Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، عباس تابش ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران گفت: مردم گلایه‌هایی را در خصوص تامین برخی کالاها از جمله لوازم خانگی داشتند که با بازدیدی که از این واحد تولیدی صورت گرفت به جرات می‌توان گفت یخچال‌هایی با کیفیت روز اروپا در ساوه تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه یخچال‌هایی که در این کارخانه با سایر برندها تولید می‌شود استقبال و خرید بیشتری نسبت به برند خود کارخانه دارد افزود: اگر مردم بدانند که این یخچال‌ها در ایران و به دست نیروهای توانمند داخلی در شهر ساوه تولید می‌شود قطعا اعتماد و استقبال بیشتری به کالاهای داخلی خواهند داشت. 

معاون وزیر صمت افزود: در حال حاضر در این کارخانه 500 یخچال در هر شیفت تولید می‌شود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده تا پایان سال این ظرفیت به هزار عدد در هر شیفت برسد.

تابش با ابراز امیدواری برای افزایش توان تولید و تامین نیازهای داخلی در بحث لوازم خانگی افزود: در خصوص پکیج و وسایل گرم کننده نیز مشکلاتی وجود دارد که بناست فرآیند عرضه در سامانه با عملیاتی شدن شناسه کالا و شناسه رهگیری از هفته آینده اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود برندهای فیک و قاچاق در بازار نیز گفت: عملیاتی شدن کد شناسه و کد رهگیری برای جلوگیری از همین موضوع است و تحقق این امر مستلزم شناسنامه‌دار شدن کالاهای تولید داخل خواهد بود. 

معاون وزیر صمت با اشاره به برگزاری جلساتی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این خصوص افزود: طراحی‌های اولیه‌ای برای مبارزه با قاچاق این نوع کالاها که ریشه تولید کشور را هدف قرار داده و به دنبال سوزاندن ریشه تولید داخل است انجام شده و مصمم هستیم تا بازار را برای کسانی که بدنبال ضربه به تولید داخلی هستند نا امن کنیم.

عباس تابش تصریح کرد: یکی از این اقدامات بحث عملیاتی شدن سامانه احراز گارانتی است که مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه کالای واقعی و فیک را از هم تشخیص دهند چراکه در صورت خرید کالای فیک امکان دریافت خدمات پس از فروش را نخواهند داشت. 

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ و نهاده های دامی گفت: در برخی کالاها افزایش قیمت مشهود است که این افزایش‌ها بعضا به دلیل افزایش هزینه‌های تمام شده برای تولید کننده مثل گران شدن ارز است. 

وی به افزایش بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی و صنفی در سال جاری اشاره داشت و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش بازرسی‌ها را داشتیم درحالی که بخش عظیمی از توان بازرسی ما در واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی و مقابله با کرونا مستقر شده و توان بازرسی را کم کرده است. 

عباس تابش با تاکید بر رشد 43 درصدی گشت‌های مشترک افزود: 1600 درصد در ارجاع پرونده‌های سازمان حمایت به تعزیرات افزوده شده که این نشان دهنده بالا بودن بازرسی‌ها دارد اما اینکه چرا این بازرسی‌ها در بازار احساس نمی‌شود به برخی مسائل برمی‌گردد که تلاش شده با استفاده از لباس‌ها و خودروهای متحد الشکل این بازرسی‌ها را ملموس تر کنیم تا مردم بدانند که واحدها همواره تحت رصد قرار دارند. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در حداقل زمان ممکن با استفاده از امکانات و ظرفیت سامانه‌های مبارزه با قاچاق کالا بعنوان شبکه‌های نوین توزیع در کشور بتوان از حداقل امکانات بهره برداری حداکثری کرد و از مردم خواست شکایات خود را با سامانه 124 در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: قاچاق کالا تولید بازار قاچاقچیان بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار گفت: ۷۰۰ کیلو گرم گردو خارجی قاچاق طی بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در رودبار کشف شد.

به گزارش مهر، سرهنگ عیسی روشن‌قلب با بیان اینکه قاچاق فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد تولید داخلی را از بین می‌برد، اظهار کرد: امروز تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالای داخلی، مأموران ایست و بازرسی شهید فیض‌اللهی در محورهای مواصلاتی جنوب به شمال به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شده و آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از معرفی متهم ۳۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش این کشفیات را ۳۵۰ میلیون تومان برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان آثار سو و زیان‌بار قاچاق کالا بر تولید و اقتصاد داخلی کشور به برنامه‌ریزی پلیس برای مقابله قاطع با این موضوع تاکید کرد و از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و ارز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده
  • کشف ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس
  • کشف گردو قاچاق در اتوبوس
  • ۷۰۰ کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس کشف شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • رقابت نابرابر صادرکنندگان با قاچاقچیان زعفران