Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه رؤسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: اگر چه ممکن است برخی طرح‌ها در این حوزه با تأخیر یا با تنگناها اجرا شود اما مردم و به‌ویژه کادر درمان مطمئن باشند دولت اجازه نخواهد داد در این حوزه، کادر سلامت کشور تحت فشار قرار گیرند.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که تأمین نیازهای کادر درمان وظیفه فوری سازمان برنامه و بودجه است و در مقابل، مردم نیز شایسته است دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از فرسودگی کادر درمانی کشور، به طور دقیق رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با توجه به شیوع مجدد بیماری در برخی مناطق کشور اظهار داشت که این روند نشان می‌دهد متأسفانه انتظار کادر درمان فداکار از برخی مردم عزیز کشورمان برای رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برآورده نشده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان طبق ارزیابی‌ها، سفرهای تابستانی برون شهری، ترددهای غیرضروری درون شهری و فشار بر سیستم حمل و نقل عمومی به‌ویژه خطوط مترو و عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله دلایل شیوع بیماری کرونا است، گفت: کمیته‌های درمان و امنیتی و اجتماعی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا، ضروری است که با جدیت و قاطعیت برای اجرای دقیق پروتکل‌ها در حوزه اجتماعی، درمانی و اطلاع‌رسانی اقدامات مؤثری انجام دهند.

روحانی به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود.

رئیس جمهور همچنین از کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامدا و علیرغم تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند.

روحانی با تاکید بر نظارت دقیق‌تر کمیته امنیتی – اجتماعی بر سیستم حمل و نقل در سفرهای درون و برون شهری گفت: دریافت نقدی و ایجاد صف‌های طولانی پرداخت عوارض در اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها می‌تواند در کنار تلف کردن وقت مردم در صف‌های ایجاد شده برای پرداخت عوارض، روند شیوع بیماری را هم تشدید کند که به طور جدی لازم است در این روند، تجدید نظر شود.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: با وجودی که تمامی کشورها در روند مقابله با بیماری کرونا به این نکته کلیدی رسیده اند که ایجاد محدودیت نه تنها تضمین‌کننده مصونیت نیست بلکه می‌تواند زندگی مردم را دچار اختلال کند اما چنانچه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دچار موج‌های جدید این بیماری در جامعه بشویم، ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها خواهیم بود.

روحانی با تاکید بر نقش اصلی و محوری مردم در مقابله با کرونا گفت: با همه آمادگی‌های ستاد مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌هایی که برای مقابله با موج‌های بعدی این بیماری در کشور انجام شده، این نکته نباید فراموش شود که در کنار مجریان و مسؤولان، مردم محور اصلی مقابله با کرونا هستند.

رئیس جمهور با اشاره مجدد به اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در فصل کنونی و احتمال همزمانی بیماری کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا گفت که عامل اصلی مصونیت، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی است و استفاده از واکسن تنها می‌تواند یک مصونیت نسبی ایجاد کند.

روحانی در ادامه به گزارش‌هایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند نقطه محدود از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: این عدم رعایت، روند شیوع بیماری را سرعت می‌بخشد که باید در مراسم عزاداری اربعین و ماه صفر نظارت‌ها در این عرصه تشدید شود.

رئیس جمهور همچنین کمیته امنیتی و اجتماعی را موظف کرد با تحرک افراد خاطی و معدودی که با وجود ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب، متأسفانه عازم مناطق مرزی با عراق شده‌اند، برخورد کند.

کد خبر 5032004 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا دفاع مقدس محمد باقر قالیباف صحن مجلس حجت الاسلام حسن روحانی هفته دفاع مقدس برجام هیئت دولت سعید خطیب زاده حسن روحانی اسحاق جهانگیری جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی دفاع مقدس ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعمل های بهداشتی دستورالعمل ها رئیس جمهور کادر درمان عدم رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران از برخورد قاطع دامپزشکی در نظارت‌های بهداشتی خبر داد و گفت: بیماری‌های دامی سال‌گذشته ۶۴ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حمزه آقاپور کاظمی، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی مازندران در حوزه پیشگیری و مبارزه با بیماری دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل ورود پیدا کرده و در قالب طرح نظارت از مزرعه تا سفره نظارت بر مراکز تولیدی تا مرکز نگهداری و عرضه انجام می‌شود.

وی افزود: کاهش 64 درصدی بیماری‌های دامی و طیور در استان را داریم و با مدیریت بیماری‌های دامی و طیور اقدامات متعددی انجام شد

مدیرکل دامپزشکی مازندران، تصریح کرد: از اقدامات دامپزشکی انجام واکسیناسیون، ویزیت و درمان دام، سم پاشی جایگاه و اماکن دامی، برپایی دوره آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار بوده است.

وی گفت: با وجود درگیری استان در سال های گذشته به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال گذشته گزارشی از بیماری آنفولانزای طیور در استان نداشتیم.

آقاپور کاظمی به نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی اشاره کرد و گفت: نظارت‌های بهداشتی از واردات نهاده‌های دامی آغاز می‌شود و شامل تولید خوراک دام تا زمان رسیدن فرآورده های خام دامی بر سفره مردم است.

وی افزود: این نظارت‌ها در طول سال به صورت طرح تشدید نظارت بهداشتی اجرا شده که در نتیجه آن از ورود 10 هزار و 500 تن نهاده فاسد به کشور جلوگیری شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران عنوان کرد: همکاران دامپزشکی مقابل تخلفات بهداشتی در مراکز فروش و نگهداری، سردخانه و غیره با جدیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: با نظارت در عرضه دارو  دامپزشکی از قاچاق بیش از 11 هزار قلم دارو جلوگیری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدوم‌سازی ۱۸۷۷ کیلوگرم فرآورده‌ دامی فاسد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • کاهش ۶۴ درصدی بیماری دامی در مازندران
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه غذای خرمشهر
  • اجرای پویش ملی سلامت در استان گلستان؛ غربالگری یک میلیون نفر
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی سلامت در گلستان
  • غربالگری یک میلیون و ۴۲ هزار و ۵۷۶ نفر در پویش ملی در گلستان