Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

دستور رئیس دستگاه 

رئیس قوه قضاییه در بازدید سرزده از کارخانه نساجی سبلان اردبیل که به دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش پس از تملیک کارخانه به حالیت نیمه تعطیل درآمده، ضمن دستور بررسی مجدد مرونده ورشکستگی و تملک این کارخانه توسط یکی از بانک‌های کشور، از مسئولان دولتی و قضایی استان خواست در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط بازگشت کامل این واحد عظیم صنعتی به چرخه تولید را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز در هفدمین سفر استانی خود همراه با هیأتی از مسئولان عالی قضایی به استان اردبیل سفر کرده است، به منظور پیگیری برنامه های دستگاه قضا در حمایت از بخش های تولیدی کشور دقایقی پیش به طور سرزده از کارخانه نساجی سبلان بازدید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید، پای حرف ها و درددل های مدیران و کارگران این کارخانه که به دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش به حالت نیمه تعطیل درآمده نشست و در جریان مشکلات و نیازهای این واحد تولیدی برای بازگشت به چرخه تولید و افزایش بهره وری آن در سال «جهش تولید» قرار گرفت.

 رئیسی با ابراز امیدواری نسبت به رونق گرفتن صنعت نساجی در کشور تأکید کرد: رکود کارخانه نساجی سبلان که ظرفیت اشتغالزایی برای 6 هزار نفر را دارد اما به دلیل مشکلات مربوط به بخش خصوصی و بانک بخشی از آن تعطیل شده، برای ما رنج آور است.

رئیس قوه قضاییه افزود: این که ببینیم مقام معظم رهبری همواره بر رونق تولید و جهش تولید تأکید دارند و جوانان ما هم آماده کار و تلاش هستند اما زمینه کار برای آنها فراهم نیست و بخشی از یک واحد تولیدی عظیم تولیدی که می تواند هزاران نفر را مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار کند، 9 سال خاک می خورد، واقعاً انسان را غصه دار می کند.

 رئیسی با ابراز تأسف از گزارش مدیریت کارخانه نساجی سبلان که اعلام کرد این کارخانه در حال حاضر با 600 نفر فعال است، متذکر شد: این که یک کارخانه بزرگ که می تواند صادرکننده پارچه باشد، فقط با 10 درصد ظرفیت خود کار کند و هزاران چرخ خیاطی خاموش باشد، قابل پذیرش نیست.

رئیس قوه قضاییه بر همین اساس به استاندار و رئیس دادگستری استان اردبیل تأکید کرد که مدیریت این کارخانه را در رفع موانع و مشکلاتش یاری دهند تا همه بخش های این واحد عظیم صنعتی با تمام ظرفیت به چرخه تولید بازگشته و در کوتاه ترین زمان ممکن با جذب نیروی کار مورد نیاز خود، رونق دوباره پیدا کند.

در پی نیمه تعطیل شدن کارخانه نساجی سبلان اردبیل به دلیل عدم پایبندی بانک به تعهداتش پس از تملیک کارخانه و طرح شکایت مدیران و کارگران این مجموعه عظیم تولیدی و صنعتی به دستگاه قضا، دادگستری استان خواستار اعمال ماده 477 و بررسی مجدد پرونده ورشکستگی و تملک کارخانه شد که مورد موافقت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0038fO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیسی سبلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود

ایسنا/کردستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه موضوع پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پایش و عارضه یابی در راستای کمک به رفع واحدهای تولیدی است.

بختیار خلیقی امروز دوشنبه(۲۷ فروردین) در جلسه کمیته پایش و عارضه یابی واحدهای تولیدی استان کردستان، اظهار داشت: طرح پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعال سازی واحدهای راکد امری ضروری است و انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تقویت و ارتقاء جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه یابی است.

خلیقی یادآور شد: ورود به بحث پایش و عارضه یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر ۸۵ درصد واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند و ۱۵ درصد در این سامانه خود اظهاری را انجام نداده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خود اظهاری واحدهای تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می شود و تسهیلگری در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی ایجاد می شود.

خلیقی اظهار داشت: در مجموعه مدیریت استان بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است و این نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه تولیدی با انتشار بوی نامطبوع در فیروزکوه باز شد
  • باید پیوسته و متناسب با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه ؛ با دستور رئیس قوه
  • جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار کارگر با احیای ۲۱۵۱ واحد تولیدی
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج
  • تاکید استاندار بر رفع موانع پیش روی کارخانه سیمان یاسوج 
  • هشدار جدی نسبت به کمبود دارو و سرگردانی مردم
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید