Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حمیدرضا حاجی‌بابایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح موزه منطقه‌ای همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این موزه منطقه‌ای کل استان‌های غرب کشور را پوشش می‌دهد و برای تکمیل به ۳۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیارد اعتبار برای پروژه آماده شده یعنی حتی اعتبار اضافی هم در نظر گرفته شده است افزود: بر اساس مصوبه مجلس قرار است در کشور ۱۲ موزه منطقه‌ای احداث شود که موزه منطقه ای همدان یکی از آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: بودجه سال ۹۶ که ۸۰ میلیارد ریال بود دیر ابلاغ شد و سال ۱۳۹۷ نیز ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن اختصاص یافت که در مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال به این موزه اختصاص یافته بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر برای این موزه همزمان با اختصاص 35 میلیارد به موزه هنرهای معاصر همدان 40 میلیارد اعتبار پیش بینی شده است.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: با توجه به ایجاد دو موزه منطقه‌ای غرب کشور و موزه هنرهای معاصر در همدان در آینده استان دارای گنجینه های عظیم موزه‌ای خواهد شد.

وی گفت : در حال حاضر محورهای گردشگری در همدان با  تاکید بر طرح جامع و نوع ساخت و سازها مشخص شده که این مهم اقدامات خوبی را برای همدان رقم می‌زند و شاهد آن هستیم پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین به سرعت به سمت مسیرهای توسعه حرکت می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هر گوشه از همدان قابلیت این را دارد که به یک موزه برای به نمایش در عرصه ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه این موزه کل منطقه را زیر پوشش قرار خواهد داد و اقداماتی که برای به ثمر رسیدن آن انجام شده است به مثابه سرمایه‌گذاری است گفت: برای تکمیل موزه منطقه ای غرب کشور  از لحاظ تامین پول و اعتبار هیچ مشکلی ندارد.

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه قول تامین اعتبار را برای تکمیل پروژه را می‌دهم و هیچ مانعی برای پرداخت آن نداریم گفت: اینجا اعلام میکنم حالا دیگر پیمانکار باید پای کار و وعده خود برای اتمام پروژه تا خرداد 1400 باشد.

وی اضافه کرد: مخزن امن اشیای فرهنگی و تاریخی محل جمع آوری و نگهداری تمام اشیای عتیقه ای است که در منطقه غرب کشور وجود دارد و این اشیا در موزه منطقه ای در مجاورت تپه هگمتانه در استان گردشگری همدان به نمایش در میاید.

نماینده مردم همدان و فامینین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح احداث موزه منطقه ای با 180 میلیارد ریال اعتبار مراحل ادامه کار را آغاز کرده و با رفع موانع موجود، تکمیل می شود‌.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه هفته آینده روند تکمیل این موزه با قوت فعال و مخزن امن نیز امسال افتتاح می شود گفت: پیش‌بینی بر این است موزه منطقه ای همدان سال آینده افتتاح شود تا یکی از بزرگترین منابع گردشگری و جذب مسافر برای استان همدان باشد.

انتهای پیام/ 3140/
 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان موزه مجلس شورای اسلامی مجلس موزه منطقه ای میلیارد ریال حاجی بابایی غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پروژه‌های محله‌محور برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان در یک محله شهری با کمک مردم تعریف می‌شود و بر طیف وسیعی از مسائل از جمله خدمات، امنیت عمومی، توسعه اقتصادی یا کیفیت محیطی، تمرکز می‌کند، اظهار کرد: این پروژه‌ها ابزاری ارزشمند برای بهبود کیفیت زندگی در محله‌های شهری است.

وی تقویت روابط اجتماعی و احساس تعلق به مکان، تقویت پیوندهای اجتماعی، همکاری اهالی برای رسیدن به اهداف مشترک و بهره‌وری بیشتر منابع و امکانات محدود محله که منجر به برنامه‌ریزی دقیق می‌شود را از جمله مزایای این پروژه‌ها دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ پروژه‌های بازگشایی گلوگاه‌های محله وحید، ارتقای بصری مادی فرح‌انگیز، ساماندهی و زیباسازی نهر عبدالله‌خان، ساماندهی فضای سبز و مبلمان شهری، در محله وحید پیش‌بینی شد که در زمان‌بندی مشخص توانستیم اجرا کنیم و با توجه به بودجه پیش‌بینی شده، اجرایی و موجب رضایتمندی مردم شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری محله سیچان در فهرست پروژه‌های محله‌محور این منطقه قرار دارد، گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این محله حدود ۴۴ میلیارد تومان است.

حسین کارگر گفت: در طبقه‌بندی و تطبیق مشکلات و خواسته‌های شناسایی شده با پیشنهادات و منابع موجود، همچنین اولویت‌بندی آن‌ها برای رفع مشکلات شناسایی شده وپروژه‌های تملک و بازگشایی گلوگاه‌های محله سیچان، ساماندهی مادی‌های سیچان و پاچنار، آرام سازی و ایمن سازی ترافیکی در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیباسازی تکیه سیچان و دیوارنگاره و هنر شهری در سطح محله سیچان، ساماندهی و زیبا سازی نهر عبداله خان، روکش و ترمیم آسفالت معابر در سطح محله سیچان در برنامه بودجه منطقه قرار گرفت.

کد خبر 746249

دیگر خبرها

  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای استان همدان
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • طرح تعیین حریم گسل‌های قائم‌شهر به اتمام رسید
  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان