Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، «جان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه و «سوزانا تیرستال» نماینده ویژه اتحادیه اروپا در روند صلح خاورمیانه امروز پنجشنبه با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کردند.

شاه اردن در این دیدار بر اهمیت استمرار هماهنگی در خصوص تمامی مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله تلاش‌های مربوط به تحقق صلح در خاورمیانه تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه اردنی «الغد»، عبدالله دوم همچنین تشدید تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی بحران‌های منطقه‌ای را ضروری خواند.

وی بر موضع ثابت کشورش در قبال مسئله فلسطین و ضرورت پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسرائیلی بر اساس راه‌حل دو دولت از جمله تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

وزرای خارجه مصر، فرانسه و نماینده ویژه اتحادیه اروپا در روند صلح در راستای استمرار هماهنگی و رایزنی‌های مربوط به مسئله فلسطین، به اردن سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شاه اردن عبدالله دوم مسئله فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه تنش‌های اخیر منطقه تنها به سود نتانیاهو است، خاطرنشان کرد امان از مدت‌ها پیش هشدار داده بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمایل دارد آمریکا را وارد مقابله با ایران کند.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در اظهاراتی خواستار توقف تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد که تنها «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از گسترش تنش‌ها در منطقه بهره می‌برد.

وی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان خاطرنشان کرد: نتانیاهو بیشتر از هر طرف دیگری از تنش‌های اخیر در خاورمیانه سود می‌برد.

الصفدی افزود: از مدت‌ها پیش هشدار دادیم که نتانیاهو تمایل دارد که آمریکا را وارد مقابله با ایران کند و این امر نباید رخ دهد زیرا برای تمام منطقه ویرانگر خواهد بود.

وزیر خارجه اردن تاکید کرد: پیام ما این است؛ این تنش به سود هیچ‌کس نیست و تهدیدی برای یک جنگ منطقه‌ای است. اردن میدانی برای نبرد اسرائیل و ایران نخواهد بود و هیچ یک از آن ها نباید حریم هوایی ما را نقض کند و یا امنیت ما و مردم کشور را به خطر بندازد.

ایمن الصفدی روز گذشته نیز طی تماس تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی به دنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است.

وی تاکید کرد: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

بر اساس این گزارش پیش‌تر نیز وزیران امور خارجه ایران و اردن در حاشیه نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تحولات خاورمیانه با یکدیگر در نیویورک دیدار و رایزنی کردند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • رویکرد متناقض آمریکا در قبال مساله فلسطین
  • موضع‌گیری موریتانی و مصر درباره غزه
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است
  • خیانت «پادشاه گوجه فرنگی» به فلسطین
  • جدیدترین موضع‌گیری وزیر خارجه مصر درباره غزه
  • اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد