Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه علم و فرهنگ در سومین دهه فعالیت خود و پس از توسعه کمی، نهادینه کردن آموزشهای کیفی و ترویج پژوهشهای کاربردی همگام با دانشگاههای پیشرفته جهان با هدف تربیت و تأمین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه در مسیرکارآفرینی حرکت می کند و تلاش دارد در قالب دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین نقش جدیتری در آموزش‌های نوین، ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی و خلق ارزش‌های اجتماعی ایفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه علم و فرهنگ بزرگ‌ترین دانشگاه غیر دولتی کشور است که با بیش از 800 عضو هیات علمی و استاد مدعو، در 91 رشته تحصیلی(6 رشته در مقطع دکتری،53رشته در مقطع‌ کارشناسی‌ارشد و 32 رشته در مقطع کارشناسی) به حدود9000 دانشجو، خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی ارائه می کند.

دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان برترین دانشگاه غیر دولتی کشور وابسته به‌ جهاد دانشگاهی(ACECR) بوده و در قالب پنج دانشکده «فنی و مهندسی»، «هنر و معماری»، «علوم انسانی»، «علوم گردشگری» و «علوم و فناورى‎هاى نوین زیستى» فعالیت می‌کند.

این دانشگاه در سال جاری مرکز آموزش‌های الکترونیکی خود را راه اندازی نموده و درحال حاضر با  تکمیل  و تجهیز زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کلاس‌های درس، به روز رسانی مداوم سیستم‌های آموزشی مجازی و آموزش اساتید و نیروهای پشتیبان آمادگی برگزاری کلاس‌های درسی را به صورت  ترکیبی از آموزش حضوری و آموزش مجازی دارد. 

کیفیت بالای آموزش‌های دانشگاه علم و فرهنگ موجب شده تا فارغ‌التحصیلان رشته‌ها و مقاطع مختلف این دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی همواره رتبه‌های برتر را کسب کنند.

خلق ارزش‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان رتبه یک نوآوری کشور است و با همین رویکرد، این دانشگاه علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی معمول خود در بخش اشتغال و کارآفرینی دارای دغدغه‌های جدی است. از این رو تلاش کرده تا در قالب‌های مختلف از جمله ایجاد نخستین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، تاسیس بنیاد‌کسب و‌کار، ایجاد موسسه توسعه پایدار گردشگری و همچنین توسعه مراکز آموزش‌های تخصصصی کوتاه مدت، گام های عملیاتی در بخش مهارت آموزی دانشجویان و اشتغال دانش آموختگان و متخصصان ایفا نماید. دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از بدو ورود، بسترهای مناسبی برای مهارت آموزی در رشته‌های تخصصی خود دارند و برخی از این دانشجویان در ترم های 3 و 4 شرکت‌های دانش بنیان خود را با همکاری دانشگاه و اساتید خود راه اندازی می کنند. 

دانشگاه علم و فرهنگ با بهره‌گیری از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی نظیر پژوهشگاه رویان، مرکز ذخایر ژنتیک ایران، پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده توسعه تکنولوژی، پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی، پژوهشکده فرهنگ و هنر کیفیت دوره‌های تحصیلی خود را ارتقاء داده است و بر اساس رتبه بندی سایمگو اسپانیا این دانشگاه توانسته رتبه یک نوآوری ایران را به خود اختصاص دهد و دهمین دانشگاه کشور ‌‌و‌۶۶۰ امین دانشگاه جهان باشد.

از آنجا‌که‌ علم و‌دانش مرز نمی شناسد دانشگاه علم و فرهنگ با هدف توسعه همکاری‌های علمی و تبادل دانش با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، همکاری های اثربخش و خوبی با دانشگاه های کشورهای اتریش، آلمان، مالزی، انگلستان، سوئد، ارمنستان و آذربایجان در قالب تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌های مشترک علمی، برگزاری کنفرانس و‌سمپوزیوم های بین المللی و همچنین برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت  حضور و مجازی دارد ‌که این امر منجر به ارتقاء کیفی دوره‌های دانشگاه علم و فرهنگ شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار دانشگاه علم و فرهنگ دانشگاه علم و فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرورت یک نگاه فعال و آینده ساز حرکت برپایه مدیریت چشم انداز است که برشناخت وضع موجود و عوامل آن تحلیل محیط ملی و بین المللی و سرانجام ترسیم چشم انداز مطلوب متکی است.

با این حساب یکی از پیش نیاز‌های رشد و توسعه کشور توسعه بخش کشاورزی است و چنانچه در ترسیم اهداف اجرایی و عملیاتی از سوی متولیان چنین باوری بوجود نیاید امکان تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی اجتماعی فرهنگی بوجود نخواهد آمد. 

از این رو آیین نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در حالی ابلاغ شده که تکیه بیشتر بر اماکن کاری کشاورزی مانند مزارع، گلخانه‌ها، حوضچه‌های شیلاتی، پایلوت ها، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و اتاق‌های رشد بجای دفاتر کاری، استفاده شود و برای ارایه خدمات به منظور رشد واحدها، از ظرفیت پیمان مشارکت با واحد فناور استفاده شود.

تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است

در همین رابطه سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر تلاش‌های انجام شده بر تقویت ارتباط مستقیم با کشاورزان گفت: همچنین تقویمی برای مراجعه کارشناسان به مراکز دهستان‌ها برای آموزش کشاورزان تبیین شده است و تمرکز ما بر بحث آموزش و ترویج کشاورزی است و سابق بر این نیز این موضوع نیز کارشناسان ما به کشاورزان مراجعه می‌کرده اند.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: ما در حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در بخش کشاورزی داریم و در تلاش هستیم با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری این مورد را توسعه دهیم. همچنین در تلاش هستیم تا دهکده‌های فناوری را به سایر استان‌ها گسترش دهیم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان دخیل در بخش کشاورزی را به هزار شرکت افزایش دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • پیش بینی ۴۰ درصدی آموزش مهارتی بر اساس برنامه هفتم
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • تعداد شرکت های فناوری و نوآوری کشاورزی به ۱۰۰۰ خواهد رسید
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند