Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: همه هفت چاه گازی که ترکیه در شرق مدیترانه حفاری کرده است، غیراقتصادی ارزیابی شدند.

 

به گزارش پول نیوز ، دونمز گفت: با وجود فقدان ذخایر تجاری، چاه‌هایی که تاکنون حفاری شده اند، اطلاعات مهمی درباره وضعیت زمین شناسی منطقه فراهم کرده اند و حفاری هشتمین چاه توسط کشتی یاووز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر انرژی ترکیه اظهار کرد: شرکت TPAO طبق برنامه حفاری بلندمدت در حال فعالیت در شرق مدیترانه و دریای سیاه است و چاه‌های بیشتری حفاری خواهد شد.

کشتی یاووز در حال حاضر در بلوک 6 قبرس در جنوب غربی این جزیره قرار دارد و دومین کشتی حفاری به حفاری در دریای سیاه ادامه می دهد.

فعالیت اکتشافی ترکیه در آبهای مورد مناقشه با قبرس محکومیت بین المللی را به دنبال داشته و اتحادیه اروپا سرگرم بررسی وضع تحریمهای جدید علیه آنکارا به دلیل برنامه حفاری در این منطقه است.

ترکیه جزییات فعالیتهای حفاری خود را اعلام نمی کند اما تصور می رود کشتی فاتح حداقل دو چاه در منطقه مورد مناقشه میان قبرس و جمهوری قبرس شمالی که از سوی ترکیه به رسمیت شناخته شده، حفاری کرده است.

تصور می رود کشتی یاووز پیش از این در بلوک 7 و بلوک 9 قبرس حفاری کرده است.

وزیر انرژی ترکیه در این مصاحبه اظهار کرد که شرکت TPAO قصد ندارد از شریک بین المللی برای توسعه میدان گازی ساکاریا در دریای سیاه کمک بگیرد. با این حال وی اذعان کرد که این شرکت قادر نیست این میدان را به تنهایی توسعه دهد و قصد دارد مناقصه های بین المللی برای برون سپاری خدمات برای این میدان برگزار کند و ممکن است هر دو عملیات حفاری چاه و تست گاز تحت مناقصه قرار گیرد.

دونمز گفت: تولید از این میدان به دلیل عمق آب در محلی که این میدان واقع شده است، ممکن است با استفاده از سکوی شناور انجام گیرد.

آنکارا بر این باور است که نخستین گاز از این میدان می تواند تا سال 2023 تحویل مشتریان شود و گاز تولید شده از این میدان می تواند نسبت به گاز وارداتی اقتصادی تر باشد.

بر اساس گزارش پلاتس، فاتح دونمز با اشاره به این که تقاضای سالانه ترکیه برای گاز بر اساس شرایط سرمای زمستان بین 45 تا 50 میلیارد متر مکعب متغیر است، اظهار کرد: علاوه بر هزینه، امنیت تامین انرژی هم موضوع مهمی برای آنکارا است.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حفاری حفاری پول نیوز چاه گاز ترکیه مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند، دستگاه حفاری زیر دریا را داخلی‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماشین حفاری زیر دریا محصولی است که طراحی و بخش اعظمی از آن را یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام داده است. 

این دستگاه برای پروژه‌ای ساخته شده که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قرار است که کار حفاری را در زیر دریای عمان انجام دهد.

این شرکت تجربه موفق به روش میکروتونلینگ در حفاری فاضلاب اهواز را در گذشته دارد و همین امر، متخصصان این شرکت را برای ساخت ماشینی بزرگتر و به مراتب پیچیده‌تر امیدوار کرد.

در محیط کاری این دستگاه بحث فشار آبی وجود دارد و تجهیزات خاصی در این پروژه استفاده می‌شود؛ براساس شرایط زمین، نوع کاتر تعیین می‌شود که چه نوع TBM و چه نوع کلّه حفاری، مناسب آن زمین است.

تولید آب از طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافت + تصویر

حاصل تلاش چندین ماه کار مهندسی، ساخت ماشینی با قابلیت حفر تونل به قطر 2500 میلی‌متر است. سرِ حفار دستگاه یا "کاترهد" دستگاه با حرکت چرخشی که انجام می‌دهد سنگ‌ها و مصالحی که داخل و زیرزمین است را می‌کَنَد. همچنین از کلّه حفار تا قسمت‌های بیرونی دستگاه، از طریق کنترل کابین انجام می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان امروز به سواحل دریای عمان در چابهار می‌رود تا توانمندی صنعت کشور در حفاری زیر دریا به اثبات برسد.

دو خط 850 متری وجود دارد و آبگیر محسوب می‌شود و یک خط نیز مربوط به پساب است.

آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند به صورت لوله‌گذاری داخل دریا بوده است و تنها چیزی که آن متمایز می‌کند میکروتونلینگ زیر دریا است.

هدف طرح، انتقال آب دریا برای شیرین‌سازی به درخواست پتروشیمی مکران است. استفاده از روش حفاری زیر دریا علاوه برتوجه به الزامات زیست محیطی، افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب و شکوفایی صنعت کشور را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز در باخرز
  • تولید دستگاه حفاری زیر دریا، دستاوردی از ایرانیان
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • سلطه شیر بختیاری بر کشتی جهان؛ میرزازاده غول ترکیه‌ای را به زیر کشید
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • عرب‌ها پشت ایران درآمدند!
  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی