Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم زالی، دبیر کارگروه رفع موانع تولید کشور ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در کرمان گفت: اگر نگاه به تولید کننده تغییر پیدا کند و همان نگاه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) در بین مدیران کشوری ایجاد شود، مقداری از گرفتاری‌های تولیدکنندگان کاسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه حل و فصل موانع تولید به عهده ستاد موانع تولید است، تصریح کرد: امروز همه دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید از تولیدکنندگان حمایت کنند و هیچ دستگاه نظارتی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) اجازه ورود به مسائل مصوب این ستاد را  ندارد.

زالی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در برخی اوقات شاهد سلیقه‌ای رفتار کردن برخی از مجریان قانون هستیم، این در حالی است که  با وجود همه مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور از جمله تحریم‌ها، شیوع کرونا و ... ما مهر قانون را می‌خواهیم.

او با انتقاد از رفتار بانک‌ها افزود: متاسفانه شاهد هستیم، تولیدکنندگان ما در شبکه بانکی؛ حتی نسخه‌ای از قرارداد‌های خود را ندارند چه برسد که بخواهند کار آن‌ها را تسهیل کنند. تولیدکنندگان از کوچکترین حق قانونی خود هم محروم هستند. نحوه محاسبه بدهی واحد‌های تولیدکننده به بانک‌ها را نمی‌دانیم و شفاف نیست که چگونه و با کدام ماشین حساب بانک‌ها این بدهی‌ها را محاسبه می‌کنند؟

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با اشاره به اینکه بانک‌ها حق ندارند  بر ضدواحد تولیدی که وثیقه کافی دارد، محدودیت ایجاد کنند و بدهی جرم نیست، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم برخی از بانک‌ها بر ضدواحد‌های تولیدی، عمل ایذایی انجام می‌دهند که این باعث نبود حفظ وضع موجود تولید می‌شود و برخی از بانک‌ها با وجود وثیقه کافی در ارائه خدمات و ضمانت‌نامه‌ها، محدودیت ایجاد می‌کنند.

او بیان کرد: بدهی بیمه نیز که سازمان‌های تامین اجتماعی در استان‌ها از ابزار‌های در دست خود بر ضدتولیدکننده استفاده می‌کنند، از دیگر مشکلات است.

خبرگزاری ایسنا کرمان 

انتهای پیام / م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب تولیدکنندگان موانع تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شدند و یک اتفاق بزرگ در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. سید محمد مهدی احمدی مدیر کنسرسیوم بانک‌های خریدار باشگاه پرسپولیس شب گذشته در گفتگوی تلویزیونی درباره بدهی‌های گذشته این دو باشگاه به بانک شهر، بانکی که سهام‌دار ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس است صحبت کرد.

ویدئو: 330935

او در ابتدا درباره این بدهی گفت:  مانده بدهی باشگاه پرسپولیس به بانک شهر حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است و باشگاه استقلال هم ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این جدای وجه التزام است که من از آن صرف نظر می‌کنم و عدد حدودی را در اینجا ابراز می‌کنم. هر دو باشگاه ۲.۵ میلیون یورو بابت بحث تسویه مطالبات با بازیکنان و کادری قبلی بدهی دارند. از زمان خصوصی سازی، چون سازمان مکلف کرد که فقط با یک بانک کار شود، بانک  شهر این کار را کرد. من بدهی به نظام بانکی را عرض کردم.

او همچنین خاطرنشان کرد: ما آن موقع برای اینکه می‌دانستیم باشگاه‌ها درآمد ارزی ندارند، شخص وزیر ورزش و اقتصاد با تضمین این دو عزیز این وام را پرداخت کردیم و این مطالبه باید از دولت پیگیری شود و در سال بعد این را پیگیری می‌کنیم تا از طریق ذی حساب وزارت بتوانیم این مصوبه را دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • خاندوزی: بدهی‌های بانک توسعه اسلامی را به صفر رساندیم
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • موانع غیرفوتبالی سد راه یحیی گل‌محمدی؛ ماجرا چیست؟
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است