Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@06:12:55 GMT

بلیت موزه‌ها الکترونیکی و اینترنتی شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۷۴۹۹

بلیت موزه‌ها الکترونیکی و اینترنتی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مسعود حلاج‌پور روز پنجشنبه ۳ مهر گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی منسجم، مکانیزه نمودن موزه‌ها و سیاست‌های تشویقی می‌تواند عواملی اثرگذار در راستای توسعه گردشگری از طریق موزه‌ها تلقی شود. امکان خرید اینترنتی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری وزارتخانه در موزه باستان شناسی و مردم شناسی رشت، موزه تاریخ چای لاهیجان، موزه میراث روستایی گیلان و دژ تاریخی قلعه رودخان در گیلان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث فروش بلیت بطور ویژه در قلعه رودخان که یکی از پر بازدیدترین بناهای تاریخی گیلان محسوب می‌شود بدلیل قرار گرفتن در ارتفاع، تهیه بلیت و پرداخت الکترونیکی بسیار دشوار صورت می‌گرفت لذا از این پس با اقدام فراهم شده تهیه بلیت بسیار سهل‌تر انجام می‌شود. امروز موزه‌ها ترکیبی از اطلاعات جذاب است که می توانند نخستین وجه سفر قرار گیرند؛ شاید گردشگری پیش تر در اقلیم و طبیعت گیلان خلاصه می‌شد اما امروز در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری توانمندی‌های بسیاری در این حوزه برای استان تعریف شده که موزه‌ها می‌تواند بُعدی از آن باشد.

سامانه فروش اینترنتی بلیت به نشانی www.bilit.tafrihati.com در حال حاضر در دسترس عموم است و علاوه بر آن نرم‌افزار تاپ نیز در راستای اقدام یاد شده قابل‌استفاده است. ۱۷ موزه در استان گیلان فعال است که پنج مورد آن زیر نظر این اداره کل قرار داد.

گنجینه رشت، موزه های میراث روستایی گیلان، موزه فومن و نیز تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه‌های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است. علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

کد خبر 551879 برچسب‌ها استان گیلان موزه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان موزه موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،نمایشگاه گردشگری ITB برلین از ۱۵ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در شهر برلین کشور آلمان برگزار شد و ظرفیت‌های مختلف ژئوپارک جهانی طبس به صورت چاپ شده و الکترونیکی در مجله Explore Iran معرفی شد.

این مجله بین‌المللی به صورت الکترونیکی و ۱۲۰۰ نسخه چاپ شده معرفی شد. 

نمایشگاه گردشگری ITB برلین به عنوان یکی از مهمترین نمایشگاه بازرگانی سفر، فرصت تجاری ویژه‌ای برای عرضه کنندگان جهانی خدمات گردشگری مهیا کرده است.

در نمایشگاه امسال نزدیک به ۱۰۰ هزار شرکت کننده و بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ غرفه دار از ۱۷۰ کشور جهان حضور داشتند.

همچنین حدود ۳ هزار و ۲۰۰ روزنامه نگار معتبر از ۱۰۳ کشور و بیش از ۳۰۰ وبلاگ نویس امسال در مورد ITB برلین گزارش دادند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • معرفی ژئوپارک جهانی طبس در نمایشگاه ITB برلین
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • بازدید بیش از ۱۵۷ هزار مسافر از موزه‌های همدان
  • بازدید ۱۵۷ هزار نفر از موزه‌های استان همدان
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری