Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان روس یک آنتی بیوتیک طبیعی یافته اند که مقاومت بیماری های مختلف را از بین می برد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، محققان دانشگاه تیومن روسیه برای نخستین بار یک آنتی بیوتیک طبیعی یافته اند که قدرت تاثیرگذاری فراگیری دارد و می تواند بر مقاومت پاتوژن ها در برابر داروها غلبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت این ماده با عفونی ترین بیماری هایی مقابله می کنند که به وسیله باکتری ها و قارچ ها در بدن انسان و حیوانات به وجود آمده اند.

این پژوهش در «ژورنال بیوشیمی کاربردی و میکروبیولوژی» منتشر شده است. به گفته محققان دانشگاه تیومن یکی از چالش های صنعت داروسازی در دنیای امروز جستجو برای آنتی بیوتیک های طبیعی است که بتوانند با مقاومت در برابر داروهای مختلف یا ارگانیسم هایی مقاوم در برابر داروها مقابله کنند.

آنها در تحقیق خود قارچ  مسیلیومEmericellopsis alkalina ایزوله و توانایی پپتیدی به نام Emericellipsin A  برای از بین بردن مقاومت در برابر آنتی بیوتیک را نشان دادند. به طور دقیق تر این ماده، قابلیت باکتری برای ایجاد بیوفیلم هایی که از عوامل اصلی مقاومت در برابر آنتی بیوتیک هستند را مهار می کند.

 مولفان این پژوهش معتقدند تاثیر درمانی این ماده جهانی است و نه تنها روی باکتر ی های MDR و XDR تاثیرگذار است بلکه تقریبا هرگونه یوکاریوت پاتوژنیک مانند قارچ های میسیلیایی و مخمر  نیز در برابر Emericellipsin A آسیب پذیر هستند.

 آنها معتقدند این ماده به مقابله با پاتوژن های مختلف از جمله تومورها و انواع عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کند.

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنتی بیوتیک آنتی بیوتیک طبیعی آنتی بیوتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مخدر ماریجوانا از برگ‌های خشک شده و جوانه های گیاه Cannabis sativa ساخته می شود. گل، گرس و علف از مهمترین مشتقات این گیاه مخدر به شمار می روند. در واقع گل همان تغییر یافته ماریجوانا است که توسط بخش های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید. 

این مخدر معمولاً در کاغذی پیچیده شده و به صورت سیگار مورد استفاده قرار می‌گیرد، از همین رو به آن سیگاری نیز گفته می شود. گل بوی تندی ایجاد می کند.
اغلب عموم تصور می کنند مواد مخدر گل از مواد گیاهی و طبیعی درست شده و هیچ ضرری برای بدن ندارد، در حالی که مخدر حاوی بیشتر از 400  نوع ماده شیمیایی و خطرناک است.

ماده اثر گذار در ماری جوانا تتراهیدروکانابینول یا THC است. این ماده به مقادیر مختلفی در قسمت های مختلف شاهدانه یافت می شود. THC  با ایجاد تغییراتی در مغز، فعالیت آن را دچار اختلال می نماید که در نتیجه مغز در پردازش اطلاعات و نیز هیجانات دچار اختلال می شود.
اگر شما دچار اختلالات روانی هستید، از مصرف این مخدر پرهیز کنید. زیرا مصرف آن ممکن است علائم جنون را در افرادی که اختلال دوقطبی دارند، تشدید کند.

مواد شیمیایی در این ماده مخدر ۵ برابر سیگار است که می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سلامتی و ایجاد انواع سرطان‌های حلق و ریه شود. مصرف این ماده به دلیل وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در آن می‌تواند سلامت ریه و دستگاه تنفس را به شدت به خطر اندازد.

بر اساس مطالعات انجام شده مصرف ماری‌جوانا احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های بدخیم سر و گردن را در افراد افزایش می دهد و می‌تواند تا سه برابر حالت عادی سلامتی افراد را در معرض خطر جدی بیماری‌هایی مانند سرطان قرار دهد.

در صورت استفاده مکرر این روان‌گردان، خطر ابتلا به افسردگی افزایش می‌یابد. مصرف ماریجوانا همچنین ممکن است علائم افسردگی را تشدید کند، تحقیقات نشان می دهد که مصرف این مخدر خطر ابتلا به روان پریشی را در افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی هستند، افزایش می دهد.

همچنین تاثیرات منفی بر حافظه و عملکرد شناختی، مشکلات تنفسی  و تاثیر منفی بر قلب و عروق مانند فشار خون بالا از عوارض مواد مخدر گل است.

این گیاه با تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) می‌تواند تاثیر داروهای بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین یا بعد از عمل را افزایش دهد. به همین جهت توصیه می شود، حداقل قبل از جراحی از مصرف آن پرهیز کنید.

علائم مصرف گل 

از مهمترین نشانه مصرف گل توهم زایی است که موجب شده، زمان برای فرد از آنچه که تصور می کند کندتر، بگذرد. 

سردرد و سرگیجه، احساس سبکی خواب آلودگی در حین مصرف، اختلالات خواب و خستگی، حالت تهوع، تحریک پذیری،  افزایش اشتها و از دست دادن وزن از دیگر علائم مصرف ماری جوانا یا همان گل است.

ترک مخدر ماریجوانا تحت نظر مشاور

از آنجایی که مصرف این ماده اعتیاد ذهنی ایجاد می کند، ترک آن نیز بر مبنای روش‌های ذهنی است. ترک این مخدر بیشتر از هرچیزی نیازمند اراده قوی است تا از مصرف مجدد پرهیز کنید. به علاوه مشغول کردن ذهن، عدم دسترسی به مواد و نیز پر کردن خلا عاطفی و روحی می تواند در درمان موثر باشد.

بهتر است روند ترک حتما تحت نظر متخصص و مشاور انجام گیرد. روان درمان با استفاده از برنامه‌ای مناسب و راهکار‌های صحیح می‌تواند به بهبود اضطراب و افسردگی بعد از ترک کمک نماید.

روند درمان هر فرد با فردی دیگر متفاوت است و روان درمان با توجه به شرایط فرد درمان مناسب را به او پیشنهاد می کند، البته نقش خانواده و دوستان را  نیز نباید در این روند نادیده گرفت.

تا به امروز هیچ دارویی برای ترک گل کشف نشده است زیرا ماده مخدر در ماریجوانا بیشتر از جسم بر روی ذهن اثر گذار است

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • آیا آیفون 15 ضد آب است؟ تست ضد آب بودن آن
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هیدروژلی که ریزپلاستیک‌ها را از آب حذف می‌کند