Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ زیر ساخت‌های درمانی افزایش یافت و تخت‌های مراقبت‌های ویژه و حدود ۲ هزار دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) بین دانشگاه‌ها توزیع شد که مراکز درمانی بتوانند تخت‌های مراقبت‌های ویژه را افزایش دهند.

خبرگزاری میزان - قاسم جان بابایی در سفر به کاشان، به منظور بازدید از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان به ویژه بیمارستان‌های ریفرال کرونا، در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان، از تجهیز و بهره برداری بیمارستان ثامن الائمه (ع) آران و بیدگل در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: امیدواریم این بیمارستان به زودی به چرخه خدمات درمانی کشور اضافه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ یکی از اتفاقات خوب صورت گرفته در وزارت بهداشت مربوط به مبحث پزشکی از راه دور یا دورپزشکی بوده، ادامه داد: با این اقدام بخشی از بار بیماری از طریق ویزیت و مشاوره از راه دور کنترل شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا ۳ مهرماه

جان بابابی اظهار کرد: خوشبختانه این اقدام از مناطق دور آغاز شد و اولین نقطه، استان سیستان و بلوچستان و شهر‌های مرزی بود.

وی اظهار امیدواری کرد: امید است با این اقدام خیلی از مراجعات غیرضروری مردم به مراکز درمانی و مطب‌ها کاهش یابد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی تولید داخل است که مایه افتخار است.

وی افزود: همزمان با شیوع ویروس کووید ۱۹ زیر ساخت‌های درمانی افزایش یافت و تخت‌های مراقبت‌های ویژه و حدود ۲ هزار دستگاه کمک تنفسی (ونتیلاتور) بین دانشگاه‌ها توزیع شد که مراکز درمانی بتوانند تخت‌های مراقبت‌های ویژه را افزایش دهند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال با تامین منابع مالی، ۸ تا ۱۰ هزار تخت بیمارستانی افزایش می‌یابد و به همان نسبت نیز تخت‌های ویژه اضافه خواهد شد.

وی در ادامه، با بیان اینکه منطقه کاشان دوران سختی را پشت سر گذاشته است، گفت: این روند ادامه خواهد داشت و ما از تجارب دنیا آموختیم باید از کرونا درس بیاموزیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مصرف دارو‌ها هیچ کدام درمان قطعی برای کرونا نیست، تصریح کرد: دنیا به اهمیت زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی رسیده است.

وی ادامه داد: کادر درمان با تمام توان کار می‌کنند و وقتی بعد از ۱۵ روز بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه فوت می‌کند، پرسنل درمان فکر می‌کنند زحماتشان به هدر رفته است. کادر درمان خسته شده اند و ما باید در مقابل کرونا اقدامات درست را انجام دهیم.

وی وجود دانشگاه علوم پزشکی کاشان را در منطقه دارای اهمیت برشمرد و گفت: ساماندهی بیماری کووید ۱۹ در این منطقه به خاطر وجود دانشگاه علوم پزشکی است و باید به توسعه و تقویت دانشگاه در قدم اول فکر کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: باید افراد با مهارت بالا تربیت کنیم تا برای دوران سخت آموزش دیده باشند و نقطه ضعف نداشته باشند.

گفتنی است، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سفر به کاشان از بیمارستان‌های سیدالشهداء، امام حسن (ع) و ثامن الائمه (ع) آران و بیدگل بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت ارائه خدمات مراکز درمانی به مردم این شهرستان در دوره شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

وی ضمن عیادت از بیماران، با حضور در بخش‌های مختلف ومراقبت‌های ویژه، روند درمان بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ را و شیوه اجرای پروتکل درمانی را بررسی کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تبادل نظر پیرامون مشکلات و درخواست ها، در خصوص تجهیزات مورد نیاز قول مساعد و همکاری داد.

همچنین  جان بابایی از بخش‌های مختلف به ویژه عفونی، مراقبت‌های ویژه و اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا معاون درمان وزارت بهداشت تخت های مراقبت های ویژه درمان و آموزش پزشکی ویروس کووید ۱۹ مراکز درمانی شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد

محمدرضا ابیض معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: ۳۴ پرونده مربوط به تخلفات پزشکی در کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات حوزه درمان در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۳ پرونده برای برخورد قانونی به تعزیزات ارسال شد.

وی صیانت از حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد و افزود: اضافه دریافت شامل زیرمیزی، وجه مازاد خارج از تعرفه و تحمیل خدمات درمانی غیر لازم در بررسی‌های انجام شده در این ۱۳ پرونده کشف و پرونده متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابیض با اشاره به پلمب سه مرکز درمانی در این شهرستان افزود: ۲ مرکز غیرمجاز دندانپزشکی و یک مرکز لیزر به علت فعالیت غیرمجاز پلمب و پرونده آنها به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

وی همچنین از ارجاع پنج پرونده تخلف به سازمان نظام پزشکی خبر داد و گفت: یک پرونده قصور پزشکی و چهار پرونده رعایت نکردن حقوق بیمار به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به ابلاغ تعرفه‌های پزشکی سال ۱۴۰۳ به تمام مراکز درمانی و پزشکان این شهرستان اظهارکرد: هیچ پزشکی حق ندارد مبلغی مازاد بر تعرفه به عنوان حق ویزیت و یا خدمات درمانی از بیمار دریافت کند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس بگیرند یا به صورت حضوری با مراجعه به واحد رسیدگی به شکایات معاونت درمان دزفول، مراتب شکایت خود را اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟