Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار تنگسیری گفت: ۱۸۸ فروند پهپاد وارد تشکیلات سازمان شده که همگی بومی هستند و از تجهیزات داخلی در آنها استفاده شده است. پهپادهایی که به همت دانش بنیان ها و وزارت دفاع و نیروهای سپاه ساخته شده اند قابلیت استفاده از ۱ تا ۱۸ ساعت را دارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران در گفت وگوی تلفنی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ۱۸۸ فروند پهپاد وارد تشکیلات سازمان شده که همگی بومی هستند و از تجهیزات داخلی در آنها استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بالگردها نیز در مجموعه وزارت دفاع بازسازی می شوند. پهپادهایی که به همت دانش بنیان ها و وزارت دفاع و نیروهای سپاه ساخته شده اند قابلیت استفاده  از ۱ تا ۱۸ ساعت را دارند.

وی افزود:این پهپادها  برد عملیاتی بالا دارند و قادرند دشمن را رصد کرده و در برد بالا فعالیت کنند و برد عملیاتی را زیاد کنند. با اضافه شدن این تجهیزات، تغییراتی در مجموعه صورت میگیرد و در این ایام افتخار پیدا کردیم که الحاق را خدمت فرمانده کل سپاه نمایش دهیم.

تنگسیری اضافه کرد: بی تردید، اگر این تجهیزات را داشتیم جنگ تا ۸ سال طول نمی کشید ولی این تجهیزات ثمره جنگ و ۸ سال دفاع مقدس است و پس از این جنگ ما به خود باوری رسیدیم.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در زمان دفاع مقدس و در برخورد با امریکایی ها با دست خالی برخورد کرد و حتی راکت و شناور نداشت اما توانستیم با تلاش، مشت محمکی به دهان دشمنان و  امریکایی ها بزنیم.

تنگسیری اضافه کرد: علاوه بر فعالیت نظامی در حوزه امنیت مردم و اقتصاد نیز کمک می کنیم و در مورد قاچاق کالا و سوخت نیز ورود کردیم چیزی در حدود ۲۳ کشتی خارجی را در توقیف داریم اما ما با کوله برها و قایق های ریز برخورد نمی کنیم ولی مخزن ها و سرمنشا ها را مورد هدف قرار دادیم.

وی تصریح کرد:موضوعی که مورد سو استفاده قرار می گیرد در مورد کوله بر هاست در حالی که ما طبق فرموده مقام معظم رهبری با این قشر کاری نداریم. البته اگر می توانستیم اقتصاد را به سمتی ببریم که این قشر هم به این کار دست نزنند ، ایده آل بود.

تنگسیری گفت: بیش از ۲۰ فروند شناورخارجی را در صید ترال گرفتیم و هر بار که دوباره این گونه فعالیتها را ببینیم با آنها برخورد می کنیم چرا که این نوع صید، مشکلات زیادی برای محیط زیست به وجود می آورد. البته برخی از افراد داخلی هم دستی در این کار داشتند.

وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه امنیت در این منطقه برقرار است و شجاعانه در برابر هر بیگانه ای که در خلیج فارس حضور یابد ایستادیم .امریکایی ها برای دشمنی با ما به خلیج فارس آمدند و امروز هیچ بهانه ای برای حضور خارجی ها در خلیج فارس وجود ندارد و فقط تهدید محسوب می شود و ما نیز تهدید را با تهدید جواب می دهیم .

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: خلیج فارس پهپاد سردار تنگسیری خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است

معاون سپاه استان کرمان، گفت: وعده صادق آخرین حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و محور مقاومت است که همه کارشناسان نظامی دنیا را حیرت زده کرد. - اخبار استانها -

سرهنگ احمد مرادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است؛ این نهاد مقدس یادگار امام خمینی (ره) و برگرفته از آیه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٖ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّكُمۡ» آیه 60 سوره انفال است.

وی با بیان اینکه تاسیس این نهاد مقدس حاصل دوراندیشی و نگاه ژرف امام راحل در آغاز انقلاب اسلامی است، گفت: امروز ما ثمره تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف را نه تنها در کشور که در گستره جهان اسلام مشاهده می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به عملکرد سپاه پاسداران، بیان کرد: حضور سپاه در کنار نیروهای دلاور ارتش در حفظ مرزهای ایران اسلامی، حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از توان مردمی و نگهداشتن مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب و بهره‌گیری از نیروی عظیم بسیج مستضعفین از جمله مهمترین اقدامات سپاه از ابتدای انقلاب تاکنون است.

وی با بیان اینکه خنثی‌سازی توطئه‌های پیدا و پنهان دشمن در فتنه‌های متعدد از دیگر اقدامات مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، ادامه داد: کشور ما هر چند سال یک بار به دلایل مختلف توطئه و فتنه‌ای را پشت سر گذاشته و دشمن همیشه در تلاش است که در برهه‌های مختلف با سوءاستفاده از فضای داخلی کشور فتنه‌ای را ایجاد و توطئه‌ای را راه‌اندازی کند.

مرادی‌زاده با اشاره به شکست همه توطئه‌های پیچیده علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون، گفت: سپاه پاسداران در خنثی‌سازی این توطئه‌ها نقش عظیمی داشته است و آخرین این توطئه‌های عظیم و پیچیده راه‌اندازی دانش با حمایت استکبار جهانی و آمریکا بود که خوشبختانه برچیده شد.

وی به تقویت محور مقاومت با تبعیت از راهبردهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و تیزهوشی و ذکاوت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرد و افزود: امروز برکت تقویت جبهه مقاومت را در دنیا اسلام مشاهده می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه پس از جنگ هشت ساله تحمیلی سپاه با توان بسیج و قرارگاه‌های سازندگی در حوزه مشارکت در توسعه و سازندگی کشور  و همراهی در توسعه علمی ورود کرده است، گفت: عملیات پیچیده و ترکیبی وعده صادق آخرین حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی و محور مقاومت است.

وی با بیان اینکه این عملیات همه کارشناسان نظامی دنیا را حیرت زده کرد، گفت: عملیات وعده صادق قدرت بازدارندگی و توان دفاعی کشور را به رخ جهانیان کشید و مایه رعب و وحشت دشمنان اسلام و سبب امیدآفرینی در دل‌های مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی ۱۰ کشته برجای گذاشت+ فیلم
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی ژاپن
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی
  • سقوط 2 بالگرد نظامی ژاپن/ یک کشته و 7 مفقود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • سقوط ۲ فروند بالگرد نیروی دریایی ژاپن