Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: طبق برنامه چهارم توسعه مقرر بود تا پایان این برنامه ۱۰۰ درصد پسماندها، مورد بازیافت قرار گیرند و از دفن آنها جلوگیری شود اما با توجه به محدودیت ها و نبود امکانات این طرح اجرایی نشد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،علی اصغر همتی اظهار کرد: در این راستا  طرح کاپ، راهکاری برای رسیدن به بخشی از این هدف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان بر اینکه شهرداری ها از دیرباز در بحث تفکیک پسماند از مبدا با چالش هایی روبرو بوده اند، بیان کرد: طبق قانون مالکیت زباله ها با شهرداری هاست و این دستگاه مسئولیت مدیریت، جمع آوری و بازیافت آن ها را به عهده دارد.

به گفته وی؛ وجود زباله گردها، چرخ دستی ها و روش های سنتی در خصوص جمع آوری زباله، از موانعی بوده که همواره کار را برای این دستگاه ها دشوار کرده است.

همتی گفت: اجرای طرح کاپ با هدف ساماندهی چرخ دستی ها و مدیریت بهینه تولید پسماند و جمع آوری آن اجرایی شده و مقرر شده است تعداد ۲۵ چرخ دستی با شکل و شمایل تعریف شده، دارای پلاک سازمان پسماند در هر منطقه فعالیت کنند.

این مسئول تعداد چرخ دستی های فعال در مناطق دهگانه شهر را چهار هزار عدد عنوان کرد و بیان داشت: با بکارگیری چرخ دستی های جدید این رقمِ چهار هزار به ۲۵۰ عدد کاهش می یابد.

وی، خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد فرهنگ تفکیک زباله از مبداء را درون منازل ببریم و با اهدای کیسه های بزرگ جمع آوری پسماند و مخازن ۲۵۰ لیتری زباله به مجتمع های بزرگ، مرحله تفکیک پسماند را از درون خانه ها آغاز کنیم.

همتی اضافه کرد: ساکنان مجتمع ها می توانند با نصب اپلیکیشن "به روب" شرکت عامل را از پر شدن مخزن آگاه کرده و در روزهای معینی شاهد مراجعه خودروهای ویژه جهت حمل زباله های خشک شان باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج تعداد خودروهای فعال حمل زباله در سطح شهر کرج را ۷۰ دستگاه عنوان کرد و یادآور شد: شرکت موظف است هنگام دریافت این زباله ها، مبالغی را به عنوان وجه پسماند به شهروندان پرداخت کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زباله البرز شهرداری کرج پسماند طرح کاپ چرخ دستی ها جمع آوری زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد حدود ۴۵ میلیارد تومانی صاحبان برق خورشیدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی تعداد نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: تعداد نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی در خراسان جنوبی با نصب ۷۶ نیروگاه جدید در سال ۱۴۰۲، هم اکنون به ٦٩١ نیروگاه با مجموع ظرفیت ۹ هزار و ۳۷ کیلووات رسیده است.


دادگر با بیان اینکه در سال گذشته صاحبان نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی در خراسان جنوبی حدود ۴۵ میلیارد تومان درآمد از محل تولید برق خورشیدی کسب کردند افزود: بیشترین ظرفیت تولید برق خورشیدی خانگی در استان با ۲ هزار و ۱۶۱ کیلووات مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن با هزار و ۸۴۷ کیلووات مربوط به شهرستان قائنات است.


وی گفت: علاوه بر نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی، ۵ نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز با مجموع ظرفیت تولید ۱۸ هزار و ۷۰۰ کیلووات در خراسان جنوبی فعال است که با این تعداد، در مجموع ۶۹۶ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲۷ هزار و ۷۳۷ کیلووات در استان فعال است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: نیروگاه‌های خورشیدی در سال گذشته بیش از ۸ درصد برق استان را تأمین کردند.


دادگر با بیان اینکه برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی خانگی توسط سازمان انرزی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) خریداری می‌شود گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق با مشترکین علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها را دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش گلایه‌های مردمی درباره جمع آوری پسماند
  • گم شدن بهار گیلان در انبوه زباله گردشگران
  • گم شدن بهار گیلان در انبوه زباله گردشگران +ویدئو
  • جمع‌آوری زباله در مادرید با هوش مصنوعی
  • آلودگی هوا ناشی از زباله سوزی در اتوبان ساوه
  • مشکل چند ساله سایت زباله «انجیل سی» بابل رفع می‌شود
  • تغییر شیفت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در تبریز
  • تغییر شیفت جمع آوری زباله‌ها از روزانه به شبانه در تبریز
  • جمع آوری انبارهای غیر مجاز پسماند در منطقه ۱۴ تهران
  • درآمد حدود ۴۵ میلیارد تومانی صاحبان برق خورشیدی در خراسان جنوبی