Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار گلستان گفت: حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خشتی و گلی در استان وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند و در سال‌های اخیر فقط ۲۰ هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، هادی حق شناس بعدازظهر امروز در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ای است که همواره می‌توانیم از شاخص‌های ارزشی آن استفاده کنیم و باید این گنجینه بی نظیر را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس شاهد رشادت‌های افرادی بودیم که بدون هیچ تجربه‌ای در جنگ مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند و یاد آنها را همواره باید گرامی بداریم.

حق شناس بیان داشت: سرمایه اجتماعی از احترام به مردم شکل می‌گیرد و باید این سرمایه را افزایش داده و آن را تقویت کنیم، بهترین شاخص برای جذب سرمایه اجتماعی، سلامت نظام اداری است.

وجود 110 هزار خانه روستایی غیرمقاوم در استان گلستان/در مدت 5 سال واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی می‌شودروستاهای استان گلستان 128 هزار واحدمسکونی غیرمقاوم دارند‌5 میلیون و 370 هزار واحدمسکونی روستایی در کشور غیرمقاوم است‌

وی ادامه داد: ایران تاریخ کهنی دارد و ایرانیان هر گاه خواستند به دستاوردی برسند، رسیده‌اند و دشمنان ما به خوبی از این اتفاق آگاه هستند.

استاندار گلستان با اشاره به زلزله اخیر در رامیان، اظهار داشت: بنیاد مسکن از ابتدای حادثه زلزله رامیان پای کار بود و در 48 ساعت ابتدایی کلنگ احداث نخستین واحد مسکونی زده شد و اکنون به مرحله سقف رسیده است.

حق شناس افزود: حدود 110 هزار واحد مسکونی خشتی و گلی در استان وجود دارد که نیازمند مقاوم سازی هستند و تا کنون فقط 20 هزار واحد مقاوم سازی شده‌اند، مقاوم سازی هزینه کمتری نسبت به احداث دارد و نباید منتظر بلایای طبیعی باشیم و سپس اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه 10 پروژه بزرگ استان در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: اگر تولید گلستان رونقی ندارد دلیلش این است که در حوزه بازرگانی ضعیف هستیم، تولید 92 محصول کشاورزی در گلستان ظرفیت بی نظیری است و در تولید 15 محصول در رتبه نخست کشور قرار داریم.

حق شناس اضافه کرد: وجود بندر در گلستان موجب صادرات وسیع محصولات کشاورزی از استان می‌شود زیرا جزو 6 استانی هستیم که از میانگین کشور بیشتر تولید می‌کنیم.

وی یادآور شد: 99.5 درصد بودجه استان در سال مالی جذب شده و هنوز هم برای جذب فرصت داریم تا مقدار کم باقی مانده را جذب کتیم. بودجه استان 900 میلیارد تومان اسناد خزانه و 300 میلیارد تومان نقدی بوده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در دست اقدام است، گفت: باید به حال پروژه‌های زیرساختی فکری کنیم و پیگیر پروژه‌هایی که سال‌ها راکد مانده باشیم، مانند سالن ورزشی 6 هزار نفری گرگان که سال‌هاست عملیات احداث آن متوقف مانده است.

حق شناس افزود: نگاه ما به ورزش ویژه است زیرا این حوزه طرفداران بسیاری دارد، سال گذشته به تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و والیبال شهرداری گنبد کمک کردیم و امسال هم به هر دو تیم کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص برگزاری انتخابات مرحله دوم محلس شورای اسلامی در غرب گلستان گفت: 32 درصد در انتخابات میان دوره مجلس در غرب گلستان شرکت کردند و هیچ تنش و حاشیه‌ای نداشت، همچنین مشارکت گلستانی‌ها نسبت به برخی استان‌ها بیشتر بود.

استاندار گلستان با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، خاطرنشان کرد: امروز در بهترین وضعیت ممکن کرونا قرار داریم و دلیل آن زحمات کادر درمان و رعایت کردن مردم است.

حق شناس افزود: حدود 240 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و این کمترین میزان ار ابتدای شیوع کرونا بوده است. در اننهای پیک دوم هستیم و امیدواریم وارد پیک سوم نشویم.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون مشکلی در مدارس استان نداشتیم زیرا به خوبی رعایت شده و هر روز ضدعفونی می‌شوند،  همچنین در ماه جاری 32مدرسه جدید و بیمارستان مراوه تپه در استان افتتاح خواهد شد.

حق شناس خاطرنشان کرد: امسال 45 تن میگو بیشتر از سال گذشته در استان برداشت کردیم و گلستان بهترین نقطه برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری است.

وی تاکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان طی 10 روز آینده طرح‌ها و پروژه‌های خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دهند.

وی در پایان گفت: در جلسه شورای اداری مصوب شد تمام مدیران گلستان ماهانه 20 هزار تومان از حقوق خود به ایتام استان کمک کنند.

انتهای پیام/588/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار گلستان مقاوم سازی هزار واحد حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، تیم تحقیقاتی سیاره زحل به تازگی اظهار کرده‌اند، قمر اقیانوسی سیاره  زحل، انسلادوس قادر به پشتیبانی از حیات است.

فابیان کلنر، سیاره‌شناس و اختر زیست‌شناس در دانشگاه واشنگتن می‌گوید، به عنوان یک دانشمند سیاره‌شناسی و اختر زیست‌شناس که بر روی دانه‌های یخ انسلادوس مطالعه می‌کند، باید مشخص شود که روی قمر یخی سیاره زحل یا سایر قمر‌های یخی امکان حیات وجود دارد یا خیر.

تمرکز کلنر بر اکتشاف قمر‌های یخی در منظومه شمسی، به ویژه قمر زحل انسلادوس و قمر مشتری اروپا است.

داده‌ها حکایت از آن دارند که زحل دارای ۱۴۶ قمر تایید شده است؛ بیش از هر سیاره دیگری در منظومه شمسی، اما انسلادوس از همه آنها مهم‌تر و برجسته‌تر است و به نظر می‌رسد که می‌تواند میزبان حیات باشد. تحقیقات نشان داده که در زیر سطح انسلادوس یک اقیانوس آبی عظیم وجود دارد.

گروه تحقیقاتی کلنر در حال کار بر روی تشخیص سلول‌های بیگانه در این قمر و توسعه تکنیک‌هایی برای تشخیص مولکول‌های زنده در آب و ابزار‌هایی برای اکتشاف عمیق‌تر این اقیانوس هستند.

این پژوهش اهمیت بسیاری برای دانشمندان حوزه فضایی دارد. چرا که کشف حیات در خارج از سیاره زمین علاوه‌براینکه می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره شرایط موجود در سیارات خارج از جو ارائه دهد، می‌تواند منشا  دوره جدیدی از تحقیقات و ماموریت‌های فضایی باشد.

فضاپیمای کاسینی ماموریت مشترک بین ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ایتالیا است که طی ساله‌های کاوش خود به بررسی زحل، حلقه‌ها و قمر‌های آن پرداخت و  یافته‌های شگفت انگیزی ارائه کرد. براساس اکتشافات صورت گرفته، انسلادوس، تنها ۳۱۳ مایل (۵۰۴ کیلومتر) قطر دارد و زیر پوسته یخی خود یک اقیانوس آب مایع که سراسر قمر را در بر می‌گیرد، جای داده است.

به باور دانشمندان، انسلادوس هم مانند دیگر قمر‌های یخی اطراف غول‌های گازی دارای اقیانوس زیرسطحی مایع با گرمایش کشندی است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • رفتار‌های خلاف قانون پذیرفتنی نیست/ آمادگی گلستان برای دور دوم انتخابات
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • ستاد سهام، ابتکار یزد برای تحقق شعار سال
  • نهادینه‌سازی جایگاه مشاوره و روانشناسی در جامعه ضروری است