Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی رحمت‌زاده صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ابرکوه اظهار کرد: صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال، مسئله‌ای مهم و اساسی برای دستگاه قضایی بوده و با حساسیت خاصی نسبت به موضوعات مطروحه در این حوزه ورود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر قاطعانه عمل کردن تمامی دستگاه‌های متولی در اجرای وظایف قانونی خود تاکید کرد و افزود: تمامی نهادهای اداری، حاکمیتی، دولتی یا غیر دولتی می بایست در جهت اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم توجه و دقت کافی را داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان ابرکوه گفت: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، باید اراضی را از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ داشت.

رحمت‌زاده تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام در خصوص تصرفات غیرمجاز اراضی ملی و دولتی مراتب را به دستگاه قضایی و نهادی ذی ربط اطلاع دهند.

وی بر پیگیری بودجه طرح جامع حد نگار و نظارت بر مصرف آن، تأکید و خاطرنشان کرد: اجرای طرح جامع حد نگار می‌تواند از بسیاری از تعدی و تجاوزات به اراضی ملی جلوگیری نماید.

رئیس دادگستری ابرکوه تقویت گشت‌های یگان حفاظت اراضی ملی، را خواستار شد و گفت: گشت‌های یگان باید با اهتمام بیشتر از اراضی مجموعه خود صیانت نمایند و با گشت‌های مستمر از طمع ورزی افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری نمایند.

رحمت‌زاده، عدم ارائه خدمات رفاهی و شهری به ساختمان‌های غیرمجاز ساخته شده در محدوده اراضی ملی از راهکار های پیشگیری از تعدی به اراضی دولتی دانست و بیان کرد: باید هزینه سخت و ساز و معامله اراضی فاقد سند و مجهول مالک را بالا برد.

وی با اشاره به لزوم شناسایی تصرفات غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، افزود: هرگونه تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها باید توسط شرکت آب با فوریت رفع شود چراکه تجاوز انسان ها به حدود بستر و حریم رودخانه‌ها عموما باعث ایجاد تغییرات گسترده در  وضعیت هندسی رودخانه ها شده و به دنبال این تغییرات در هنگام وقوع سیلاب ها، جریانات سیلابی از مجرای رودخانه خارج شده و اراضی اطراف آن را در برمی گیرد.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت دادگستری ابرکوه اراضی ملی یزد رودخانه ها اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر چهارشنبه و با دستور دادستانی ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد.

بر اساس این گزارش در روز دوم مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز و در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و باغی مبنی بر اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ توسط امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی پیشوا و با همراهی مأموران انتظامی در روستاهای «گلعباس» و «قوئینک زهری» تعداد ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شامل دیوارکشی، بنا، استخر، به صورت قطعه بندی و تفکیک به مساحت ۴۰ هزار مترمربع آزاد سازی و به حالت سابق بازگشت.

کد خبر 6081522

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان طرقبه و شاندیز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان