Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، سردار مرتضی کشکولی روز پنجشنبه در یادواره 7 شهید مداح  رزمنده دفاع مقدس شهرستان پلدختر اظهار داشت: در هشت سال جنگ تحمیلی که جنگی نابرابر بود که یک طرف آن امام راحل و ملت ایران و طرف دیگر آن کشورهای زیادی با تمام تجهیزات بودند، عنصر معنویت آن را به تقدس رساند.

وی  به ۴۰ سالگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: هرکس چهل روز خود را برای خدا خالص کند حکیم می‌شود که این کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است که از هر کسی بر نمی‌آید و امروز در 40 سالگی دفاع مقدس منتظر یک گشایش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: بنا بر آیات قرآن جنگ مطلق کراهت دارد و خوشایند بشر نیست، اما چه بسا در کاری همراه با اکراه ،خیر شما در آن باشد و اکنون دوران دفاع مقدس که دفاع ملت ایران از تهاجم دشمن، استقلال آزادی، دین معنویت و تمام ارزش‌ها بود برکات بی‌شماری برای ما دارد.

 وی افزود: بهانه تهاجم صدام در آغاز جنگ با ایران تنها پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ نبود بلکه قبل از آن در صحبت‌هایش گفته بود برای براندازی به جنگ ایران می‌رویم.

کشکولی یادآور شد: جنگ تحمیلی به ایران برای براندازی، استقلال، آزادی مردم سالاری و اسلام خواهی ملت ایران بود، چراکه دنیا تحمل این استقلال را اکنون نیز ندارد و از این رو تمام کشورهای اقماری شوروی، آمریکا و غرب همه جوره از صدام حمایت کردند و یک جنگ نامتقارن شکل گرفت.

وی افزود: تقدس دفاع مقدس از زمانی آغاز شد که ملت ایران به رهبری امام راحل و به تبعیت از ولایت از استقلال آزادی و حقوق و ارزش‌های خود دفاع کردند که مردم مرید و عاشق امام بودند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، از دوران دفاع مقدس ایران به روایت بزرگان به جنگ جهانی سوم یاد کرد و گفت: در این جنگ نابرابر بسیج، ارتش و رزمندگان تمام‌قد و با دست خالی  بدون تجهیزات تنها با توکل به خداوند در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند.

وی افزود: این در حالی است که هر چقدر از تجهیزات دشمن را این رزمندگان می‌گرفتند یا منهدم می‌کردند جای آن سبز می شد اما اگر تنها، یک وسیله جنگی ایران از بین می‌رفت جایگزینی نداشت.

کشکولی یادآورشد: پشتیبانی دنیا از تهاجم دشمن در دوران دفاع مقدس تنها مالی و جانی نبود بلکه حتی سازمان‌های بین‌المللی نیز در عهدنامه‌های خود نه تنها هیچ اسمی از تعرض صدام به تمامیت ارضی ایران نمی‌آوردند بلکه به خویشتنداری دعوت می‌کردند که 2 طرف خودتان مشکل را حل کنید.

وی افزود: امام راحل در دوران دفاع مقدس هیچگاه مردم را برای رفتن به جبهه مجبور نمی‌کردند و حتی فتوای جهاد نمی‌دادند و تنها با توصیه دل مردم را جذب می‌کرد و زیبایی جنگ به همین بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان لرستان گفت: در دوران دفاع مقدس ایمان و برادری حاکم بود، فرمانده درجه نداشت، فعالیت‌ها تنها حول محور اتحاد و برادری و با جدیت و مدیریت صحیح دنبال می‌شد و توبیخ، تنبیه، مواخذه و تنزیل درجه معنا نداشت و همین تقدس آن دوران را می‌رساند و همه برای دفاع از ارزش‌ها و نوامیس و تمامیت ارضی آمده بودند و توقعی نبود.

وی افزود: روحیه مقاومت را در دوران سکانداری مقام معظم رهبری در کشور نیز هنوز شاهد هستیم و اکنون تنها چند کشور در برابر ما ایستادند که تضعیف شدند و کرک و پر آمریکا و اسرائیل ریخته و اگر تن به مذاکره می‌دادیم همه چیز را می‌باختیم.

سردار کشکولی یادآورشد: شهید حاج قاسم سلیمانی و خلوص او یادگار دوران دفاع مقدس است که دست پرورده و با روحیات آن دوران و ملاک برای ولایت پذیری مطلق و عشق به ولایت و جهاد در راه خدا بود، از این رو است که وصیت نامه‌های شهدا همه سفارش به دفاع از اسلام و ولایت و این که دعا کنید ما به شهادت برسیم، می‌باشد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس اسرائیل مقام معظم رهبری شهید دوران دفاع مقدس ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است