Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف در دیدار با همتای روس خود گفت: روابط ایران و روسیه زیر نظر مستقیم روسای‌جمهور دو کشور با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: خوشحالم برای سومین بار در طول بیماری کرونا و برای سی و یکمین بار در طول وزارتم به مسکو سفر می کنم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با جرات می توان گفت در تاریخ روابط دو کشور هیچگاه  سطح روابط به نزدیکی و راهبردی کنونی نبوده است .

وی با بیان این که پروژه‌های مشترک دو کشور علیرغم  فشارهایی که از خارج وارد می‌شود به پیش می‌رود، افزود: امیدواریم جلسه کمیسیون مشترک در ماه اکتبر تشکیل شود و این برنامه ها را از نزدیک دنبال کنیم . 

ظریف گفت: همکاری ایران و روسیه در مقابله با قانون شکنی و یک جانبه گرایی آمریکا نمونه ای از مقابله موفقیت آمیز در مقابل پیشبرد اهداف یک جانبه است . 

وزیر خارجه کشورمان افزود: از نقش بسیار جدی و سازنده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت قدردانی می‌کنیم .  سفرای شما و شخص شما در مقابله با اقدامات غیر قانونی آمریکا نقش مهمی را ایفا کردید و همینطور دوستان ما در چین .

ظریف خاطرنشان کرد: امروز می توانیم با توجه به نقش مثبت روسیه در مورد اقدامات بیشتری برای حفظ برجام گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسانیم برای تضمین روابط بین الملل مبتنی بر حقوق بین الملل و نه مبتنی بر اراده یک کشور . 

وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز فرصتی است برای صحبت در خصوص تحولات منطقه. سوریه ، افغانستان و یمن موضوعاتی هستند که دارای اهمیت هستند و نیاز است با کمک یکدیگر به رنج و جنگ در این سه کشور پایان دهیم.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف ظریف وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد

وزیر امور خارجه گفت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.   به گزارش ایسنا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (چهارشنبه) هشتم فروردین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم.   ‏وی افرود: روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاورد‌های نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود.   ‏امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد:بزودی دستاورد‌ها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهم کرد.   این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ترکمنستان پس از تصدی وزارت امور خارجه است.. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • سفر امیر عبداللهیان به عشق‌ آباد
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!