Web Analytics Made Easy - Statcounter

سویا و بایرن مونیخ امشب از ساعت 22:30 به مصاف هم می روند و دیدار سوپرکاپ 2020 را برگزار می کنند. من (علی کلهری) به اتفاق همکارم حسین باقرشاهی در قسمت اول میز کارشناس طرفداری به همراه شهروز حدادیان به بررسی ویژه این بازی پرداخته ایم.

در قسمت اول برنامه میز کارشناس طرفداری، به بررسی دیدار سوپرکاپ اروپا پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوپرکاپ اروپا رقابتی است که سالانه میان قهرمان رقابت های لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود. سوپرکاپ 2020 امشب از ساعت 22:30 برگزار می شود.

قسمت اول میزکارشاس طرفداری را ببینید و بخوانید:

شکل گیری رقابت های سوپرکاپ اروپا

علی کلهری:

سال 1971 در روزهایی که تیم های هلندی نبض فوتبال اروپا را در دست داشتند، آنتوان ویتکمپ خبرنگار هلندی ایده ای را برای برگزاری یک مسابقه مطرح کرد که در طی آن بهترین تیم اروپا معرفی شود، بازی ای که این روز ها با عنوان سوپر کاپ اروپا شناخته می شود.

حضور هواداران در استادیوم

سلام حسین باقرشاهی هستم از استودیو طرفداری، امشب قرار است که یک دیدار مهم در اروپا برگزار شود، البته نه به مهمی لیگ قهرمانان اروپا! در میز کارشناس طرفداری به همراه شهروز حدادیان عزیز به صورت ویژه به بررسی این دیدار می پردازیم. شهروز جان سلام، سوپرکاپ اروپا و کلی هیجان که منتظر ماست...

سلام حسین امروز شاهد یک دیدار جذاب خواهیم بود، جدال دو تیمی که در رقابت های خودشون 6 بار قهرمان شدند، لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا، یکی از جذاب ترین اتفاقاتی که قراره، امشب رخ دهد این است که قراره 30 درصد از ظرفیت استادیوم توسط هواداران پر شود. که این اتفاق برای اولین بار پس از دوران شیوع کرونا است.

مسیر بایرن مونیخ و سویا برای رسیدن به سوپرکاپ اروپا

بایرن مونیخ در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا با تیم های ستاره سرخ بلگراد، المپیاکوس و تاتنهام هم گروه بود، در مرحله حذفی هم با شکست تیم های چلسی، بارسلونا، لیون و پاریس سن ژرمن به قهرمانی این رقابت ها رسید. در رقابت های لیگ اروپا سویا با تیم های دودلانژ، آپوئل و قره باغ هم گروه بود و در مرحله حذفی هم تیم های کلوژ، رم، ولورهمپتون، منچستریونایتد و اینتر را شکست داد تا به قهرمانی این رقابت ها رسید.

وضعیت بایرن مونیخ و سویا

حسین باقر شاهی: سویا در رقابت هایی که تخصصش را داشت قهرمان شد و باواریایی ها هم بالاخره دستشان به جام قهرمانی رسید.شهروز جان نظرت در خصوص وضعیت دو تیم چیست؟

البته در ابتدای فصل هستیم و نمی توانیم به طور کامل بگوییم که دو تیم در چه شرایطی قراردارند، ولی خب اخیرا رقابت های اروپای به پایان رسیده، بایرن مونیخ بازی اول فصل خود را با اقتدار آغاز کرد، برد 8-0 بردی که در تاریخ رقابت ها بی سابقه بود که در هفته اول یک تیم 8-0 ببرد. از طرف دیگر هم سویا هنوز  بازی ای انجام نداده و فقط یک دیدار دوستانه برابر لوانته داشت که سه بر دو به پیروزی رسیده است.

ترکیب دو تیم

حسین باقرشاهی: ترکیب دو تیم نسبت به فصل گذشته تغییری کرده که بگیم مثلا یک بازیکن آس به تیمی آمده که بتواند شرایط را تغییر دهد؟ 

تغییر آن چنانی در ترکیب بایرن مونیخ انجام نشده است.  تیاگو رفته اما کیمیچ به راحتی می تواند جای او را پر کند. از آن سمت لروی سانه آمده که راحت می تواند جای پریشیچ را پر کند. سویا دو ستاره از دست داده است. رگیلون دیگر در ترکیب این تیم نیست و بانگا هم به آسیا آمده است. با این حال ایوان راکیتیچ بازیکنی است که می تواند سورپرایزمان کند.

ستاره های دو تیم؟


قطعا لواندوفسکی و مولر می توانند ستاره های بایرن مونیخ باشند و سویا هم به نظرم ایوان راکیتیچ است.

بررسی سرمربیان دو تیم


هانسی فیلیک سکان هدایت بایرنی ها را به عهده دارد. سرمربی 55 ساله آلمانی بر پایه تجربه ای که به عنوان دستیار در تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ به دست آورد، روی نیمکت بایرنی ها قرار دارد و توانست با این تیم سه گانه را کسب کند. اما روی نیمکت سویا لوپتگی حضور دارد. از اخراج از سرمربیگری تیم ملی اسپانیا قبل از جام جهانی 2018 تا اخراج از رئال مادرید تنها چند ماه پس از حضور در این باشگاه، ضربه بزرگی به کارنامه حرفه ای این مربی وارد شد اما او توانست سویا را به قهرمانی ششم در لیگ اروپا برساند.

اندیشه های فیلیکس و لوپتگی


فیلیک و لوپتگی یک نقطه مشترک دارند. تو روزهایی که هیچکس به آن ها اعتقاد نداشت، در اروپا تاج گذاری کردند. تقابل اندیشه های این دو مربی به چه شکلی است؟


فیلیک نه تنها هواداران بلکه مدیران بایرن مونیخ را هم سورپرایز کرد. مدیران بایرن مونیخ او را چند بازی موقت آورده بودند. بعد از چند بازی که عملکرد خوبی داشت قرارداد او را دائمی کردند و بعد هم قراردادش را تا سال 2023 تمدید کردند. فیلیک آمار بسیار جالبی دارد. در 37 بازی، 34 پیروزی کسب کرده است. اخیرا 22 برد متوالی به دست آورده و سه گانه هم کسب کرده است. همه این ها نشان می دهد یک مربی بزرگ متولد شده است. مربی ای که زمانی دستیار تراپاتونی و یواخیم لو بوده است. از طرف دیگر لوپتگی هم به عنوان مربی با جوانان اسپانیا قهرمان اروپا شده است ولی در رئال مادرید عملکرد چندان خوبی نداشت. بایرن مونیخ با سیستم 1-3-2-4 بازی می کند. سیستمی که بسیار تهاجمی بوده و مولر نقش مهمی در آن دارد. از طرف دیگر سویا با سیستم 3-3-4 در هنگام حمله و سیتم 1-5-4 در هنگام دفاع بازی می کند و حریف را پرس می کند.

پیش بینی

خیلی بی تعارف، پیش بینیت از نتیجه بازی چیست؟


 فکر می کنم اگر روز خوب بایرن مونیخ باشد، سه یا چهار هیچ برنده باشد. 

منم فکر می کنم بایرن مونیخ حداقل با سه گل این بازی را ببرد. شهروز جان خیلی ممنون که وقت در اختیار ما گذاشتی، یا میز کارشناسی دیگر بدرود.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا سوپرکاپ اروپا بایرن مونیخ لیگ اروپا دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه به بایرن: وضع‌تان از شرایط توخل معلوم است

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ امشب در دیدار برگشت از مرحله یک هشتم رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانز آرنا روبروی آرسنال به میدان برود و امیدوار است که بتواند با کسب پیروزی در این بازی راهی مرحله نیمه نهایی شود. 

شاگردان توماس توخل این هفته شاهد جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا بودند و پس از بیشتر از یک دهه نتوانستند از عنوان قهرمانی‌شان در این مسابقات دفاع کنند اما هنوز این فرصت را دارند که جام قهرمانی لیگ قهرمانان را با خود به خانه ببرند. 

کان در اولین گفتگوی رسمی‌اش با روزنامه بیلد پس از اخراج از بایرن گفت:« وقتی یکی از برترین رمبیان اروپا که تیمی پر از ستاره‌های دشوار در پاریس را به فینال لیگ قهرمانان رساند و با چلسی قهرمانی این مسابقات شد، مجبور است با مشکلات زیادی در مونیخ روبرو شود، مشخص است که شرایط به چه صورت است. 

لورکوزن فصل بسیار خوبی را در بوندسلیگا داشت و آنها روند پیروزی باورنکردنی را ثبت کردند. باید توجه داشت که تیم قهرمان بهترین عملکرد قرنش را به ثبت رساند. این تنها راه بیرون راندن بایرن از تاج و تخت قهرمانی بود. در اروپا شرایط متفاوت است و هنوز شانس هنوز در بین چهار تیم برتر وجود دارد. 

برای بازی برابر آرسنال هیجان دارم. هنوز هم هوادار بایرن هستم و همیشه هم همینطور خواهد بود. من دیگر کارها را به صورت روزانه پیگیری نمی‌کنم و تمرکزم روی مسائل دیگر است و بسیار سفر می‌کنم. اما هر زمان که ممکن باشد، بازی‌ها را تماشا خواهم کرد.»

دیگر خبرها

  • انگلیسی‌ها حذف شدند/ رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی
  • آرسنال و حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا توسط بایرن مونیخ برای پنجمین بار
  • هری کین: تقابل با رئال مادرید؟ نیمه‌نهایی خیلی خیلی بزرگی می‌شود
  • (ویدئو) خلاصه بازی بایرن مونیخ ۱ - آرسنال ۰
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 1-0 آرسنال (لیگ قهرمانان اروپا 2023/24)
  • نفرین ابدی آرسنال؛ بایرن به نیمه‌نهایی اروپا رفت
  • بایرن مونیخ - آرسنال؛ همان همیشگی! / بایرن به نیمه نهایی رسید
  • لحظه به لحظه با داغ‌ترین شب فوتبال اروپا
  • طعنه به بایرن: وضع‌تان از شرایط توخل معلوم است
  • پیش بازی بایرن مونیخ - آرسنال؛ خسته از رقابت داخلی، به دنبال فتح اروپا