکنو صادره، رونمایی شد.

همچنین فاطمه سادات حسینی صفا، مدیر شعب استان کرمان، پرویز محسنی خرمی مدیر شعب غرب تهران و فرشید اسکندری سرپرست شعب استان قزوین به ترتیب رتبه اول تا سوم قهرمانان بهره‌وری را در سال 1402 کسب کرده و دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از آنها تجلیل کرد.​

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • شرکت راه آهن کشش سیستم خنک کاری دیزل لکوموتیوها را برقی کرد
  • افزایش حدود ۱۰۰ درصدی بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ چرا خالص دارایی‌های خارجی بازارساز کاهش یافت؟
  • تخلیه رشد بهاری بورس
  • اراک اولین شهر در استفاده از اتوبوس برقی
  • روند کاهشی صادرات فرش دستباف
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش صنعت تجهیزات پزشکی/از انباشت مطالبات تا مشکل صادرات