Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ضمن ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت از نگاه قرآن کریم تأکید کرد که در این حوزه مباحث مهمی از جمله اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «عیسی عیسی زاده» در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 3مهر) در سالن نشست های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت از نگاه قرآن کریم» پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم ابراز داشت: در این کمیسیون شش مقاله ارائه شد که مقاله اول آقای دکتر یاسر ابوزاده گتابی راهکارهای دست یابی به اقتصاد مقاومتی را در سه فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی ارائه دادند.

 

وی با بیان این که ایشان  در حوزه فرهنگی اصلاح نگرش اقتصادی، کار و تلاش را اشاره کردند، گفت: آقای ابوزاده در حوزه اخلاقی به پرهیز از تکیه به کفار، قناعت ورزی، پرهیز از اسراف، توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و مستمندان و در بخش سوم نیز به لزوم تقدیر معیشت، مدیریت مصرف، مدیریت هزینه، افزایش تولید ملی با بهره گیری از امکانات حداقلی را مورد کنکاش قرار دادند.

 

حجت الاسلام عیسی زاده عنوان کرد: دکتر اعرابی مقاله ای با عنوان «مبانی قرآنی و روایی مقاومت در کلام مقام معظم رهبری» را ارائه و در آن ایمان به خدا، توکل، بصیرت، پایداری، عزم و اراده قوی را از مصادیق مبانی قرآنی و روایی در کلام ایشان برشمردند.

 

وی با بیان این که استاد قدیمی نژاد مقاله ای نوین با عنوان «آموزه های قرآنی مدیریت مقاومت» را ارائه کردند، گفت: ایشان دو راهبرد معاندان بی پروا و راهبرد اعداد ارهابی را مطرح و در ادامه چند درس مقاومت را ارائه کردند.

 

پژوهشگر قرآن و معارف اسلامی افزود: استاد حسن شیرزاد کمانگر نیز در مقاله به بحث «راهبردهای عملی اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های قرآن» پرداختند و  راهبرد اقتصادی ایشان در این مقاله به دو راهبرد الگوی مقاومت در مصرف و تولید منتهی می شد که ایشان در الگوی تولید مواردی شمردند که به عنوان مثال کیفیت، تنوع در تولید و بهره‌وری و در راه برد دوم قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر وجود دارد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: آقای سعید بهمنی نیز در این همایش به ارائه مقاله ای با عنوان «قرآن خاستگاه عزت و مقاومت» پرداخته و در ادامه ویژگی های عزت آفرین قرآن را مطرح کردند که به شش مورد از جمله والایی آموزه ها، غنای پایان ناپذیر و پوشش همه ابعاد ارتباطی اشاره کردند.

 

حجت الاسلام عیسی زاده با اشاره به این که آخرین مقاله در ارتباط با دستاورد قاعده نفی سبیل در مقاومت اسلامی بود، یادآور شد: این مقاله از سوی استاد علی سعیدی و رضا پورصدقی مطرح شد که آقای سعیدی در این مقاله ابتدا اصل قاعده را تعریف کردند و سپس به مستندات قاعده نفی سبیل پرداختند و در نهایت، دستاورد قاعده نفی سبیل در مقاومت و همچنین جایگاه آیه نفی سبیل را در حوزه سلطه فرهنگی و سیاسی و نظامی تبیین کردند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم مقاومت اسلامی از نگاه قرآن مقاومت اسلامی نفی سبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود