Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از «میدل ایست نیوز» ائتلاف الفتح در بیانیه ای که امروز (پنج‌شنبه) منتشر شده نوشته است که با توجه به حوادث داخلی و شرایط غیر طبیعی پیرامون عراق لازم می‌داند که بر موارد مهمی که پیش‌تر نیز گفته بود تاکید کند.

این بیانیه تاکید کرده که مسئولیت اصلی دولت فعلی عراق تامین امنیت و بازیابی اقتدار حکومت و ایجاد فضای مناسب برای اجرای انتخابات آزاد و شفاف و عادلانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده که هیچ گزینه‌ای جز ساخت دولت عدالت‌محور توانا در تحقق امنیت و تامین معیشت آزاد و کریمانه برای تک‌تک شهروندان عراق وجود ندارد.

این ائتلاف همچین از دستگاه‌های امنیتی و قضایی عراق خواسته که با قدرت و قاطعیت در برابر زنجیره آدم‌ربایی و ترور و ایجاد وحشت میان مردم «که کار گروه‌های تبهکاری است که می‌خواهند با بر هم زدن فضا موجب هرج و مرج شوند» برخورد کند و از همه خواسته که با دستگاه‌های ذی‌ربط برای پایان دادن به این اقدامات مجرمانه همکاری کنند.

ائتلاف الفتح تاکید کرده که با هر گونه حمله به هیات‌های دیپلماتیک و نهادهای رسمی مخالف است و آن را موجب تضعیف حکومت و اقتدار آن می‌داند و افزوده که این اقدامات پیامدهای خطرناکی دارد.

این ائتلاف که شاخه سیاسی الحشد الشعبی است افزوده که الحشد در کنار نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی عراق مدافع عراق و یکپارچگی و تمامیت سرزمینی آن است و از همه کادرهای خود می‌خواهد که الگوی پایبندی به قانون و فاصله گرفتن از هر اقدامی که به وجهه الحشد آسیب بزند، باشند.

ائتلاف الفتح از همگان خواسته که در پوشش اخبار دقت نشان دهند و از اتهام‌زنی‌های گزاف پرهیز کنند چون «تررویسم و بقایای رژیم گذشته و گروه‌های منحرف و دشمنان عراق همواره در پی آلوده کردن فضا هستند».

این ائتلاف تاکید کرده که هدف و مسئولیت خود را حفظ منافع عراق و شهروندانش و دفاع از یکپارچگی و حاکمیت و امنیت و ثبات و شکوفایی و پیشرفت عراق می داند. 

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر نیز جمعه گذشته در توئیتی نوشت که هدف گرفتن مکان های فرهنگی و دیپلماتیک را به صلاح نمی داند. 

وی تاکید کرد که باید از راه سیاسی و از مسیر پارلمان برای پایان دادن به اشغالگری و جلوگیری از دخالت های آنها وارد شد.

صدر ادامه داد: کسانی که این اقدام (حمله به مراکز دیپلماتیک) را انجام می دهند باید بدانند که‌ کشور و ملت عراق را در آستانه خطر جدی قرار داده اند. 

در هفته های اخیر حملاتبه مراکز و اهداف نیروهای نظامی بیگانه و مراکز دیپلماتیک آنها در عراق افزایش یافته است.

برچسب‌ها هادی العامری عراق الحشد الشعبی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هادی العامری عراق الحشد الشعبی بغداد هادی العامری عراق الحشد الشعبی بغداد اخبار کنکور ائتلاف الفتح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ی پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دیگر خبرها

  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند