Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@12:12:23 GMT

تمدید ۶۰ روزه معافیت عراق از تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۶۳۷

تمدید ۶۰ روزه معافیت عراق از تحریم‌های ایران

خبرگزاری فارس: یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد، واشنگتن معافیت عراق از تحریم‌های ایران را جهت تأمین برق مورد نیاز این کشور، به مدت ۶۰ روز تمدید کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی افزود، عراقی‌ها می‌توانند ظرف این ۶۰ روز «به‌طور معناداری» وابستگی خود به واردات در زمینه انرژی از ایران را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه «Iraq Oil Report» امروز نوشت، دولت آمریکا بازه زمانی معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را کوتاه‌تر کرده که نشانه‌ای از تداوم تنش‌ها میان بغداد و واشنگتن است.

هنگامی که مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق انتخاب شد آمریکا برای عراق معافیت ۱۲۰ روزه از تحریم‌های ایران صادر کرد.

دولت آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد در راستای حمایت از «دولت جدید عراق»، با صدور مجوزی ۱۲۰ روزه، واردات برق از ایران را برای عراق مجاز می‌کند.

دولت آمریکا قبل‌تر از آن در ماه مارس معافیت تحریمی عراق برای خرید برق و گاز از ایران و همچنین انجام تراکنشهای مالی مربوط به آن را به مدت ۳۰ روز تمدیده کرده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: مقام آمریکایی تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند

به گزارش جماران؛ خبرگزاری ایرنا ضمن اشاره به برخی ادعاها درخصوص مذاکرات مستقیم نمایندگان ایران و آمریکا، نوشت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست و تبادل پیام‌ها صرفا در چهارچوب تعریف شده در جریان می‌باشد.

این خبرگزاری افزود: مذاکرات رفع تحریم با کشورهای عضو برجام توسط علی باقری کنی به عنوان مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود.

دیگر خبرها

  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تعطیلات ۲ روزه آخر هفته از نگاه دولت رئیسی /واردات خودرو به کجا رسید؟
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل