Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:49:45 GMT

میراث ایرانی‌ها در دفاع از کشور

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۸۹۳۳

میراث ایرانی‌ها در دفاع از کشور

موزه ملی ایران همزمان با چهل سالگی دفاع مقدس؛ با نمایش ۱۰ اثر تاریخی از گنجینه‌ی خود در بخش نخست نمایشگاه مجازی مضامین دفاع، آشنایی وپیوند محکم مردم ایران‌ با میراث پرافتخار بجا مانده از گذشته یعنی دفاع از مرزهای کشور را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که قرار است در چهار بخش این مضمون را به نمایش بگذارد، هر بار با معرفی ۱۰ اثر تاریخی از دوره‌های پارینه سنگی تا قاجار در این راه قدم بردارد، که در بخش نخست نمایشگاه مجازی مضامین دفاع، ۱۰ اثر متعلق به دوره‌ی پارینه سنگی تا عصر آهن معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلوله گلی فلاخن

«تیزه موستری» از پارینه سنگی میانی متعلق به ارسنجانِ فارس، «تیزه ارجنه» از دوره پارینه سنگی جدید و متعلق به غار یافته لرستان، «گلوله گلی فلاخن» از دوره پیش از تاریخ و «سر پیکان» از جنس ابسیدین باقی مانده از دوره آهن و متعلق به تپه کردلر در آذربایجان غربی به نمایش درآمده‌اند.

تیزه موستری

«سرتبر مفرغی با پیکره جانوری» باقی مانده از دوره مفرغ از شهداد کرمان که به شماره ۷۷۴۵ در موزه ملی ایران، «سر نیزه مفرغی برگی شکل» از دوره مفرغ و متعلق به شهر سوخته سیستان و بلوچستان به شماره ۱۳۲۵۹ در موزه ملی ایران نیز از ابزار دفاع در دوره‌های تاریخی گذشته معرفی شده‌اند.

سرگرز مفرغی از محوطه عمارلو در گیلان

«سرگرز سنگی» متعلق به دوره ایلام میانه از چغازنبیل خوزستان به شماره ۳۸۷۴ در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود.

روکش مفرغی تیردان با زنجیرهای نگه دارنده

«سرگرز مفرغی» باقی مانده از دوره آهن مربوط به محوطه عمارلو در استان گیلان به شماره ۷۶۶۱ در موزه ملی ایران؛ «روکش مفرغی تیردان با زنجیرهای نگه دارنده» از عصر آهن و متعلق به استان لرستان و با شماره ۱۵۱۸۱ در موزه ملی ایران و «پیکره مفرغی با کتیبه‌ای به خط میخی بابلی» باقی مانده از دوره آهن و متعلق به لرستان به شماره ۱۴۰۸ در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

پیکره مفرغی با کتیبه‌ای به خط میخی بابلی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه ملی ایران چهل سالگی دفاع مقدس پارینه سنگی عصر آهن باقی مانده از دوره موزه ملی ایران پارینه سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل

مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: با آغاز ایام نورزی تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده ظهر امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین _در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل بازدید کرده‌اند.

وی افزود: امسال بیش از ۸۰۰ قلم اثر تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوره اسلامی و آثار به دست آمده از کاوش‌های اخیر با هدف معرفی فرهنگ و تاریخ منطقه در موزه‌های استان به نمایش گذاشته شده که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

مدیر موزه‌های استان اردبیل بیان کرد: میراث جهانی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موزه چینی‌خانه، موزه باستان‌شناسی و موزه صنایع‌دستی مورد توجه بازدید کنندگان بوده و میزان بازدیدها در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 739439

دیگر خبرها

  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • عمارت به یادگار مانده از زمان قاجار در پایتخت
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • ایرانی که عاشق ایران بود!
  • گشت و گذار در تهران | ساعت پرفسور حسابی و ناصرالدین شاه اینجاست!
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های اردبیل
  • بازدید بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه های اردبیل