Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پلیتیکو، سیا یا همان سازمان جاسوسی آمریکا دسترسی کاخ سفید را به اطلاعات درباره روسیه دشوارتر کرده و این نگرانی را در میان مقامات کنونی و سابق کشور ایجاد کرده است که برای خشنود کردن رئیس جمهوری که هر زمان با اخبار بدی درباره مسکو مواجه می‌شود از خشم منفجر می‌شود، این اطلاعات مخفی نگه داشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ مقام فعلی و سابق آمریکا در مصاحبه‌هایی گفتند «جینا هاسپل» رئیس سیا، درباره مطلع کردن رئیس جمهور درباره هرگونه اطلاعات مرتبط با روسیه بسیار محتاط است. هاسپل همچنین به دقت «گروه روسیه» در سازمان سیا را زیر نظر دارد، او اغلب با تحلیل‌های این گروه مخالف است و گاهی آن را به گمراه کردن عمدی خود متهم می‌کند.

به گفته ۳ نفر از این مقامات، سال گذشته هاسپل از «کورتنی الوود» مشاور عمومی سیا خواست همه موضوعاتی که از گروه روسیه خارج می‌شوند قبل از آن که به کاخ سفید برسند، به دقت بررسی کند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا الوود مانع رسیدن این اطلاعات به کاخ سفید شده است یا این که از مقامات روسی اطلاعات کمتری ارائه می‌شود یا حتی از ترس توبیخ خود سانسوری می‌کند.

موشکافی بیشتر در سیا در حالی انجام می‌شود که وزارت دادگستری از طریق دادستان «جان دورهام» به تحقیقات درباره یافته‌های جامعه اطلاعاتی درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا ادامه می‌دهد.

ترامپ که علنا نتیجه بررسی‌های جامعه اطلاعاتی را در این زمینه مورد انتقاد قرار می‌دهد، از زمان تبرئه خود از استیضاح در ماه فوریه تا کنون تلاش کرده است با انتصاب افراد وفادار به خود در سمت‌های بالای اطلاعاتی، جامعه اطلاعاتی را بیشتر تحت کنترل خود درآورد.

موشکافی هاسپل درباره اطلاعاتی که از گروه روسیه خارج می‌شود منجر به اقداماتی شده است. برای مثال به گفته ۴ نفر از مقامات سابق و کنونی آمریکا، رئیس گروه روسیه که به علت ماهیت کارش نامش فاش نشده است، اوایل امسال اخراج شد. علت اخراج او مشخص نیست، اما نفرت شخصی هاسپل از این فرد روشن بود.

یک تحلیلگر در گروه روسیه نیز اوایل امسال پس از آن که هاسپل او را به دروغگویی درباره اطلاعات متهم کرد، اخراج شد.

برخی نگران هستند که رویکرد منفی هاسپل به تحلیلگران گروه روسیه در سیا در نتیجه فشار سیاسی دولت ترامپ باشد. نتیجه بررسی‌های آن‌ها از مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ترامپ را خشمگین کرد و موجب شد که مغرض و کوته نظر توصیف شوند. آن‌ها به این نتیجه رسیده بودند که پوتین به خصوص برای حمایت از نامزدی ترامپ دستور مداخله در انتخابات آمریکا را داده بود.

اخراج «جوزف مگوایر» مدیر موقت اطلاعات ملی آمریکا، که به یکی از معاونانش اجازه داده بود اطلاعات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را در اختیار قانون گذاران قرار دهد، هنوز در خاطر بسیاری از افراد در جامعه اطلاعاتی آمریکا هست و آن‌ها نگران هستند که اگر ترامپ را به چالش بکشند، دچار چنین سرنوشتی شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جاسوسی آمریکا سازمان سیا روابط روسیه با آمریکا جامعه اطلاعاتی گروه روسیه کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد با وجود رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در ارتباط با غزه بوجود نیامده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود که رای ممتنع واشنگتن در مورد قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در غزه است، «نشان دهنده تغییر در سیاست ما نیست. از آنجا که متن نهایی، مفادی مانند محکومیت حماس، که ما فکر می کنیم ضروری است، ندارد، ما از این قطعنامه حمایت نکردیم.»

این سخنگوی کاخ سفید گفت: مقامات آمریکایی «از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام مشاورانش برای گفتگو در کاخ سفید درباره عملیات رفح بسیار ناامید هستند.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش بس در غزه و آزادی همه اسرا، اعزام هیئت اسرائیلی به واشنگتن برای گفتگو در کاخ سفید را لغو کرد.

کربی گفت که مقامات ارشد آمریکایی برای گفتگوهای جداگانه با یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد، درباره موضوعاتی از جمله گروگان‌ها، کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان در شهر رفح در غزه دیدار خواهند کرد.

این سخنگوی دولت بایدن افزود: «هیچ چیزی در مورد دیدگاه ما مبنی بر اینکه حمله زمینی گسترده در رفح یک اشتباه بزرگ است، تغییر نکرده است.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال مدعی شد که «نشانه‌ ای از برنامه حمله اسرائیل به رفح در روزهای پیش رو مشاهده نکرده‌ایم».

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، که از سوی ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت ارائه شده بود، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید./ ایرنا

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • نیویورک‌تایمز: آمریکا نخواست اطلاعات کامل تهدید تروریستی را به روسیه بدهد
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • کرملین مقام ارشد اطلاعاتی مسکو را راهی پیونگ‌یانگ کرد!
  • سفر مقام اطلاعاتی روسیه به کره شمالی
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • سه هدف طراحان عملیات تروریستی مسکو
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است