Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@11:37:44 GMT

هوای پایتخت در اولین پنجشنبه پاییزی سالم است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۷۵۱۲

هوای پایتخت در اولین پنجشنبه پاییزی سالم است

به گزارش خبرنگار مهر، براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت در اولین پنجشنبه پاییزی سالم است و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون هوا آلاینده شاخص هوای این شهر هستند.

طبق این گزارش میانگین غلظت آلاینده های هوا هم اکنون بر روی عدد ۶۹ قرار دارد و همانند ۷ روز گذشته هوای قابل قبول برای تنفس همه گروههای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمارهای این شرکت حاکی از گذشت ۱۳۵ روز از سالجاری با هوای سالم در این شهر است و تعداد روزهای با کیفیت ناسالم نیز ۳۶ روز بوده است که تمامی این روزها با غلطت گرفتن آلاینده ازن هوای پایتخت را از شرایط استاندارد خارج کرده است.

کد خبر 5032040 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: وضعیت هوای تهران هوای سالم ذرات معلق شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس راهور ترافیک هفته دفاع مقدس ویروس کرونا پیش بینی وضعیت هوا کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  براساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد هوای این کلانشهر با میانگین شاخص کلی کیفیت هوای ۲۴ ساعته امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت آذر  با ۸۰‌ای کیو آی سالم و در وضع فابل قبول است.

هوای این کلانشهر با شاخص کیفیت لحظه‌ای هوای   ۷۹‌ای کیو آی هم،   هم  اکنون سالم  و در وضع قابل قبول است.

مقایسه عدد شاخص کلی ۲۴ ساعته هوای امروز مشهد با  عدد ۸۴  دیروز نشانگر ۴ درجه  کاهش حجم آلاینده‌ها در هوای این کلانشهر است.

به شهروندان توصیه شده است:
با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در حفظ سلامت هوای شهر بکوشند.

رسالت، لشکر، ویلا، سجاد، صدف، خیام جنوبی، چمن، شهر، امامیه، کریمی، خیام شمالی، پایانه امام رضا (ع)، مفتح، ماشین‌ابزار، آوینی و سرافرازان ایستگاه‌های فعال سنجش آلودگی هوا در مشهد است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی نیز به معنای آلوده برای همه سنین است.

شاخص کلی کیفیت هوا از ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی هوا را در وضع اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ در وضع بحرانی قرار می‌دهد.
شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضع پاک هوا و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی به معنای هوای سالم است.

دیگر خبرها

  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار دارد
  • هوای تهران بارانی و سالم است
  • کیفیت هوای تهران امروز در چه وضعی است؟
  • سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • هوای تهران در مدار سلامت
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • کیفیت هوای تهران امروز چطور است؟