Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:27:16 GMT

کتاب هفت ققنوس مهاجر در ابهر رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۲۳۴

کتاب هفت ققنوس مهاجر در ابهر رونمایی شد

عبدالمجید اکبری مولف کتاب "هفت ققنوس مهاجر" شامگاه پنجشنبه در این مراسم که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ابهر برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: تمامی ذوق و شوق من در نگارش این کتاب از مادران شهدا سرچشمه می گیرد وقتی می بینم مادری فرزند عزیز خود را در راه خدا فدا می کند.

وی تصریح کرد: در این کتاب بنا بود گوشه ای از زندگی ۱۳ ققنوس مهاجر و عاشق را به تصویر بکشیم ولی در هفتمین ققنوس و شهید بزرگوار متحیر و شیفته او ماندم و این شد که کتاب هفت ققنوس مهاجر به رشته تحریر درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولف کتاب هفت ققنوس مهاجر خاطرنشان کرد: این کتاب شامل خاطرات، حکایت‌های اخلاقی و عرفانی شهیدان اصغر الهیاری، سیدرضا حسینی، مصطفی جوادی، محمود شیرمحمد جماعت، مهدی برجی، غلامرضا جعفری و رضا سلیمانی است که توسط نشر موسسه فرهنگی، هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب چاپ شد.

اکبری که پیش از این کتاب "بی قرار وصل" را درباره خاطرات اخلاقی و عرفانی شهید رضا سلیمانی، شهید شاخص قشر دانش آموزی در کشور تالیف کرده بود، در ارائه بخشی از مقدمه این کتاب افزود: شهید در اصطلاح به معنای گواهی دهنده است گواهی شهادت دادن به معنای اطلاع دادن از چیزی است که به هر دلیل الان مورد توجه نیست معامله با خدا که برترین برد آدمی در حیات خود است و البته مراتب مختلف دارد و گاهی با پول و گاهی با وقت در اوج خود با جان است در کشاکش زندگی روزمره آدمی گم می‌شود شهیدان با شور عشق خود نگاه‌ها را به آن سو می برند و گواهی می دهند که در بهشت باز است و معامله با خدا ممکن.

امام جمعه شهر ابهر نیز در این جلسه با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس ما تجلی بارز پیروزی حق بر باطل و حزب الله بر حزب شیطان بود و در حقیقت ادامه فرهنگ واقعه عاشورا و غدیر خم بود.

حجت الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه کتاب رسانه ای پایدار و همیشگی است، خاطرنشان کرد: در فرهنگ ادبیات ققنوس نماد جاودانگی و عمری با لطافت و ظریف است و به راستی نام "هفت ققنوس مهاجر" برازنده کتابی است که در رسای شهدای دفاع مقدس نگاشته شده باشد.

وی تاکید کرد: شهدای دفاع مقدس ما براستی هفت شهر عشق را پیمودند و دل از هر ناپاکی زدوده به وصال حق تعالی رسیدند و این ها دربالاترین مرحله تجلی انسانیت قرار دارند.

امام جمعه شهر ابهر خاطرنشان کرد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس با آن شرایط سخت اقتصادی مردم ما با توکل بر خدا و پیروی از مقام رهبری پیروز شدند، امروز نیز در برابر فشار تحریم های خارجی باید با انسجام ملی و پیروی از رهبری از این مراحل دشوار عبور کنیم.

برچسب‌ها ابهر دفاع مقدس شهید هفته دفاع مقدس کتاب چهلمین سالگرد دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر دفاع مقدس شهید هفته دفاع مقدس کتاب چهلمین سالگرد دفاع مقدس ابهر دفاع مقدس شهید هفته دفاع مقدس کتاب چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۲ کتاب در زرند

طی مراسمی  با حضور مسئولان شهرستان از ۲ کتاب تازه منتشر شده  مسلم میرزایی حتکنی با عنوان‌های درسنامه مزاج شناسی در طب سنتی و مزاج من چیست؟ رونمایی شد.  

این کتاب‌ها به پژوهشی  در خصوص اهمیت مزاج شناسی و سلامتی در طب سنتی  پرداخته اند که نتایج این پژوهش به افزایش دانش و فهم ما درباره مزاج شناسی در طب سنتی کمک می‌کند و به توسعه روش‌های درمانی مبتنی بر مزاج شناسی تاکید دارد.

این مراسم رونمایی در حاشیه جشن نوروزی و با حضور  ایزدی معاون سیاسی فرماندار زرند، علی ضیاالدینی شهردار زرند ، محمد اسلامی مدیر میراث فرهنگی زرند ، حمید گلستانی مدیر اداره فرهنگ و ارشاداسلامی زرند و عموم مردم در بوستان بلوار ۱۵ خرداد برگزار شد.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم 
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست