Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امید محترمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۸۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی به عنوان سربازان جبهه محرومیت‌زدایی و پیشگامان خدمت‌رسانی به مردم هستند که با حضور در روستاها و مناطق محروم بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

وی افزود: سازمان‌دهی گروه‌های جهادی بر اساس تخصص محور و منطقه محور است که بیش از ۲۲ هزار نفر در سطح استان در عرصه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، پزشکی، خدماتی، کشاورزی، درمانی، صنعتی، تولیدی و سایر فعالیت‌ها خدمات تخصصی به مردم ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای امروز مردم روستا آب‌رسانی کشاورزی است که با توجه به احساس نیازی که در این حوزه وجود داشت بیش از ۱۴۰ پروژه آب‌رسانی کشاورزی در سال ۹۹ در دستور کار بسیج سازندگی استان مرکزی است که تاکنون ۶۰ پروژه تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و ۳۰ پروژه در دست اقدام و باقی پروژه‌ها عملیات شروع آنها به‌زودی شروع خواهد شد.

محترمی ادامه داد: ایجاد اشتغال برای جوانان و سایر مردم نیز به عنوان یکی از مسائل مهمی است که توسط بسیج سازندگی دنبال می‌شود که با تکیه بر ۵۲۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه در سال ۹۹ به دنبال ایجاد اشتغال یک هزار نفری هستیم که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

وی اضافه کرد: در خصوص مبارزه با بیماری منحوس کرونا از ابتدای شیوع این ویروس بسیج سازندگی با حضور میدانی به خدمت‌رسانی در حوزه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و تا پایان این بیماری در کنار مردم و سایر دستگاه‌های مسئول به‌ویژه مدافعان سلامت خواهد بود.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی تصریح کرد: تولید و توزیع بیش از ۳ میلیون ۶۰۰ هزار ماسک بهداشتی، فعالیت ۳۰ کارگاه تولید ماسک و دستکش بهداشتی و توزیع ۱۷۶ هزار بسته معیشتی از جمله اقدامات مهم بسیج سازندگی استان مرکزی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی استان مرکزی روستا بسیج مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بسیج سازندگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی

محمد خانی در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در طرح جهاد آب رسانی به روستاها، این استان به الگویی برای دیگر استان‌های کشور تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی اظهار کرد: مرحله نخست این طرح شهرستان‌های ورزقان، خداآفرین، کلیبر و هشترود است که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با اتمام آن ۱۷۸ روستا از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی قشلاقات در کلیبر و خداآفرین ۶۸ روستا و شهر آبش احمد با چهار هزار و ۱۹۵ خانواده زیر پوشش قرار خواهد گرفت، گفت: با اتمام عملیات مربوط به ایستگاه‌های پمپاژ، می‌توان آبرسانی به ۳۸ روستا را تا تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری کرد.

خانی همچنین افزود: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان نیز ۶۴ روستا و شهر ورزقان با پنج هزار و ۷۷۳ خانواده تحت پوشش قرار می‌گیرد که با تخصیص کامل اعتبارات امکان افزایش به ۸۸ روستا نیز امکان پذیر است.

مدیرعامل آبفای استان طرح جهاد آبرسانی را گامی در مسیر محرومیت‌زدایی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های اجرای این طرح در روستا‌ها شناسایی شده و همه توان و امکانات در راستای اجرای درست و به موقع پروژه‌های آبرسانی بسیج شده و در مسیر پیشرفت قراردارد.

خانی در مورد استفاده از ظرفیت‌های خیرین در جهاد آبرسانی گفت: وجود خیرین در کشور یک ظرفیت بالقوه است که با الگوگیری از این امر، مجمع خیرین آب‌رسان کشور نیز شکل گرفت و توانستیم از کمک خیرین در آبرسانی به روستا‌ها استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۵۸۰ روستای آذربایجان شرقی دارای مشکل آبی است
  • آبرسانی به ۵۸۰ روستا در اولویت مدیریت آذربایجان‌شرقی
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم