Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام آمریکایی امروز پنجشنبه گزارش‌های پیشین درباره معافیت ۶۰ روزه عراق از تحریم‌ها برای واردات برق از ایران را تأیید کرد.

به گزارش فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گزارش‌ها درباره صدور معافیت ۶۰ روزه تحریمی برای عراق، جهت امکان‌پذیر کردن واردات برق از ایران را تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام آمریکایی نوشت با این معافیت عراق برای دو ماه دیگر از شمول برخی تحریم‌های اعمال‌شده علیه تهران خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن از بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام، چندین بار بغداد را از این تحریم‌ها معاف کرده است. دوره‌های این معافیت‌ها معمولاً ۹۰ تا ۱۲۰ روزه بوده‌اند.

تحلیلگران به خبرگزاری رویترز گفته‌اند کوتاه شدن دوره این معافیت‌ها ممکن است نشانه‌ای از وجود اختلاف در روابط آمریکا و عراق باشد.

مقام وزارت خارجه آمریکا به رویترز گفت: «صدور این معافیت تضمین خواهد کرد که عراق، همزمان با برداشتن گام‌هایی در جهت کاهش وابستگی خود به واردات انرژی از ایران قادر خواهد بود در کوتاه مدت نیازهای خود در این زمینه را تأمین کند.»

وی اضافه کرد: «ما معتقدیم ظرف ۶۰ روز آینده برای دولت عراق امکان‌پذیر خواهد بود اقداماتی معنادار برای تقویت خودکفایی انرژی این کشور بردارد.»

شب گذشته ابتدا شبکه خبری اسکای‌نیوز خبر صدور معافیت را گزارش داده بود و بعد از آن یک پایگاه به نام Iraq Oil Report آن را تأیید کرد.

پایگاه Iraq Oil Report نوشت دولت آمریکا بازه زمانی معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را کوتاه‌تر کرده که نشانه‌ای از تداوم تنش‌ها میان بغداد و واشنگتن است.

یک مقام ارشد عراقی گفت مجوز این معافیت ۶۰ روزه سه‌شنبه توسط «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا صادر شده است.

هنگامی که مصطفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق انتخاب شد آمریکا برای عراق معافیت ۱۲۰ روزه از تحریم‌های ایران صادر کرد.

دولت آمریکا روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه اعلام کرد در راستای حمایت از «دولت جدید عراق»، با صدور مجوزی ۱۲۰ روزه، واردات برق از ایران را برای عراق مجاز می‌کند.

دولت آمریکا قبل‌تر از آن در ماه مارس معافیت تحریمی عراق برای خرید برق و گاز از ایران و همچنین انجام تراکنشهای مالی مربوط به آن را به مدت ۳۰ روز تمدیده کرده بود.

لینک کوتاه: asriran.com/0038fw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا عراق تحریم ها ۶۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که بسته تحریمی جدیدی را مرتبط با ایران اعمال کرده است./ تسنیم

در حال تکمیل...

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم آمریکا برادر سردار «قاسم سلیمانی» را تحریم کرد

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد