Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن هانی زاده گفت: دور شدن از ارزش های دفاع مقدس و ارزش های دینی، اخلاقی و انقلاب اسلامی موجب خواهد شد که یک نوع وابستگی به دنیای غرب و شرق ایجاد شود و به همین دلیل باید همواره ارزش های دفاع مقدس در جامعه زنده بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین برش های تاریخ ملت ایران است، گفت: در 31 شهریور 1359 رژیم بعث عراق با تحریک برخی از رژیم های مرتجع عرب، آمریکا و قدرت های شرق و غرب در آن زمان حمله گسترده ای به جمهوری اسلامی ایران داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: محاسبات قدرت های استکباری در آن زمان برای مقابله با نفوذ انقلاب اسلامی به لحاظ مادی و ظاهری کاملا دقیق بود؛ اما عنصر مغفولی که در حقیقت استکبار شرق و غرب از آن غافل ماند و در محاسباتشان وارد نشد، مسئله ایمان ملت ایران و جوانان ایرانی در آن زمان و چسبندگی شدید حاکمیت و مردم بود که این عنصر موجب شد ایران با دست خالی و بعد از یک مدت، موازنه قدرت را به نفع خود تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه عملیات های بسیار مهمی همچون طریق القدس، فتح المبین، بیت المقدس، کربلای 5، والفجر 8 و ده ها عملیات دیگر جهان را شگفت زده کرد، عنوان کرد: در همان زمان صدام سالانه ده ها میلیارد دلار از کشورهای مرتجع عرب دریافت می کرد.

هانی زاده افزود: پس از شکست صدام در جنگ و به ویژه بعد از سال 2003  که رژیم صدام سقوط کرد، ژنرال های عراقی خاطرات خود را منتشر کردند و بسیاری از آنان اذعان داشتند که همه این شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در طول جنگ تحمیلی بیش از 120 میلیارد دلار کمک مالی در اختیار رژیم صدام در طول هشت سال جنگ قرار داده بودند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: ملت ایران به دلیل ایمان، قدرت و اتکا به ارزش های دینی توانست در جنگ هشت سال در دفاع مقدس پیروزی های درخشانی را به دست آورد که نماد این پیروزی ها فتح خرمشهر بود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از عوامل مهمی که در ساختار اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... جمهوری اسلامی ایران مهم است تکیه بر ارزش های معنوی و دینی و پرهیز از تجمل گرایی و اشرافی گری است و به همین دلیل ما باید هشت سال دفاع مقدس را به عنوان الگوی قابل قبول و پذیرفته شده در وضعیت و شرایط فعلی داشته باشیم.

هانی زاده خاطر نشان کرد: دور شدن از ارزش های دفاع مقدس و ارزش های دینی، اخلاقی و انقلاب اسلامی موجب خواهد شد که یک نوع وابستگی به دنیای غرب و شرق ایجاد شود و به همین دلیل باید همواره ارزش های دفاع مقدس در جامعه زنده بماند و تنها به هفته دفاع مقدس اکتفا نشود و بلکه باید به عنوان یکی از درس های پایدار ملت ایران در جامعه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارزش های دفاع مقدس هانی زاده ملت ایران هشت سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: هیمنه و قدرت ارتش در ۸ سال دفاع مقدس سبب شد تا این جنگ به رغم تمام عداوت ها به نفع ایران تمام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در مراسم ویژه ارژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در صحنه حاضر است و جزو ارتش‌های برجسته دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صیانت بزرگی برای کشور درست کرده است و دشمن حساب خاصی بر روی قدرت این نیروی مقدر باز کرده است، خاطرنشان کرد: ارتش ایران در دنیا به یک ارتش آرمانی تبدیل شده و تمام عناصر آرمانی شدن یک ارتش در ارتش ایران مشهود می‌شود.

امام جمعه اردبیل دستیابی ارتش ایران به تکنولوژی‌های برتر نظامی را یادآور شد و بیان کرد: این حجم از توانایی و استقلال برای ارتش کشور ما یک موهبت الهی است و دیگر نیازی به مستشاران خارجی برای مدیریت ارتش نداریم.

عاملی وجود فرمانده کل قوا را به عنوان یک شخصیت کامل و بینظیر در راس ارتش ایران ستودنی عنوان کرد و گفت: امروز پادگان های ما به یک مدرسه و محل معنویت تبدیل شده و همه این نعمات را مدیون رهبری و درایت ایشان در اداره مدبرانه کشور هستیم.

وی حضور ارتش در صحنه‌های بین‌المللی را خار چشم دشمنان دانست و افزود: حضور ارتش در آب های بین المللی، دستیابی به تجهیزات مدرن و پیشرفته نظامی، صیانت ملی و منطقه ای و ... امروز ارتش ایران را به یک ارتش مقتدر و کامل در دنیا تبدیل کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارتش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی خدمات گسترده ای را به نظام کرد و در مقابل نظام نیز به ارتش بها و هویت داد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس که ما درگیر یک جنگ جهانی در مقیاس کوچک بودیم رشادت های ارتش، سپاه و نیروهای مسلح سبب شد تا قطعنامه سازمان ملل در نهایت به نفع ایران صادر شود.

عاملی حماسه آفرینی و ایثار ارتش را در همه عرصه ها ستودنی دانست و بیان کرد: ما در مقابل این همه توان و اقتدار خاضعیم و باید قدر این ارتش پرهیبت و هیمنه را بدانیم و برای داشتن آن شاکر باشیم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید «کلیوند عباسی» در اهواز تشییع شد
  • دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • گردهمایی جانبازان ۷۰ درصد شهرستان همدان
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • ارتش مقتدر ۸ سال دفاع مقدس را به نفع ایران تمام کرد
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • تشییع پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس در شهرکرد