Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-16@20:14:45 GMT

خطرات مرگ آور تخم مرغ که نمی دانستید

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۸۲۰۱

صراط: دانشمندان امریکایی در طی یک تحقیق تازه نتیجه گیری نموده اند که مصرف بیش از حد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی — عروقی و مرگ زود رس را افزایش دهد.

نتایج این تحقیق در مجله علمی MedicalXpress منتشر شده است.

محققان اطلاعات مربوط به شیوه زندگی و تغذیه ۳۰ هزار نفر را در طول ۳۱ سال بررسی کردند. معلوم شد که کلسترول در تخم مرغ، وقتی که در مقادیر زیادی مصرف می‌شود، با اثرات مضر برای سلامتی به همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک نتیجه هشدار دهنده است؛ زیرا مصرف تخم مرغ در سال ۲۰۱۷ در امریکا برای هر فرد ۲۷۹ تخم در سال بوده است. اما پزشکان در توصیه‌های غذایی شان اندازه بی خطر برای مصرف تخم مرغ را تعیین نمی‌کنند.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، مصرف روزانه نصف یک تخم مرغ، ۱.۱ درصد خطر بیمار‌های مربوط به کلسترول و ۱.۹ درصد خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

به علاوه مصرف روزانه ۳۰۰ میلی گرم کلسترول که زرده تخم مرغ یکی از اصلی‌ترین منابع آن است، احتمال ابتلاء به بیمار‌های قلبی را ۳.۲ درصد و احتمال مرگ زودرس را ۴.۴ درصد افزایش می‌دهد.

البته به گفته محققان تخم مرغ یک منبع غذایی مغذی و ضروری برای بدن است و نباید از مصرف آن غافل شد و تنها باید در مصرف آن تعادل را رعایت کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های حال حاضر کشور مصرف بی رویه انرژی است. این مسئله از یک سو منجر به از دست رفتن منابع محدود زیر زمینی کشور شده و از سوی دیگر خروج ارز از کشور را در پی دارد.

به گزارش ایران، طی سه سال اخیر بیش از ۴۰ درصد به میزان مصرف این سوخت افزوده شده و هم اکنون ۸۵ درصد از سبد سوخت بخش حمل و نقل سبک کشور را به خود اختصاص داده است.

یکی از اهداف مهمی که در قانون توسعه حمل‌ونقل و مدیریت مصرف سوخت به آن تصریح شده است رسیدن مصرف سرانه بنزین کشور به ۰.۷ لیتر در روز بر نفر است. این در حالی است که طی سال‌های اخیر به‌تدریج از این شاخص دور شده‌ایم، به‌طوریکه هم‌اکنون این رقم به ۲ برابر یعنی ۱.۴ لیتر در روز بر نفر رسیده است؛ لازم است این مسئله مورد واکاوی و تدبیر جدی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • خطرات و عوارض باتری به باتری خودرو
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • توزیع انواع فرآورده‌های نفتی در منطقه تربت‌حیدریه ۱۱ درصد افزایش یافت
  • تعطیلات عید فطر مصرف بنزین در خراسان رضوی را ۲ درصد افزایش داد
  • مالیات سیگار امسال چه تغییری کرد؟ + جزئیات
  • کویت خواستار پرهیز از تشدید تنش‌ها در منطقه شد
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • چرا کپنهاگ پایتخت سبز جهان است؟
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن