Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، از جمله این انتقادها این است که چرا در شرایطی که هنوز بسیاری از گروه‌های پرخطر در کشور به واکسن آنفلوآنزا دسترسی ندارند، نمایندگان مجلس که باید همواره پیش‌مرگ ملت باشند در صف نخست دریافت این واکسن قرار گرفته‌اند، آن‌هم بدون ارائه کارت ملی که مردم باید در هنگام خرید ارائه دهند و همچنین اینکه با توجه به تعداد ۲۹۰ نفری نمایندگان مجلس، علت خرید ۱۵۰۰ واکسن توسط بهداری مجلس چیست؟ با در نظر گرفتن این نکته که قریب به اتفاق نمایندگان مجلس نیز با توجه به شرایط سنی و سلامتی اصولا در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بد نیست بهداری مجلس در این زمینه شفاف‌سازی کند وگرنه این موضوع نیز مانند "ماجرای خودرو" به اعتماد افکار عمومی نسبت به مجلس آسیب می‌زند.

ماجرای تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا به نمایندگان مجلس | نمایندگان مجلس در اولویت هستند؟

توضیح وزارت بهداشت درباره تحویل ۱۵۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا برای نمایندگان مجلس

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا و اخباری مبنی بر تحویل ۱۵۰۰ دوز از این واکسن برای نمایندگان مجلس، توضیح داد.

دکتر کیانوش جهانپور در این باره به ایسنا گفت: امسال به دلیل احتمال همزمانی شیوع آنفلوآنزا با پاندمی کرونا در فصول سرد سال، وزارت بهداشت از مدتی قبل جهت واردات حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا با ارز دولتی اقدام کرده است.

وی افزود: در مرحله اول، یک میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن جهت استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسنها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند؛ قاعدتا مراکز بهداشت نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ممکن است در این مرحله دریافت کننده واکسن باشند. البته تاکید بر آن است که هرگونه توزیع باید بر اساس پروتکل های ابلاغی باشد و توزیع و تلقیح عام آن به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو، امسال تمهیدی صورت گرفته که افراد در گروههای پرخطر و از جمله زنان باردار واکسن را به صورت رایگان از مراکز بهداشت دریافت کنند.

جهانپور ادامه داد: ارز مربوط به خرید مابقی واکسنها نیز تخصیص یافته و سایر محموله های واکسن آنفلوآنزا جهت استفاده سایر افراد و همچنین توزیع در داروخانه ها به تدریج طی روزهای آینده و با تامین ارز و انجام تبادلات بانکی وارد کشور می شوند. این واکسنها با قیمتهای مناسب کمتر از ۵۰ هزارتومان، با اولویت گروه های پرخطر و سالمندان و با ارایه کارت ملی عرضه خواهند شد.

وی همچنین گفت: در صورت افزایش متقاضی واکسن آنفلوآنزا، اقدامات لازم جهت واردات واکسن با ارز نیمایی صورت خواهد گرفت اما به هیچ‌وجه توصیه همگانی مبنی بر واکسیناسیون آنفلوآنزا توصیه نمی شود؛ چنانکه خود بنده واجد شرایط نیستم و از واکسن هم استفاده نخواهم کرد.

انتقاد شدید محمود صادقی

نماینده تهران در مجلس دهم در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «‌اختصاص اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به مجلس فقط نشانگر توخالی بودن شعارهای نمایندگان مجلس یازدهم نیست؛ بلکه نشانه‌ای از فاصله‌ نهادینه‌ شده‌ حاکمیت از مردم است. محموله‌ قرص‌های فاوپیراویر را هم محرمانه از چین وارد وارد کردند و عمده‌اش را صرف درمان مقامات و از ما بهتران کردند.»

واکنش فرزند شهید باکری

آسیه باکری در حساب توییتری خود عکسی منتشر کرد و نوشت: «جا داره باز یادی کنم از این نامه! وقتی اعلام می کنید واکسن کم هست اولویت بندی می کنید که چه کسانی اول واکسن بزنن، لیست را دوباره تعریف کنید: کودکان زیر۶سال، زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال، مبتلایان به بیماری های قلبی و خودایمنی و مسئولین!»

کد خبر 551971 برچسب‌ها كرونا در ايران واکسن مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران واکسن مجلس شورای اسلامی واکسن آنفلوآنزا نمایندگان مجلس مراکز بهداشت دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، روزنامه ایران نوشت: سایت بی‌بی‌سی فارسی با انتشار گفت‌وگوی اختصاصی خود با محمد صادقی، خبر از فرار او از ایران داد و اعلام کرد که صادقی هم اکنون در پاریس به سر می‌برد.

محمد صادقی تابستان سال گذشته به دلیل برخی موارد اتهامی و ادای توضیحات در ارتباط با حمایتش از جریان آشوب در کشور بازداشت شد و در نهایت آذر ماه سال گذشته رسانه‌ها خبر دادند که او به اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال زندان محکوم شده است.

صادقی پیش‌تر با پوشش و آرایش‌ زنانه، تصاویری از خود در فضای مجازی منتشر کرده بود.

کد خبر 847106 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم تلویزیون بی بی سی بازیگران سینما و تلویزیون ایران

دیگر خبرها

  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت
  • فرار بازیگر درجه چندم از کشور + جزئیات | بازیگر جنجالی کجا به سر می برد؟
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • واکنش محمد فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • واکنش فاضلی به توییت جنجالی کریمی قدوسی
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا