Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان اینکه توسعه یک مفهوم فرهنگی است، عنوان کرد: سال‌های پیش مفهوم توسعه در زیرساخت و سخت افزارها، ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌های جدید و صنایع خلاصه می‌شد اما با ظهور شرکت‌های دانش‌بنیان و مساعد شدن زیست‌بوم نوآوری به مثابه یک مفهوم نرم‌افزاری تعریف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: در سال‌های اخیر به این باور رسیدیم که توسعه فراتر از نرم‌افزار و سخت‌افزار، یک مفهوم فرهنگی است و جامعه‌ای که به باور حمایت و اهمیت بخشیدن به نوآوری‌های جوانانش برسد، به مفهوم واقعی توسعه دست خواهد یافت.  

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان اینکه ایده‌های نوآور و خلاقیت جوانان دانش آموخته و مستعد می‌تواند راه را برای تحول جامعه ساخت آینده‌ای پیشرو و نوآور هموار کند، گفت: جان‌مایه و اساس اقتصاد دانش‌بنیان نگاه جامع به سرمایه‌های انسانی و اهمیت بخشی به نوآوری است و فرهنگ نوآورانه روح توسعه پایدار به حساب می‌آید.

کمک متقابل دانش‌بنیان‌ها و دستگاه قضا به یکدیگر

ستاری از تسهیل فرآیند حمایت‌های حقوقی و قضایی فعالان دانش‌بنیان از سوی قوه قضاییه و رفع نیازهای خدمات قضا به مدد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان دست واسطه‌هایی را که در سال‌های طولانی بر تعدادشان افزوده شده و دیوارهای مستحکمی را حول خدمات مورد نیاز جامعه کشیده‌اند کنار می‌زنند. این کسب‌وکارها، خدماتی‌ را که توسط دولت، گران و غیرقابل دسترس ارائه می‌شد ارزان و در دسترس  جامعه قرار داده‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، دانش‌بنیان‌ها را پدیده‌ای نوظهور و تحول‌آفرین دانست و افزود: ماهیت پویای این کسب‌وکارها ایجاب می‌کند که همواره یک گام جلوتر از قانون به پیش بروند. چراکه به دلیل نوآوری‌هایشان  همواره در حال تحول و تغییر ماهیت هستند.

وی ادامه داد: ایجاد این پردیس، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا میان زیست بوم دانش‌بنیان و دستگاه قضا، بر اساس راهکارهای پویا و کارآمد قانون بتواند همراه و هم پای نوآوری فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری حرکت کند.

معاون و فناوری رئیس جمهوری از همکاری و همراهی قوه قضاییه در حمایت از کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها قدردانی کرد و گفت: دیدگاه مثبت رئیس محترم قوه، برای جوانان خلاق و نوآور زیست بوم دانش‌بنیان است. این نگرش ارزشمند موجب می‌شود خدمات بهتری به مردم جامعه و نیازها زمینه برای اشتغال و ارزش افزوده درگیری فرهنگی تازه در نگاه جامعه به  نوآوری فراهم شود.

در حاشیه این مراسم، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و رئیس قوه قضاییه از واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی بازدید کردند. این پردیس کار خود را با چهل تیم استارتاپی و دانش بنیان آغاز کرده و قرار است ضمن رفع نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتپ‌ها در حوزه مالکیت فکری، به هوشمندسازی و چابک‌سازی قوه قضائیه کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073306 برچسب‌ها سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان شرکت های دانش بنیان فناوری رئیس علمی و فناوری دانش بنیان زیست بوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات گفت: این ستاد، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه برق و مخابرات را در دستور کار خود قرار داده است تا با توجه به اولویت‌ها و ضرورت‌های کشور که کدام فناوری ، نیاز به بازاریابی و تسهیل‌گری دارد، از این شرکت‌ها حمایت مادی و معنوی شود . سید محمد کرباسی در بازدید از یک شرکت دانش بنیان افزود : موضوع اصلی در معاونت علمی، توسعه فناوری‌ها در سطح علمی و اقتصادی در شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ از این رو، تسهیل همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر‌های پیش‌رو از اولویت‌های ستاد محسوب می‌شود. وی گفت : در حوزه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال رایزنی هستیم و یکی از پتانسیل‌های ستاد معرفی شرکت‌ها به نهاد‌های دولتی برای رفع موانع تولید و رفع چالش‌ها است. این شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۵ با هدف توسعه محصولات استراتژیک در حوزه مخابرات آغاز به فعالیت کرد و هشت محصول دانش‌بنیان باسطح فناوری یک در کارنامه خود دارد و در دسته شرکت‌های فناور دانش‌بنیان قرار می گیرد. مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان نیز در این بازدید،  با بیان اینکه این مجموعه با حمایت جمعی از نخبگان توانسته است گام‌های مثبتی در راستای رفع نیاز‌های کلیدی کشور در برخی صنایع استراتژیک بردارد، گفت : تخصص این شرکت به طور خاص طراحی و تولید محصولات حوزه مخابراتی است. فاصله سنج‌های رادیویی، لینک‌های ارتباط داده و تقویت کننده‌ها نیز از دیگر تخصص‌های این شرکت محسوب می‌شود. حمیدرضا پوریعقوبی افزود : شناسایی درست مسائل استراتژیک صنایع، سرمایه‌گذاری و چندین سال تمرکز روی حل این مسائل باعث شده است علاوه بر محصولات تولید شده، انباشت کم‌نظیری از دانش فنی در این حوزه حاصل شود. در نتیجه فعالیت‌های ما در این شرکت، این ظرفیت‌های ایجاد شده به درستی به صنایع مربوطه متصل و زمینه همکاری‌های عمیق و سازنده‌ای را برای کشور فراهم آورده است. وی گفت : اهتمام جدی به مسئله ارتقاء، کیفیت تولید در تراز جهانی، رعایت استاندارد‌ها در بخش تولید، تأمین قطعات از منابع معتبر، صحت سنجی از قطعات در آزمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی و تعریف فرآیند‌های دقیق و کارآمد در کنترل کیفیت از مهمترین اقداماتی است که موجب ارتقاء محسوس کیفیت در تولیدات شرکت شده است. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، همچنین از یک شرکت دانش‌بنیان دیگر که در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه فناوری اطلاعات، تولید نرم افزار، سخت افزار و شبکه رایانه‌ای، واردات و صادرات در حوزه فناوری اطلاعات اعم از سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، انجام تمام فعالیت‌های مرتبط در حوزه شبکه‌های رایانه‌ای، امنیت داده و شبکه، پایگاه‌های داده و سیستم‌های ویژه، خرید و فروش در حوزه فناوری اطلاعات، انجام دیگر فعالیت‌های مرتبط با کسب و کار در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند ، نیز بازدید کرد و طی این دیدار بر اتصال این شرکت به نهاد‌های مرتبط از جمله معاونت علمی برای تسهیل‌گری زمینه‌های همکاری و حمایت‌های مادی و معنوی تاکید کرد.  

دیگر خبرها

  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند