Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف در خصوص زندانیان دوتابعیتی و تبادل زندانیان با ایالات متحده آمریکا گفت» ایران آمادگی مذاکره با آمریکا را ندارد، اما از طریق یک کشور ثالث همچون سوئیس آماده تبادل همه زندانیان دوتابعتی هستیم».

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) قبل از دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» بر تداوم گفتگو‌های ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های نظامی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نزدیک شدن ضرب‌الاجل منقضی شدن محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، ظریف که چهارشنبه شب وارد روسیه شده است، تصریح کرد که ایران به گفتگو با روسیه در زمینه همکاری دفاعی ادامه می‌دهد و در خصوص قرارداد‌های نظامی میان تهران و مسکو گفت: «ایران و روسیه مذاکرات بسیار جدی در این خصوص انجام دادند و ما به این گفتگو‌ها ادامه می‌دهیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: «ما در بسیاری از جنبه‌ها به درجه خاصی از خودکفایی دفاعی رسیده‌ایم و در برخی موارد، نیاز‌های جدی به همکاری در زمینه تسلیحاتی با دوستان روس و کشور‌های دیگری داریم که آماده همکاری با ما در راستای قوانین بین‌المللی هستیم».

وی همچنین با تأکید به پیشنهاد روسیه درباره ایجاد «کریدور سبز» گفت: «پیشنهاد رئیس‌جمهوری روسیه درباره ایجاد کریدور سبز برای تجارت کالا‌های اساسی با توجه به شرایط کنونی مرتبط با کرونا بسیار ضروری است.

ظریف در ادامه در خصوص زندانیان دوتابعیتی و تبادل زندانیان با ایالات متحده آمریکا گفت» ایران آمادگی مذاکره با آمریکا را ندارد، اما از طریق یک کشور ثالث همچون سوئیس آماده تبادل همه زندانیان دوتابعتی هستیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ارتباط با اقدامات ضدایرانی اخیر ایالات متحده آمریکا تصریح کرد: «همکاری ایران با همسایگان علیرغم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ادامه داشته و خواهد داشت و ایران به پیشبرد متعهد است».

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روسیه ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد

لئوناردو اسپیناتزولا فولبک چپ ۳۰ ساله آاس رم که در مسیر خروج از این باشگاه قرار داشت، احتمالا قرارداد خود را تمدید خواهد کرد.

به نقل از کوریره دلو اسپورت؛ قرارداد اسپیناتزولا با رم در انتهای فصل به پایان می رسد اما او و ده روسی تمایل زیادی به تداوم همکاری دارند. با توجه به توانایی های بالای اسپیناتزولا در پست فولبک چپ و در دسترس نبودن جایگزین مناسب برای او در بازار نقل و انتقالات، ده روسی ترجیح می دهد اسپیناتزولا در در تیم خود حفظ کند. فولبک سابق آتالانتا و یوونتوس آماده است با کاهش دستمزد خود، قراردادی دو ساله با رم به امضا برساند. دستمزد فعلی اسپیناتزولا در رم، سالیانه 3 میلیون یورو است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند