Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:25:00 GMT

پای صحبت رییس بیمارستان گلستان اهواز در زمان جنگ

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۷۰۷۰

پای صحبت رییس بیمارستان گلستان اهواز در زمان جنگ

ایسنا/خوزستان اتاق‌ها، راهروها و در هر گوشه‌ای از بیمارستان مجروحی دیده می‌شد؛ بیمارستان زیر گلوله‌های توپ و تانک دشمن بود. کودک و جوان و پیر، مرد و زن همه برای دفاع از وطن مقابل دشمن ایستادند؛ سپیدپوشان دوران دفاع مقدس هم در جبهه‌های جنگ زیر بمباران دشمن ایستادند و پا پس نکشیدند و بسیاری از رزمندگان سلامتی خود را مدیون این مدافعان سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علی‌اکبر مومن، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان، یکی از پزشکان و روسای وقت بیمارستان گلستان اهواز در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد روزهای جنگ گفت: از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۶۲ رئیس بیمارستان گلستان اهواز بودم. در آن زمان دانشجوی دوره تخصص بیماری‌های کودکان بودم که به دلیل شرایط جنگ از من درخواست شد تحصیل را کنار بگذارم و مسئولیت بیمارستان را بپذیرم. برحسب وظیفه، ادامه تحصیل را متوقف کردم و به ریاست بیمارستان منصوب شدم. در آن دوران بیمارستان گلستان اهواز و دانشکده پزشکی زیر نظر دانشگاه جندی شاپور فعالیت می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: جنگ در شرایطی به ایران تحمیل شد که به تازگی انقلاب به ثمر نشسته بود و نیروهای نظامی، بیمارستان ها و جامعه آمادگی لازم را نداشت.

مومن ادامه داد: امکانات بیمارستان بسیار محدود بود و تجهیزات به‌روز نبودند. در حد نیاز، نیروهای کادر درمان نیز در اختیار نداشتیم. عناصر ضد انقلاب هم در آن بحبوحه فعال بودند اما عده‌ای از همه چیز خود گذشتند و برای حفظ کشور پای کار آمدند.

رئیس وقت بیمارستان گلستان اهواز گفت: ظرفیت و شرایط بیمارستان توانایی پذیرش این همه مجروح را نداشت و مجبور شدیم از تمام فضاها استفاده کنیم. حتی در راه‌روها تخت قرار دادیم و مجروحان را بستری کردیم. در آن دوران فقط یک جراح مغز و اعصاب داشتیم و مجبور بودیم شبانه‌روزی از ظرفیت این پزشک استفاده کنیم اما پس از آن با تلاش‌هایی که کردیم پزشکان و پرستارانی از سراسر کشور به خوزستان آمدند و کمک کردند.

مومن با اشاره به اصابت خمپاره به بیمارستان‌های اهواز بیان کرد: در آن زمان دو بیمارستان عمده دانشگاه جندی شاپور اهواز، بیمارستان امام و گلستان بودند که در جریان جنگ مورد اصابت توپ و خمپاره های دشمن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از اصابت خمپاره به بیمارستان‌ها، مجبور شدیم اتاق عمل بیمارستان امام را به هتل فجر فعلی و اتاق عمل بیمارستان گلستان اهواز را به زمین هتل نادری فعلی منتقل کردیم و تنها بخش اورژانس بیمارستان‌ها فعال بود.

رئیس وقت بیمارستان گلستان اهواز افزود: ستادی در فرودگاه فعلی اهواز تشکیل شده بود که حالت نقاهتگاه را داشت و پس از انجام کارهای اولیه درمانی در این محل، مجروحان به بیمارستان‌های سراسر کشور منتقل می‌شدند.

مومن با اشاره به درمان مجروحان از قشرهای مختلف جامعه گفت: مجروحان زیادی از مهندس، پزشک، جوان و... با روحیه بالایی را دیدم که در شرایط مجروحیت و درد هم خم به ابرو نمی‌آوردند و سختی این راه را می‌پذیرفتند.

وی ادامه داد: یک پسر و دختر دارم و فرزندانم را به گونه‌ای تربیت کرده‌ام که که اگر خدای نکرده روزی در چنین شرایطی قرار بگیرند، این گونه فداکاری کنند اما امیدواریم مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که این روحیه را تقویت و هر چه زودتر این مشکلات و مسائل برطرف شود و موجب نا امیدی جوانان نشود تا این جوانان هم با جان و دل خدمت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیمارستان گلستان اهواز بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان

درویشعلی حسن زاده در نخستین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان گفت: از اسفند ۱۴۰۲، با آغاز اجرای طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان و نوروز، تاکنون بیش ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی مشترک از بازار استان انجام شده است.

او افزود: در نتیجه بازرسی ها، یکهزار و ۱۶۰ پرونده تخلفاتی به ارزش ۸ میلیارد تومان تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شد.

حسن زاده ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۳۰ مورد گزارش مرتبط با کالا و بازار از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان دریافت و ۲۰ پرونده قاچاق نیز در این مدت تشکیل شد.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، عمده تخلفات ثبت شده در این مدت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خلجی: آقای روحانی با مردم صادق باشید
  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • ادامه روند کمک به تکمیل طرح دفع آب‌های سطحی کلانشهر اهواز
  • انفجار گاز در نوشهر ۲ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • استیون سیگال بازیگر هالیوودی از مجروحان حمله تروریستی مسکو در بیمارستان بازدید کرد
  • انجام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره بازرسی از بازار گلستان
  • اجتماع حمایت مردمی از غزه و فلسطین در گلستان + فیلم