Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اطمینان داریم رزم‌حسینی وزارت صنعت، معدن و تجارت را متحول خواهد کرد.

غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه درحال حاضر اولویت نخست کشور مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: بخش خصوصی بارها به دولت متذکر شده بود که در انتخاب استانداران و سفرا نگاه سیاسی نداشته باشد و نگاه اقتصادی را به دیگر مسائل ترجیح دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخاب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی مصداق بارز اقدام دولت در انتخاب استانداران با نگاه اقتصادی و به دور از نگاه سیاسی بود؛ ضمن اینکه ایشان در دوره تصدی استانداری کرمان هم به توفیقات شایان توجهی دست یافته بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: خراسان رضوی متفاوت از دیگر استان‌های کشور است و شاید اداره کردن آن، حتی از وزارتخانه هم سخت‌تر باشد، آقای رزم حسینی در اداره این استان بسیار موفق عمل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت صمت بیشتر از هر وزارتخانه‌ای بر روی اقتصاد کشور اثرگذار است، به برخی از اولویت‌های کاری این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: راهکار واقعی نجات اقتصاد کشور، رونق بخشیدن به تولید است و تحقق آن به تدوین برنامه مدون احتیاج دارد که آقای رزم حسینی در تجربه های مختلف مدیریتی نشان داده، آدم با برنامه‌ای است.

وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با حوزه تولید کاملا آشناست و در این زمینه تجربه هم دارد؛ علاوه بر این، ایشان در بخش بازرگانی، هم تخصص دارد و هم با مسائل این حوزه آشنایی کامل دارد. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: در بین گزینه‌هایی که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشت، آقای رزم حسینی شاخص ترین گزینه بود و در این مورد دولت به نظرم تصمیم درستی گرفت. 

وی تاکید کرد: اگر آقای رزم حسینی را حمایت کنند، ایجاد تحول در این وزارتخانه دور از انتظار نیست. با شناختی که از ایشان داریم، فکر می کنیم که زمینه یک تعامل و گفت‌وگوی سازنده بین وزارتخانه و بخش خصوصی ایجاد خواهد شد. تشکل های بخش خصوصی هم خواهند توانست نظارت شان را منتقل کنند و مطمئنم که به آن ها توجه خواهد شد.

شافعی با بیان اینکه بخش تجاری کشور در شرایط موجود بسیار نابسامان است، ادامه داد: در شرایطی که ما با مشکل درآمدهای ارزی داریم، اولویتی بالاتر از توسعه صادرات برای رفع مشکلات ارزی وجود ندارد؛ امیدوارم آقای رزم حسینی بتواند در جهت هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری کار سازنده ای با همکاری بانک مرکزی انجام دهد. 

وی گفت: بسیاری از این ویژگی ها در شخص آقای رزم‌حسینی وجود دارد و امیدواریم در آینده با همکاری با آقای رزم حسینی مسائل و مشکلات گذشته را مرتفع کنیم و راه های جدیدی را برای توسعه صادرات بتوانیم فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت صمت آقای رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • معرفی شاکی حسین حسینی از سوی فرماندهی فراجا
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • نشست معرفی گزینه‌های احتمالی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید
  • ۹ گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال مشخص شدند/ هاکان دمیر از گزینه‌های فدراسیون خارج نشد