Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف در دیدار با همتای روس خود گفت: روابط ایران و روسیه زیر نظر مستقیم روسای‌جمهور دو کشور با جدیت پیگیری می‌شود. 

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: خوشحالم برای سومین بار در طول بیماری کرونا و برای سی و یکمین بار در طول وزارتم به مسکو سفر می کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با جرات می توان گفت در تاریخ روابط دو کشور هیچگاه  سطح روابط به نزدیکی و راهبردی کنونی نبوده است .

وی با بیان این که پروژه‌های مشترک دو کشور علیرغم  فشارهایی که از خارج وارد می‌شود به پیش می‌رود، افزود: امیدواریم جلسه کمیسیون مشترک در ماه اکتبر تشکیل شود و این برنامه ها را از نزدیک دنبال کنیم . 

ظریف گفت: همکاری ایران و روسیه در مقابله با قانون شکنی و یک جانبه گرایی آمریکا نمونه ای از مقابله موفقیت آمیز در مقابل پیشبرد اهداف یک جانبه است . 

وزیر خارجه کشورمان افزود: از نقش بسیار جدی و سازنده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت قدردانی می‌کنیم .  سفرای شما و شخص شما در مقابله با اقدامات غیر قانونی آمریکا نقش مهمی را ایفا کردید و همینطور دوستان ما در چین .

ظریف خاطرنشان کرد: امروز می توانیم با توجه به نقش مثبت روسیه در مورد اقدامات بیشتری برای حفظ برجام گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسانیم برای تضمین روابط بین الملل مبتنی بر حقوق بین الملل و نه مبتنی بر اراده یک کشور . 

وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز فرصتی است برای صحبت در خصوص تحولات منطقه. سوریه ، افغانستان و یمن موضوعاتی هستند که دارای اهمیت هستند و نیاز است با کمک یکدیگر به رنج و جنگ در این سه کشور پایان دهیم .

لینک کوتاه: asriran.com/0038fj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ظزیف لاوروف وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان یکشنبه شب در مکالمه تلفنی درخصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت وگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور به عنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین تاکید کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • اشتراکات مختلف ایران و پاکستان سرمایه ارزشمند در روابط دو کشور است
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی