Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@10:55:19 GMT

دانشگاه علم و فرهنگ، رتبه یک نوآوری کشور

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۲۴۶

دانشگاه علم و فرهنگ، رتبه یک نوآوری کشور

کیفیت بالای آموزش‌های دانشگاه علم و فرهنگ موجب شده تا فارغ‌التحصیلان رشته‌ها و مقاطع مختلف این دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی همواره رتبه‌های برتر را کسب نمایند. - اخبار بازار -

دانشگاه علم و فرهنگ در سومین دهه فعالیت خود و پس از توسعه کمی، نهادینه کردن آموزشهای کیفی و ترویج پژوهشهای کاربردی همگام با دانشگاههای پیشرفته جهان با هدف تربیت و تأمین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه در مسیرکارآفرینی حرکت میکند و تلاش دارد در قالب دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین نقش جدیتری در آموزش‌های نوین، ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی و خلق ارزش‌های اجتماعی ایفا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه علم و فرهنگ بزرگ‌ترین دانشگاه غیر دولتی کشور است که با بیش از 800 عضو هیات علمی و استاد مدعو، در 91 رشته تحصیلی(6 رشته در مقطع دکتری،53رشته در مقطع‌ کارشناسی‌ارشد و 32 رشته در مقطع کارشناسی) به حدود9000 دانشجو، خدمات علمی، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و کارآفرینی ارائه می‌نماید.

دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان برترین دانشگاه غیر دولتی کشور وابسته به‌ جهاد دانشگاهی(ACECR) بوده و در قالب پنج دانشکده «فنی و مهندسی»، «هنر و معماری»، «علوم انسانی»، «علوم گردشگری» و «علوم و فناورى‎هاى نوین زیستى» فعالیت می‌کند.

این دانشگاه در سال جاری مرکز آموزش‌های الکترونیکی خود را راه اندازی نموده و درحال حاضر با  تکمیل  و تجهیز زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کلاس‌های درس، به روز رسانی مداوم سیستم‌های آموزشی مجازی و آموزش اساتید و نیروهای پشتیبان آمادگی برگزاری کلاس‌های درسی را به صورت  ترکیبی از آموزش حضوری و آموزش مجازی دارد. 

کیفیت بالای آموزش‌های دانشگاه علم و فرهنگ موجب شده تا فارغ‌التحصیلان رشته‌ها و مقاطع مختلف این دانشگاه در آزمون‌های تحصیلات تکمیلی همواره رتبه‌های برتر را کسب نمایند.

خلق ارزش‌های اجتماعی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علم و فرهنگ به عنوان رتبه یک نوآوری کشور است و با همین رویکرد، این دانشگاه علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی معمول خود در بخش اشتغال و کارآفرینی دارای دغدغه‌های جدی است. از این رو تلاش کرده تا در قالب‌های مختلف از جمله ایجاد نخستین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، تاسیس بنیاد‌کسب و‌کار، ایجاد موسسه توسعه پایدار گردشگری و همچنین توسعه مراکز آموزش‌های تخصصصی کوتاه مدت، گام های عملیاتی در بخش مهارت آموزی دانشجویان و اشتغال دانش آموختگان و متخصصان ایفا نماید. دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی از بدو ورود، بسترهای مناسبی برای مهارت آموزی در رشته‌های تخصصی خود دارند و برخی از این دانشجویان در ترم های 3 و 4 شرکت‌های دانش بنیان خود را با همکاری دانشگاه و اساتید خود راه اندازی می نمایند. 

دانشگاه علم و فرهنگ با بهره‌گیری از توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی نظیر پژوهشگاه رویان، مرکز ذخایر ژنتیک ایران، پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشکده توسعه تکنولوژی، پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی، پژوهشکده فرهنگ و هنر کیفیت دوره‌های تحصیلی خود را ارتقاء داده است و بر اساس رتبه بندی سایمگو اسپانیا این دانشگاه توانسته رتبه یک نوآوری ایران را به خود اختصاص دهد و دهمین دانشگاه کشور ‌‌و‌660 امین دانشگاه جهان باشد.

از آنجا‌که‌ علم و‌دانش مرز نمی شناسد دانشگاه علم و فرهنگ با هدف توسعه همکاری‌های علمی و تبادل دانش با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور، همکاری های اثربخش و خوبی با دانشگاه های کشورهای اتریش، آلمان، مالزی، انگلستان، سوئد، ارمنستان و آذربایجان در قالب تبادل استاد و دانشجو، برگزاری نشست‌های مشترک علمی، برگزاری کنفرانس و‌سمپوزیوم های بین المللی و همچنین برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت  حضور و مجازی دارد ‌که این امر منجر به ارتقاء کیفی دوره‌های دانشگاه علم و فرهنگ شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علم و فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمد جواد عامری شهرابی گفت: این دانشگاه در عرصه‌های مختلف کشور جز بهترین‌ها قرار دارد به گونه‌ای که در رتبه بندی‌ها جایگاه بالایی دارد.

وی افزود: این دانشگاه در میان دانشگاه‌های صنعتی کشور در رتبه بندی شانگهای و لایدن رتبه اول را به دست آورده است و در رتبه بندی کیو اس در میان دانشگاه‌های صنعتی رتبه دوم را از آن خود کرده است.

عامری خاطر نشان کرد: دانشگاه به این رتبه بندی‌ها بسنده نکرده است و علاوه بر اینکه جایگاه علمی و تحقیقاتی خوبی در کشور کسب کرده به دنبال رفع نیازهای کشور و ارتباط مناسب با صنعت است و در این راستا گام های خوبی برداشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی، اضافه کرد: برای اینکه همکاری خوبی با صنعت داشته باشیم، پروژه‌های همکاری با صنعت رشد خوبی داشته است و این در حالی است که اساتید این دانشگاه ارتباط خوبی با بخش‌های صنعتی داشته اند.

کد خبر 6079894

دیگر خبرها

  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • تخمین سطح زیرکشت ۱۳ محصول راهبردی کشاورزی کشور با استفاده از هوش مصنوعی
  • مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه