Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمود جلالی با اشاره به اینکه الگو شدن مقاومت از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است گفت: دنیا نگران صادر شدن تسلیحات ساخته شده توسط جوانان ایرانی به کشورهای دیگر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی عصر امروز در یادواره شهدای اصناف فریدونکنار که در بازار قائم این شهرستان برگزار شد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند “درحالی که شاید مومنان ‌جهاد و مبارزه را دوست نداشته باشند اما بر آن‌ها لازم و دارای منفعت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی خاطرنشان کرد: جنگ‌ها به‌صورت معمول، عامل ویرانی بوده، آبادانی‌ها را خراب کرده، انسان‌های مظلوم را به قتل رسانده و ضرر و زیان‌های اقتصادی و روانی دارد که افراد عاقل هیچگاه طالب جنگ نیستند و صلح را بهتر دوست دارند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اما اگر کسانی بخواهند با تجاوز به حریم یک کشور ناموس، اراضی، عزت، استقلال، اموال و فرهنگ آن کشور را مورد تعرض قرار دهند، عقلانیت و شرف در آن است که باید با دفاع تجاوزگر را از کشور دور کرده و تسلیم نشد.

جلالی یادآور شد: جنگ تحمیلی که در ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز شد جنگی ناخاسته بود که عراق به قصد غارت و تخریب جمهوری اسلامی آمده و دست به جنایت در خرمشهر و شهرهای مرزی زده بودند.

وی اظهارکرد: درحالی که جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب خود قرار داشت و از نیروهای نظامی و دفاعی خوبی برخوردار نبود این جنگ صورت گرفت.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه صدام فقط ابزاری برای جنگ با ایران بود گفت: ۸۳ کشور دنیا به‌ویژه دو ابرقدرت آن زمان آمریکا و شوروی پشتیبان عراق بوده و تمام تجهیزات مالی و نظامی را در اختیار صدام قرار داده بودند.

جلالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس تنها و مظلوم بود، ادامه داد: درایت امام خمینی(ره)، لطف الهی و حضور آحاد مختلف از جمله مردان در مناطق جنگی و زنان در پشت جبهه موجب وحدت و پیروزی رزمندگان در صحنه دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دارای دستاوردهای زیادی بوده است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس الگوسازی مقاومت بوده که با دست خالی و مشکلات فراوان می‌توان در برابر دشمن ایستاد و پیروز شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در دوران تحریم و جنگ توانستیم صادر کننده بنزین باشیم تصریح کرد: درحالی که ما سیم خاردار را ابتدای جنگ وارد می‌کردیم اما هم‌اکنون دنیا نگران صادر شدن تسلیحات ساخته شده توسط جوانان ایرانی به کشورهای دیگر است.

جلالی گفت: عدم رای به آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی در سازمان ملل و ضربه کوبنده سپاهیان به پایگاه عین‌الاسد از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکات دفاع مقدس بوده است.

وی یادآورشد: کشور ایران زمانی وابسته تمام بوده و درحالی که حتی سران دیگر کشورها بدون اجازه شاه وارد ایران می‌شدند اما امروز به قدرت نخست منطقه تبدیل شد که از دستاوردهای دفاع مقدس و خون شهدا است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دستاوردهای دفاع مقدس جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است

به گزارش جام جم آنلاین لرستان فرهاد زیویار به مناسبت فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تبریکی صادر کرد.
متن پیام استاندار لرستان به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ (آیه ۶۰ سوره انفال)
دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل شجره طیبه‌ای است که نشان‌دهنده نگاه دوراندیش و حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس نهاد مقدس سپاه پاسداران به عنوان یکی از نهادهای باصلابت مردمی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.
سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای آن امام عزیز پیوسته می‌جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می‌کرد، توانست در اولین گام اساسی خود نقش تعیین کننده‌ای در دفع  تجاوزات ایادی استکبار به کشور عزیزمان ایران اسلامی ایفا کند.
پاسداران جان برکف، در طول همه سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز به عنوان حافظان امنیت و آسایش، تمام  تهدیدها را به جان خریدند و فتنه‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی را نقش بر آب ساخته‌اند و به بهای جان خود، نظام مقدس اسلامی را در کنار سایر نیروهای مسلح کشور از گزند آسیب‌ها، در امان نگه داشتند.
کارنامه پرثمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه عرصه‌های دفاعی و مقاومت، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمران، آبادانی و محرومیت‌زدایی، نشان‌دهنده جد و جهد این نیروی مردمی در راستای تحقق رسالت‌ بزرگی است که از بدو تأسیس  بر عهده گرفته  و با گذشت این سال‌ها، همچنان بر اجرای دقیق آن‌ تحت زعامت امامین انقلاب  اهتمام دارد.
 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیش از چهار دهه‌ گذشته همواره به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه، در راستای اقتدار، امنیت و توسعه کشور  خوش درخشیده است.
وعده صادق و  اقدام عزتمندانه و مقتدرانه غیورمردان سپاه در حمله‌ موشکی  اخیر به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، بار دیگر باعث غرور و شعف ملت شریف ایران و مسلمانان جهان شد.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ امام راحل(ره)، شهدای گرانقدر و خاصأ شهیدان پاسدار و سید شهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فرماندهی محترم سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و پاسداران شریف و مخلص استان تبریک عرض نموده و امیدوارم با اتکال به خداوند متعال در راستای تحقق رسالت خویش تا آزادسازی قدس شریف، تحت فرماندهی حکیمانه‌ رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) همواره پیروز و سربلند باشید.

دیگر خبرها

  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • سپاه به دژی تسخیرناپذیر در دفاع از کشور تبدیل شده است
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است