Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:01:11 GMT

سهم مردم زرقان آلودگی هوا و شوری آب است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۸۷۳۵

سهم مردم زرقان آلودگی هوا و شوری آب است

ایسنا/فارس سخنگوی شورای اسلامی شهر زرقان گفت: آلودگی هوا کافی نبود، اکنون شهروندان زرقان، با آب شور هم باید روزگار بگذرانند.

حسن رستم زاده پنجشنبه ۳ مهر در جمع خبرنگاران گفت: هنوز و علیرغم تمام تلاشها، مشکل آلاینده‌های هوای زرقان مرتفع نشده که آب در بخش قدیمی این شهر، شور شده است.

وی گفت: با همکاری فرماندار محترم، برای جلب همکاری شرکت‌هایی که در آلودگی هوای زرقان نقش دارند، اقداماتی اجرایی شده است، اما متاسفانه بعضی از مسئولان این شرکتها، به تعهدات خود پایبند نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستم‌زاده با بیان اینکه فشارهای قانونی وارد شده به شرکتهای صنعتی، منجر به اجرای بعضی از اقدامات اصلاحی برای کاهش آلاینده‌ها شده است، گفت: زمانی مناطق مسکونی در نقطه ای دور از شهرک صنعتی بود اما اکنون و به واسطه توسعه شهری، شهر به کارخانه ها نزدیک شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زرقان با بیان اینکه هنوز مشکل آلاینده‌های هوای این شهر حل نشده است، مردم با شوری آب مواجه شده اند، گفت: آب شرب در منطقه قدیمی زرقان شور شده است حال آنکه صنایع مستقر در این منطقه و بعضی از باغشهرها، آب بمو که بهترین آب شرب به لحاظ کیفیت محسوب می شود را مصرف می کنند.

رستم‌زاده با اشاره به برگزاری جلساتی با نمایندگان مجلس در خصوص حل مشکل آب آشامیدنی زرقان، گفت: بهترین راه حل کوتاه مدت مشکل آب آشامیدنی زرقان، تجهیز و بهره برداری از چاه آب حفر شده در سال ۹۰ است.

این عضو شورا با بیان اینکه تجهیز و بهره‌برداری از چاه آب زرقان 4 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: در آخرین مراجعه به سازمان آب منطقه‌ای فارس، اعلام کردند که 50 میلیون تومان اعتبار برای چاه آب زرقان اختصاص یافته است.

رستم‌زاده ابراز امیدواری کرد که مسئولان دستگاههای ذیربط، برای حل مشکل شوری آب و آلودگی هوای زرقان، چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زرقان شوری آب رستم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت

هوای کلانشهر مشهد امروز دوشنبه با قرار گرفتن روی شاخص کلی ۸۶ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ۸۶ در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص ۱۱۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

کیفیت هوای شهر مشهد در حالی امروز در شرایط قابل قبول قرار گرفته است که دو روز گذشته با افزایش آلودگی‌ها، در شرایط ناسالم قرار داشت.

به گزارش ایمنا، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 746840

دیگر خبرها

  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۴ اردیبهشت
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان از آلودگی هوای تهران
  • شاخص آلودگی هوای مشهد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • کیفیت هوای تهران در سومین روز اردیبهشت