Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:57:51 GMT

خبر خوش امیر شعبانیان برای سربازان وزارت دفاع

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۷۳۰۸

خبر خوش امیر شعبانیان برای سربازان وزارت دفاع

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع گفت: وزیر دفاع به مناسبت روز صنعت دفاعی و به منظور ارج نهادن به جوانانِ سرباز، برای تمامی سربازان وزارت دفاع مرخصی تشویقی منظور کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و روز سرباز با حضور در جمع سربازان نیروهای مسلح در آستان قدس رضوی، سربازان را رکن رکین نیروهای مسلح عنوان و اظهار کرد: در ارزش و جایگاه سرباز همین بس که حضرت امام (ره) می فرمایند ما همه سرباز اسلام هستیم و امیدوارم در کتابی که بناست اسم سرباز را بنویسند اسم ما را نیز در کنار سربازان بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سربازان دژهای مردم هستند، افزود: سربازان مایه عزت و امنیت کشور هستند و امنیت بدون آنها قوامی ندارد.

تصمیم هیئت عالی جذب درباره فراخوان طرح سربازیترخیص از خدمت سربازی با ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور

معاون وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه سرباز تنها زینت کشور نیستند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا و تمام مسئولین این نظام مقدس با اتکا به خداوند متعال و به پشتوانه جوانان غیور، شجاع و شیردلِ سرباز با مستکبران دنیا سخن می‌گویند.

امیر شعبانیان خطاب به سربازان و افسران وظیفه گفت: شما مجاهدین راه خدا هستید و کسی هستید که امام(ره) آرزو می‌کنند جای شما باشند.

وی با بیان اینکه از ده ها هزار شهید جمهوری اسلامی ایران بیش از دو سوم، سربازان عزیز بودند، اظهار کرد: نقش سربازان در دفاع مقدس یک نقش حیاتی، حساس، و سرنوشت ساز بود و  به همین دلیل و علت است که می‌گوییم سربازان رکن رکین نیروهای مسلح هستند.

معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: سرباز روز مشخصی ندارد؛ همه روزهای سال روز سرباز است و سربازان به عنوان حریم یافتگان نیروهای مسلح بایستی مومن، کاردان و شجاع باشند که الحمدالله هستند.

امیر شعبانیان همچنین به دستاوردهای دوران سربازی اشاره کرد و گفت: خدمت مقدس سربازی علاوه بر دستاوردهای اجتماعی و سیاسی، به جوانان قدرت برنامه‌ریزی، قانون پذیری، تعاون،  مسئولیت پذیری، صبر و استقامت، توانایی زندگی جمعی، درک متقابل، آمادگی جسمانی، پرورش جسم و روح می‌دهد و سربازان با تاسی از منش و رفتار شهیدانی همچون سلیمانی ها و صیادها روح خود را برای سعادت دنیوی واخروی پرورش دهند.

وی تصریح کرد: سربازان جوان، امروز آینده سازان ایران اسلامی‌اند پس باید خوب آموزش ببینند و در کنار برادران خود در نیروهای مسلح که فرهنگ غنی دفاع مقدس در وجود آن‌ها جاری و ساری است تجربه کسب کرده و آبدیده شوند.

معاون وزیر دفاع گفت: دوران پرافتخار سربازی، دورانی است که اکثر جوانان آن را سپری خواهند کرد، جوان در دوران سربازی اعتماد به نفس پیدا می‌کند و یاد می‌گیرد روی پای خودش بایستد. در واقع در دوران سربازی، جوان آبدیده می‌شود تا جاییکه بتواند آینده و کشور خود را بسازد. می آموزد که برای خانواده و دیگران تکیه گاه باشد و یاد می گیرد که مستقل عمل کند. جوان در دوران سربازی از نظر معنوی و مسائل دینی ساخته می‌شود؛ چون وقتی انسان در شرایط سخت قرار می گیرد، به خدا نزدیکتر  می شود و ایمان و تقوای او تقویت می شود.

امیر شعبانیان در پایان با بیان اینکه امسال در وزارت دفاع به مناسبت این روز مقدس در تمامی سازمان ها و صنایع و مراکز تجمعیی و مراکز آموزش برنامه گرامیداشت ویژه ای را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ویژه سربازان برگزار کردیم، افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت روز صنعت دفاعی و به منظور ارج نهادن به جوانانِ سرباز، برای تمامی سربازان وزارت دفاع مرخصی تشویقی منظور کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سربازی وزارت دفاع ایران سربازی وزارت دفاع ایران امیر شعبانیان دوران سربازی نیروهای مسلح وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898735

دیگر خبرها

  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم
  • هدیه مجلس به وزارت دفاع /سازمان سپند چه کمکی به نیروهای مسلح می کند؟
  • سخنگوی وزارت دفاع: «سپند» به همه نیروهای مسلح خدمات علمی می‌دهد
  • سازمان «سپند» در سطح مرزشکنی دانش حرکت می‌کند
  • تصویب کلیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در مجلس
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد
  • وزارت دفاع در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند